صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

نژادحسین: مشکل ترافیک ۴۴ نقطه در مشهد با اصلاح هندسی رفع می‌شود

  • کد خبر: ۲۲۶۷۴۲
  • ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۳
  • ۱
رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد گفت: امسال ۴۴ نقطه که بیشترین ترافیک را دارند، با اصلاح هندسی رفع مشکل خواهند شد.

به گزارش شهرآرانیوز، مجید نژادحسین امروز، ۱۹ اردیبهشت‌ ۱۴۰۳، در نشست بررسی عملکرد کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد اظهار کرد: در دو سال اخیر و سال‌های قبل بودجه‌های مصوب در بخش‌هایی هزینه می‌شد که یا مشکل تملک داشت یا طرح نداشت.

وی افزود: امسال تصمیم گرفتیم بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری مشهد را به گونه‌ای تنظیم کنیم که بعداً بیان نکنند پروژه شورا طرح ندارد یا اولویت ما نیست؛ بنابراین با تمام شهرداران مناطق و مدیران عامل سازمان‌ها جلسه برگزار کردیم تا نیاز شهروندان مشخص شود و بدانند برای اجرای پروژه مشکلی وجود ندارد. ما بودجه سال ۱۴۰۳ را صددرصد با نظر مدیریت شهری تعیین کردیم و در هیچ کدام از ردیف‌ها، شورا کلی‌گویی نکرده است.

نژادحسین ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲، شصت‌درصد مطالعاتی که شورا برای شهرداری مصوب کرده بود، اجرا نشد. در جلساتی که با مناطق و سازمان‌ها داشتیم، به طور مثال برای قطار شهری بودجه‌ای برای خرید ۶۰ واگن خط‌یک در نظر گرفته شد که در دوره چهارم باید خریداری می‌شد. برای انتهای خط‌دو نیز تقاضای سوله داشتند که ۴۰۰ میلیارد در نظر گرفتیم. این موضوع نباید مطرح شود که شورا پروژه‌های خلاف‌واقع تعیین می‌کند.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه در مشهد ۱۷۲۰ اتوبوس داریم، در حالی که در تهران ۲۵۰۰، اصفهان ۱۱۵۰، شیراز ۷۵۰ و تبریز ۶۵۰ دستگاه است، عنوان کرد: در زمینه اتوبوس‌رانی مجوز انعقاد قرارداد خرید ۴۵۰ اتوبوس را گرفتیم. ۱۳۰ میدل‌باسی که قرار بود به مشهد بیاید، به اتوبوس تبدیل شد. ۳۰ دستگاه را تحویل گرفتیم، اما ۱۰۰ دستگاه به ۵۹ اتوبوس تبدیل شد که ۱۰ دستگاه در اسفند وارد مشهد شد و قرار است هر ماه ۱۰ تا ۱۲ دستگاه دیگر تحویل بگیریم. وضعیت اتوبوس در مشهد نسبت به سایر کلان‌شهر‌ها بهتر است.

وی اضافه کرد: وضعیت ناوگان اتوبوس‌رانی خوب بوده، اما مطلوب نیست که با ورود ۴۵۰ دستگاه شرایط بهتری خواهیم داشت. در سال ۱۴۰۲ هزینه بلیت اتوبوس ۱۲۰۰ تومان بود که در سال ۱۴۰۳ به ۱۵۰۰ تومان رسید. میانگین افزایش نرخ بلیت اتوبوس در مشهد ۲۵ درصد، تهران ۲۸، اصفهان ۳۳، شیراز ۴۸ و تبریز ۴۵ درصد بوده که مشهد از همه کلان‌شهر‌ها کمتر افزایش داشته است.

نژادحسین با اشاره به اینکه ما در مقطعی باید پروژه‌های شورای پنجم را تکمیل می‌کردیم، همان‌طور که برخی پروژه‌های شورای ششم برای شورای هفتم باقی می‌ماند، تصریح کرد: تقاطع غیرهم‌سطح شهید میرزایی در این دوره شروع شد و شش‌ماهه در اختیار شهروندان قرار گرفت. دو‌ سطح تقاطع چهارسطحی آزادگان نیز در این شورا تکمیل شد. یک اتفاق خوب در این دوره پیاده‌ر‌وسازی بود.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: سالانه ۲۵۰ هزار مترمربع پیاده‌روسازی داشتیم که در سال ۱۴۰۱ به ۳۰۰ هزار مترمربع و در سال ۱۴۰۲ به ۴۵۰ هزار مترمربع رسید. بیشتر این پیاده‌روسازی‌ها در حاشیه شهر انجام شد. در بودجه سال سوم، این اقدام را برای مناطق خوب مشهد نیز در نظر گرفتیم که برای خیابان‌های راهنمایی، آبکوه، سناباد، لادن، اقبال، هنرستان، هاشمیه، سیدرضی و معلم شروع می‌شود.

وی بیان کرد: ما پنج‌شش‌ماه پیش مصوبه‌ای در خصوص قیر، سیمان و میلگرد داشتیم. وضعیت خوبی درمورد قیر در سازمان عمران داریم که امسال برای نهضت آسفالت ۴ میلیون مترمربع هدف‌گذاری کردیم.

