شاه‌مقصود‌های فلکه دوم گلشهر مردم چشم‌به‌راه بازگشت بی‌آرتی‌ها به خیابان فارغ‌التحصیلان مشهد شهرداری مشهد حامی حمل‌ونقل پاک | راه‌اندازی ایستگاه شارژ دوچرخه و موتور برقی در سال ۱۴۰۴ معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد: رویکرد شهرداری تقویت رابطه بین شهرداری و سرمایه‌گذاران است حضور استاندار خراسان رضوی در جمع کودکان تحت حمایت مؤسسه توانبخشی همدم انعقاد اولین قرارداد سرمایه‌گذاری بازی‌های کابلی در چهار بوستان شهر مشهد + فیلم ثبت تخلف بیش از ۱۳ هزار موتورسیکلت‌ در مشهد عضو شورای اسلامی شهر مشهد مقدس: سیاست‌های شورای ششم در حوزه مدیریت پسماند در مسیر تحقق است سهم ۷۳.۳ درصدی پراید از خودرو‌های آلاینده در مشهد هوای کلانشهر مشهد امروز سالم است (۳۱ فروردین ۱۴۰۴) همه‌چیز درباره پروژه خط ۳ متروی مشهد، با هزینه ۱۰۰ همتی | راه‌اندازی بزرگ‌ترین جزیره ایستگاهی کشور در مشهد رفع گره ترافیکی میدان امام‌حسین (ع) در مشهد با بهره‌برداری از دوربرگردان شرقی ابوطالب (۳۱ فروردین ۱۴۰۴) روایتی درباره پیکر نادرشاه افشار که چند‌بار دفن شد | قصه نادرِ جنازه «نادر» ایستگاه شهید فکوری خط ۲ مترو مشهد، اردیبهشت ۱۴۰۴ به بهره‌برداری می‌رسد رونمایی از قدیمی‌ترین ظرف سفالی خراسان رضوی هوای کلانشهر مشهد امروز پاک است (۳۰ فروردین ۱۴۰۴) اعمال قانون و سامان‌دهی موتورسیکلت‌ها در پیاده‌رو‌های منتهی به حرم امام‌رضا(ع) برگزاری دومین دوره مسابقات موشک آبی با مشارکت گسترده دانش‌آموزان مشهدی + فیلم درباره حسین‌آقاخان خزاعی که نخستین فرمانده لشکر خراسان است | میرپنج شرق سهم فضای سبز مشهد و کاشت چمن از مصرف آب چقدر است؟ | کاشتن یا نکاشتن؟ رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر مشهد: حفظ بافت‌های تاریخی برای احیای هویت تاریخی مشهدالرضا(ع) یکی از ضرورت‌هاست
سرخط خبرها

کوچه میثاق ۵ مشهد نیاز به اصلاح هندسی ندارد

  • کد خبر: ۲۳۲۸۸۲
  • ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۰
  • ۳
کوچه میثاق ۵ مشهد نیاز به اصلاح هندسی ندارد
با وجود گلایه ساکنان منطقه‌۱۰ از معضل ترافیکی محله، سازمان ترافیک شهرداری آن را بدون ایراد می‌داند.
انسیه شهرکی
خبرنگار انسیه شهرکی

به گزارش شهرآرانیوز، انگار قرار نیست معضل ترافیکی محله میثاق دست از سر ساکنان آن بردارد. ماجرا از این قرار است که در خیابان میثاق‌۵ گذری است که برخی راننده‌ها به صورت خلاف و از یک راه میان‌بر وارد دیگر خیابان‌های فرعی میثاق می‌شوند و همین تردد‌های خلاف قاعده، صدای اهالی محله را درآورده است و در‌این‌باره از صفحه «صدای مردم» می‌خواهند صدایشان را به گوش مسئولان شهری برساند.

سید محسن حسینی، یکی از همین ساکنان محله، با ارسال تصاویری به شهرآرا مشکل را این‌طور شرح می‌دهد: ورود خودرو‌ها از نبش خیابان میثاق‌۵ به صورت خلاف است. تنها مسیر به سمت خیابان‌های میثاق ۷،۹،۱۱،۱۳ تا میدان مجیدیه، همین ورودی است، اما این مسیر درست طراحی نشده است.
حسینی در ادامه بیان می‌کند: مسئله دیگر اینکه در ورودی میثاق‌۵ اثری از تابلو راهنمایی و رانندگی نیست. تقاضا داریم شهرداری برای اصلاح هندسی این معبر قدمی بردارد تا راننده‌ها با آرامش خاطر از آن عبور کنند.

