صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

تمساح خونی و سال گربه زیر سایه «مست عشق»

  • کد خبر: ۲۲۴۲۸۱
  • ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۰
با آغاز اکران فیلم مست عشق از روز چهارشنبه ظاهرا دوران پیش‌تازی کمدی‌های درحال اکران روبه پایان است.

به‌گزارش شهرآرانیوز،‌ درحالی چهارشنبه و پنجشنبه گذشته حدود ۲۷۰ هزار نفر از هموطنان برای دیدن فیلم مورد علاقه خود در میان فهرست اکران سینما بلیت تهیه کردند که بررسی‌ها نشان می‌دهد در این دو روز نسبت به مدت مشابه هفته قبل شاهد افزایش ۷۰ درصدی استقبال از فیلم‌ها در سراسر کشور بوده‌ایم.

بررسی دقیق آمار مخاطبان سینما‌ها در سراسر ایران طی روز‌های پنجم و ششم دومین ماه سال ۱۴۰۳ بیانگر این نکته است ۲۶۹ هزار و ۳۲۲ نفر از هموطنان در ۵۶۶۲ سانس اکران برای دیدن فیلم مورد علاقه خود در سینما بلیت تهیه کرده و مجموعاً رقمی معادل ۱۷۹ میلیارد و ۸۴۳ میلیون و ۵۷۰ ریال به گیشه‌ها واریز کرده‌اند که این میزان استقبال از سینما‌ها نسبت به یک هفته قبل در همین روز‌ها یعنی ۲۹ و ۳۰ فروردین ماه حکایت از رشد ۶۹.۰۹ درصدی تعداد مخاطبان دارد، به این ترتیب که دو روز یاد شده ۱۵۹ هزار و ۲۷۴ نفر در ۵۰۶۹ سانس اکران بلیت سینما تهیه کرده بودند و درآمد گیشه‌ها رقمی معادل ۱۰۵ میلیارد و ۸۰۹ میلیون و ۳۷۵ هزار ریال بود.

در این میان برخی از منتقدان سینما معتقدند که روند روبه رشد مخاطبان سینما در مدت مورد نظر احتمالاً به دلیل ورود محصول مشترک ایران ترکیه یا همان فیلم مست عشق است که طبق روال معمول روز‌های نخست اکران عده بیشتری از علاقمندان هنر هفتم کشورمان را به سالن‌های سینما کشانده و در عین حال گروه دیگر براین باورند که پس از یک دوره حکمرانی کمدی‌ها بر گیشه‌ها باورود این درام تاریخی عاشقانه شاهد تثبیت رونق سینما‌ها در آینده هستیم و ثبت رکورد افزایش مخاطبان در دو روز ابتدایی اکران مست عشق مهر تاییدی بر این مدعاست.

این گروه با اشاره به افزایش ۳۸ درصدی تقاضا برای دیدن محصول مشترک ایران ترکیه نسبت به روز نخست اکرانش همچنین تاکید می‌کنند اگرچه تا همین یک هفته قبل برخی منتقدان نگران از تغییر ذائقه هنری مخاطبان سینما بودند، اما ورود یک درام تاریخی عاشقانه نشان می‌دهد در صورت توجه به تنوع ژانر و همچنین چین صحیح جدول اکران در سینما‌ها همچنان شاهد حضور طیف مختلف سینما دوستان در سالن‌ها هستیم.

نکته مورد اشاره گروه یاد شده در میزان جذب مخاطب در نخستین روز اکران فیلم‌های مطرح از اسفندماه گذشته تا دیروز کاملاً مشهود است به صورتی که فیلم فسیل که اکران آن از روز‌های پایانی اسفند سال ۱۴۰۱ آغاز شد در نخستین روز اکران توانست نظر ۹۱۸۷ مخاطب را به خود جلب کند و ویلای ساحلی هم ۹۲۰۰ مخاطب در نخستین روز اکران به خود دید.

این درحالی است که هتل و هاوایی هم به ترتیب در نخستین روز اکرانشان توانستند نظر ۷۳۵۰ و ۹۱۵۰ مخاطب را به خود جلب کنند و تمساح خونی و بی‌بدن هم به ترتیب در نخستین اکران ۱۸۱۷۵ و ۲۲۵۴ مخاطب در کارنامه خود ثبت کردند.

به این ترتیب تفاوت معنادار و قابل توجه جلب نظر مخاطبان نخستین روز اکران محصول مشترک ایران ترکیه و نخستین تجربه کارگردانی جواد عزتی که ۲.۷ برابر است، می‌تواند نشان دهنده توجه مخاطبان هنر هفتم کشور به سایر ژانر‌های سینمایی درصورت خوساخت بودن، باشد و باید منتظر ماند تا در آینده  میزان استقبال مخاطبان سینما سراسر کشور  تصویری دقیق‌تر از شرایط گیشه‌ها و ذائقه مخاطب برایمان به‌نمایش بگذارد.

