دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: تقویت فرهنگ عمومی راهی برای افزایش هم‌بستگی اجتماعی است فرهنگ عمومی، زیربنای سلامت جامعه است درگذشت «کوئینسی جونز» تهیه‌کننده آثار مایکل جکسون در ۹۱ سالگی تسهیلات تبصره ۱۸ وزارت فرهنگ به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟ اکران سیار «آسمان غرب» میلیاردی شد «سعیداسلام‌زاده» مدیر روابط عمومی معاونت هنری شد دلیل تعطیلی برنامه «شیوه» شبکه چهار چه بود؟ نگاهی به مجموعه‌داستان «نیمۀ تاریک ماه» هوشنگ گلشیری نگاهی به ذات سیال «فرهنگ عمومی» و آیین‌نامه‌های بدون ضمانت اجرایی صفحه نخست روزنامه‌های کشور - دوشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۳ «دزدان دریایی کارائیب» جدید بدون حضور جانی دپ پیام رئیس انجمن بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان منتشر شد انتشار نسخه مجازی آلبوم عاشقانه «نوازشگر» چرا «سفره ایرانی» کیانوش عیاری پس از ۲۰ سال هنوز اکران نشده است؟ حکایت آبی که صدراعظم نخورد درباره عکاسی تئاتر که پس از ۷ سال به جشنواره رضوان اضافه شد معرفی چند کتاب برای علاقه ­مندان به یادگیری وزن شعر | آراستن طبع موزون
سرخط خبرها

«مست عشق» رکورد مخاطب روز نخست اکران را شکست

  • کد خبر: ۲۲۴۰۷۴
  • ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۰
«مست عشق» رکورد مخاطب روز نخست اکران را شکست
فیلم «مست عشق» با جذب ۵۱ هزار مخاطب طی روز گذشته موفق شد تا رکورد بیشترین تعداد مخاطب روز نخست نمایش را از آن خود کند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ فیلم مست عشق در نخستین روز نمایش عمومی خود، یک رکوردشکنی سهمگین از خود به جای گذاشت و توانست با جذب ۵۱ هزار مخاطب، رکورد فروش روز نخست سینما را از آن خود کند.

مجموع فروش این فیلم برای روز نخست، ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بوده است.

مست عشق در شرایطی به این رکوردشکنی دست یافته که این رکورد طی یک دهه اخیر، در اختیار فیلم ساعت ۵ عصر مهران مدیری بوده است. ساعت ۵ عصر تا ساعت ۲۳:۵۹ دقیقه جمعه ۳۰ تیر ۱۳۹۶، ۴۲ هزار مخاطب داشت و از آنجایی که این فیلم تا ساعت ۴ بامداد روز شنبه، اکران فوق‌العاده داشت، توانست سرجمع ۵۸ هزار مخاطب داشته باشد.

مست عشق احتمالا توانسته رکورد نمایش روز نخست سینمای پس از انقلاب را بشکند که این ادعا با توجه به در دسترس نبودن آمار دقیق تعداد مخاطبان روز نخست فیلم‌های دهه‌های ۶۰ تا ابتدای ۹۰، نمی‌تواند چندان دقیق باشداکران مست عشق، اما از روز چهارشنبه آغاز شد و تمامی سانس‌های فوق‌العاده اثر نیز تا پیش از ساعت ۲۳:۵۹ دقیقه ترتیب داده شد تا این فیلم بتواند در این بازه، با جذب ۵۱ هزار مخاطب، رکورد پرمخاطب‌ترین فیلم در اکران روز نخست را از آن خود کند.

مست عشق در شرایطی این عنوان را در میان آثار یک دهه اخیر از آن خود کرده که احتمالا توانسته رکورد نمایش روز نخست سینمای پس از انقلاب را نیز بشکند که این ادعا با توجه به در دسترس نبودن آمار دقیق تعداد مخاطبان روز نخست فیلم‌های دهه‌های ۶۰ تا ابتدای ۹۰، نمی‌تواند چندان دقیق باشد.