نژادحسین در خصوص پروژه‌های عمرانی سال ۱۴۰۳ گفت: پل دهرود در بولوار رسالت، مرکز معاینه‌فنی خودرو‌های سنگین درون‌شهری و تست گرم فاز یک خط‌سه قطار‌شهری از جمله پروژه‌های امسال بود. حفاری همه خطوط قطار‌شهری در سال ۱۴۰۴ به اتمام می‌رسد. حفاری خط‌سه مسیر غربی از انتهای امامت تا امیریه آغاز شده و TBM خط چهار به چهارراه گاز رسیده است.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد افزود: در میدان شهدا خط سه و دو متصل می‌شوند. مصوب شد برای تکمیل پنج ایستگاه بین این خطوط با قرارگاه خاتم قرارداد بسته شود، به شرطی که ایستگاه بسیج، اتصال خط یک و سه، تا خردادماه امسال تحویل شود. اتصال خط دو و سه تا شهریور یا مهر ماه امسال تکمیل می‌شود و خط یک و سه نیز در خردادماه سال ۱۴۰۴ متصل خواهند شد.

وی با بیان اینکه تعریض پل سرخس تا پایان اردیبهشت‌ماه به اتمام خواهد رسید، عنوان کرد: تلاش می‌کنیم تقاطع غیرهم‌سطح شهید هریری تا خرداد یا نهایت ۱۵ تیر ماه تحویل شود. دسترسی‌های سوم و چهارم مصلی نیز تا ۱۵ تیر ماه تحویل خواهد شد. چند پروژه در سال ۱۴۰۲ شروع شد. سطح سوم تقاطع شهید فهمیده یکی از این پروژه‌ها بود. برای سطح سوم خیام نیز تلاش می‌کنیم که در این دوره انجام شود.

نژادحسین ادامه داد: تقاطع غیرهم‌سطح انقلاب و اتصال به نماز یکی دیگر از پروژه‌هاست که تقاطع صددرصد انجام می‌شود، اما در اتصال به نماز اختلافی در ارتش وجود دارد که مانع کار شده است. این پروژه را تا ۲۲ بهمن ماه تحویل خواهیم داد. پایانه اتوبوس‌رانی مفتح شرقی نیز شهریور ماه تحویل می‌شود.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به اینکه کل بودجه عمرانی سال ۱۴۰۳ شهرداری مشهد ۲۷.۵ همت و بودجه کمیسیون ۱۲.۵ همت است، تصریح کرد: مهم‌ترین کار‌هایی که می‌خواهیم انجام دهیم خرید ۴۵۰ دستگاه اتوبوس، تکمیل ایستگاه سلامت خط دو، تقاطع چند‌سطحی امام‌حسن‌(ع) (شاهد-شهید فخرایی) بوده که این پروژه تیرماه شروع می‌شود. برای بزرگراه پیامبر‌اعظم‌(ص) نیز چند دوربرگردان پیش‌بینی کردیم.

وی خاطرنشان کرد: تقاطع غیرهم‌سطحی در شاهنامه داریم و تا تیرماه طرح چپ‌گرد شاهنامه-پیامبر‌اعظم‌(ص) ارائه می‌شود. برای تقاطع غیر‌هم‌سطح مشهد-طرقبه-شاندیز که ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفتیم، طرحی داریم که نیاز است استانداری همکاری کند و ما نیز آمادگی اجرا داریم. در بولوار هاشمی‌رفسنجانی دو دوربرگردان خوب در نظر گرفته شده است. محور خیام و ابوطالب‌شمالی به یک میان‌گذر شمالی امتداد پیدا می‌کند.

نژادحسین بیان کرد: یکی از پروژه‌های خوب پارکینگ ضلع غربی پارک ملت سمت امامت بوده که بخشی از داخل پارک ملت برای پارکینگ پیش‌بینی شده است. دوربرگردان شرقی ابوطالب از یک‌ماه‌و‌نیم دیگر کلنگ‌زنی می‌شود. برای خرید ۶۰ واگن خط یک قطار‌شهری نیز قرارداد منعقد شده که ۶، ۷ همت باید برای این پروژه هزینه کنیم. تا پایان سال ۱۴۰۲ حدود ۱۰۰۰ دوچرخه بایدو داشتیم که برای سال ۱۴۰۳ افزایش ۷۰۰ دستگاه را در نظر گرفتیم. برای تجهیز و احداث ایستگاه‌ها ۱۵ میلیارد و برای مسیر دوچرخه نیز ۱۵ میلیارد تومان پیش‌بینی کردیم.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص آخرین وضعیت تاکسی و اتوبوس برقی گفت: برای این موضوع مذاکراتی انجام دادیم. یک نمونه اتوبوس برقی وارد خواهیم کرد. برای تاکسی برقی نیز در حال مذاکره هستیم، اما دنبال کار پخته‌ای می‌گردیم تا اقدام ما به حاشیه نرود. برای هر دو موضوع ردیف گذاشتیم و وارد مذاکره شدیم.

وی با بیان اینکه ما آبان سال گذشته از سازمان ترافیک خواستیم نقاطی که بیشترین ترافیک را دارند برای ما ارسال کنند، عنوان کرد: ۶۰ مورد ارسال شد و بیان کردند این نقاط نیاز به پل ندارد، بلکه مشکل ترافیک آن با اصلاح هندسی حل می‌شود. ۴۴ مورد در سال ۱۴۰۳ با اصلاح هندسی رفع خواهد شد که یکی از نقاط، محور آزادی به سمت استقلال است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
۰۶:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
سلام بلوار شاهنامه آخر هر هفته ترافیک دارد یه فکری بکنید کلافه شدیم ممنون