چه خبر از عملکرد انفرادی فیلم‌های درحال اکران

حال اگر از موضوع رقابت تازه وارد فهرست اکران با کمدی‌های یکه‌تاز گیشه‌ها تا کنون بگذریم و بخواهیم عملکرد انفرادی فیلم‌های ۱۴۰۳ که هم اکنون روی پرده سینما‌ها هستند را مدنظر داشته باشیم رتبه نخست پرمخاطب‌های دو روز چهارشنبه و پنجشنبه یعنی روز‌های پنجم و ششم اردیبهشت ۱۴۰۳ با سهم ۴۴.۸۳ درصدی از کل مخاطبان یعنی ۱۲۰ هزار و ۷۶۲ بلیت فروخته شده برای ۱۴۳۳ سانس اکران و درآمد ۸۶ میلیارد و ۲۹۳ میلیون و ۷۲۰ هزار ریالی در اختیار ساخته حسن فتحی و بازی پارسا پیروزفر و شهاب حسینی، محصول مشترک ایران و ترکیه یا فیلم مست عشق قرار دارد.

از سوی دیگر تمساح خونی نخستین تجربه کارگردانی جواد عزتی نیز با سهم ۲۰.۲۶ درصد از کل مخاطبان دوره مورد نظر یعنی ۵۴۵۷۱ بلیت فروخته شده برای ۱۳۲۵ سانس اکران و درآمد ۳۶ میلیارد و ۸۹۴ میلیون و ۳۷۵ هزار ریالی پس از یک دوره صدرنشینی در رتبه دوم قرار گرفته تا سال گربه با هنرنمایی بهرام افشاری با سهم ۱۷.۰۶ درصدی از کل مخاطبان یعنی ۴۵۹۳۶ بلیت فروخته شده برای ۱۱۷۰ سانس اکران و درآمد ۳۰ میلیارد و ۱۸۵ میلیون و ۲۰۵ هزار ریال به جایگاه سوم رضایت دهد.

این درحالی است که فیلم جنجالی جشنواره فجر سال گذشته یعنی بی‌بدن با هنرنمایی پژمان جمشید، الناز شاکردوست، سروش صحت و نوید پورفرج با ۱۹۹۵۱ بلیت فروخته شده معادل ۷.۴۰ درصد از کل مخاطبان دوره در ۸۰۸ سانس اکران شده و درآمد ۱۳ میلیارد و ۸۵۶ میلیون و ۴۲۵ هزارریالی در جایگاه چهارم فهرست پرمخاطب‌های دوره مورد نظر قرار گرفته و به دنبال آن آسمان غرب با سهم ۴.۴۱ درصدی از کل مخاطبان معادل ۱۱۸۹۵ بلیت فروخته شده در ۲۷۰ سانس اکران و درآمد ۵ میلیارد و ۷۸۵ میلیون و ۴۷۵ هزار ریالی به جایگاه پنجم بسنده کرد.

البته تنها ژانر کودک و نوجوان فهرست اکران مورد نظر فیلم الیا درجستجوی قهرمان نیز با سهم ۳.۸۳ درصدی از کل مخاطبان معادل ۱۰۳۳۷ بلیت فروخته شده برای ۳۲۶ سانس اکران شده و درآمد ۳ میلیارد و ۷۶۷ میلیون و ۲۳۰ هزار ریالی در تبه قرار گرفت و پس از آن آپاراتچی با سهم ۱.۳۳ درصدی معادل ۳۵۸۵ مخاطب برای ۱۷۰ سانس اکران و درآمد یک میلیارد و ۸۸۳ میلیون و ۷۴۰ هزار ریالی به جایگاه هفتم رضایت داد.

فیلم نوروز با هنرنمایی علی نصیریان هم با سهم کمتر از یک درصد یعنی ۰.۷۲ درصد از کل مخاطبان دوره مورد نظر که ۱۹۴۸ بلیت فروخته شده در ۱۲۲ سانس کران و درآمد ۹۸۴ میلیون و ۵۵۰ هزار ریالی در جایگاه هشتم قرار گرفت تا نهایتاً پرویزخان تنها با ۳۱۰ مخاطب در ۳۸ سانس اکران و درآمد ۱۹۲ میلیون و ۸۵۰ هزار ریالی به جایگاه نهم بسنده کند.

منبع: تسنیم

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.