طی یک دهه اخیر، علاوه بر ساعت ۵ عصر، چند فیلم دیگر نیز بوده‌اند که آمار خوبی از خود به جای گذاشته‌اند: فروشنده در روز نخست اکران خود، ۲۵ هزار مخاطب داشت. نهنگ عنبر ۲، ۲۱ هزار مخاطب، ما همه با هم هستیم ۲۹ هزار مخاطب، هزارپا ۲۷ هزار مخاطب، مطرب ۳۵ هزار مخاطب و گشت ۲ نیز ۳۵ هزار مخاطب داشته است.

دو فیلم پرفروش امسال یعنی تمساح خونی و سال گربه نیز به ترتیب در روز نخست نمایش خود، ۱۸ هزار و ۳۱ هزار مخاطب را به سینما کشاندند.

این رکوردشکنی حائزاهمیت مست عشق، از دو منظر قابل بررسی است:

نخست آن‌که چند دلیل برای این استقبال خیره‌کننده وجود دارد: حواشی فیلم طی ۵ سال اخیر، داستان برهه‌ای از زندگی مولانا و محبوبیت این شاعر نزد مردم ایران و البته حضور طیفی از مخاطبان سینما که منتظر تولید چنین آثاری بودند. مجموع این عوامل سبب شد تا مست عشق بتواند به چنین رکوردی دست پیدا کند.

تا پیش از این، سازمان سینمایی به این نقد محکوم بود که با فروش فیلم‌های کمدی، حاشیه امنی برای خود ایجاد کرده تا از پاسخگویی به عدم‌فروش فیلم‌های گونه‌های دیگر طفره برود. حالا، اما فیلمی توانسته رکورد روز نخست اکران را بشکند که کمدی نیستمورد دوم، اما متوجه منتقدان گیشه سینمای ایران است. تا پیش از این، سازمان سینمایی همواره به این نقد محکوم بود که با فروش فیلم‌های کمدی، حاشیه امنی برای خود ایجاد کرده تا از پاسخگویی به عدم‌فروش فیلم‌های گونه‌های دیگر طفره برود. حالا، اما فیلمی توانسته رکورد روز نخست اکران را بشکند که کمدی نیست و همین اتفاق می‌تواند میزان انتقاد‌ها به کمدی‌پرور بودن سیاست سینمایی کشور را کاهش دهد.

با بررسی میزان استقبال از سینما‌ها طی روز‌های آینده مشخص شد که مست عشق طی روز‌های آتی نیز با استقبال بسیارخوبی همراه خواهد بود و احتمالا که بتواند یک رکوردشکنی خوب را در جدول فروش امسال سینمای ایران به جای بگذارد.

استقبال ۵۱ هزار نفری مخاطبان در روز نخست نمایش این فیلم در شرایطی رقم خورد که تمساح خونی به عنوان پرفروش‌ترین فیلم امسال سینما‌های کشور، طی روز گذشته، ۲۰ هزار مخاطب داشت و سال گربه نیز به عنوان دومین فیلم پرفروش امسال، نتوانست بیش از ۱۷ هزار مخاطب جذب کند.

این میزان استقبال سبب شد تا سینما‌ها برای روز گذشته، میزبان ۱۱۰ هزار مخاطب با ۷ میلیارد تومان فروش باشند که یک آمار قابل‌قبول برای گیشه چهارشنبه به حساب می‌آید.

حالا و با سه‌قطبی شدن گیشه میان فیلم‌های مست عشق، تمساح خونی و سال گربه، این انتظار وجود دارد تا راندمان بهاری سینما‌ها که تا امروز نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رشد ۳ درصدی را در میزان مخاطب و ۵۶ درصدی را در رقم فروش به خود می‌بیند، این اختلاف را با شتاب بیشتری طی کرده و به قله‌های بلندتری دست پیدا کند.

همان‌گونه که انتظار می‌رفت، امسال، سال روشنی برای سینمای ایران است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->