دوربرگردان هست، استاندارد نیست

شهروند دیگری زاویه جدیدی از این مسئله ترافیکی را به تصویر می‌کشد: ممکن است سازمان ترافیک بیان کند که جلوتر از مکان موردنظر شهروندان، دوربرگردانی وجود دارد بنابراین می‌توانند آن را برای تردد انتخاب کنند، اما اگر خودشان در این محدوده زندگی کنند این معضل را بهتر درک می‌کنند. نکته‌ای که در مورد این دوربرگردان باید اشاره داشت این است که این دور برگردان در فاصله دور قرار دارد. از طرف دیگر استاندارد نیست و باید با ترس‌و‌لرز چند فرمان بچرخانی تا ماشین به سلامت از آن گذر کند.

این گذر به اصلاح هندسی نیاز ندارد

اما و‌اگر‌های این گذر و نارضایتی شهروندان، موضوع صحبت ما با مسئولان معاونت فنی و عمران شهرداری مشهد و سازمان حمل و‌نقل و ترافیک و شهرداری‌های مناطق ۱۰ و ۱۲ است.
رحیمی، مدیر روابط عمومی معاونت فنی و عمران همان ابتدای گفتگو برای اصلاح هندسی این گذر، تکلیف را روشن می‌کند: تعیین تکلیف این گذر و مسئله ترافیکی با سازمان ترافیک شهرداری مشهد است.

مهدی مکرم، معاون حوزه فنی سازمان حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری مشهد نیز وقتی در جریان گلایه‌مندی شهروندان از وضعیت خیابان میثاق‌۵ قرار می‌گیرد، می‌گوید: ورودی و خروجی مجزاست و این معبر به اصلاح هندسی نیاز ندارد.
مکرم با تأکید بر اینکه جایی که پلیس نباشد برخی شهروندان ممکن است برای اینکه مسیر کوتاه شود، حرکت با تخلف را انتخاب کنند، می‌افزاید: ما نمی‌توانیم صرف اینکه چند راننده از آن گذر به صورت خلاف عبور می‌کنند، مسیر را مسدود کنیم یا تغییر بدهیم؛ بنابراین تنها پیشنهاد ما این است که راننده‌ها به صورت خلاف تردد نکنند.

جلال بیوکی، معاون فنی و اجرایی شهرداری منطقه۱۲ هم درباره این دغدغه شهروندان بیان می‌کند: پیش از این محل مورد نظر را سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌و‌نقل مورد ارزیابی قرار داد و شرایط هندسی محل مناسب برآورد شد. درضمن سال گذشته اتصال مسیر دوچرخه گذر هاشمی رفسنجانی‌۵ اصلاح و بهسازی شد.
بیوکی با اشاره به اینکه درخواست تابلو به اداره تابلو و پلاک مرکز ارسال شد، ادامه می‌دهد: تابلو و تجهیزات در معابر بزرگراهی از سوی سازمان یادشده اجرا و تعمیرات آن به صورت مستمر انجام می‌شود.

مشکل فنی در کار نیست

مهدی شکوری، مسئول امور روابط عمومی شهرداری منطقه‌۱۰ هم در این زمینه توضیحاتی ارائه می‌دهد: این محدوده به لحاظ فنی مشکلی ندارد، فرهنگ رانندگی مشکل دارد. از سوی دیگر شهرداری ضابط قضایی نیست که جلو تخلف برخی از رانندگان متخلف را که نادرست تردد می‌کنند، بگیرد.

شکوری درمورد اصلاح هندسی این معبر هم می‌گوید: اگر قرار است اصلاحیه و طرحی در این مکان، انجام شود معاونت حمل‌و‌نقل و ترافیک بعد بررسی و تأیید به شهرداری منطقه برای اجرا ابلاغ می‌کند. در این راستا تاکنون طرحی به دست ما نرسیده است و آنها نیز معتقدند که این گذر، ایراد ساختاری ندارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
0
0
دراین که زحمتی زیادی عزیزان برای این پلهاکشیدن هیچ تردی نیست ولی ای کاش خودشون تشریف میوردن وازدزیرپل به طرفه راه مینبرکه زده شده موقع شلوغی نزاره گر بودن که باچه مشگلی میشه رفتوامدکردمخصوصاراه مینبربه طرف مجیدیه که زیرپل قرارداره
چیکو
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
0
0
پس نتیجه میگیریم همه چیز گل و بلبل است واسلام
کمال
United States of America
۰۵:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
0
0
اقای شکوری،همه رانندهارو بی فرهنگ ندونید،شمایک روابط عمومی وجزءهستی،کسی نیستی که درموردفرهنگ رانندگی نظربدی
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->