روایتی مستند از سرگذشت محله‌ای قدیمی در قلب شهر مشهد | بوی گندم و عطر هلو در حافظه تاریخی «سعدآباد» اعمال‌قانون ۱۶۸۱ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۳۹ نفر در تصادفات مصدوم شدند (۹ تیر ۱۴۰۳) شهروند خبرنگار | مشارکت کودکان در انتخابات ریاست جمهوری (۸ تیر ۱۴۰۳) مدیریت شهری مشهد از همه ظرفیت‌ها برای ایجاد مشارکت بیشتر در انتخابات استفاده کرد ترافیک سنگین در بزرگراه آزادی، بولوارهای وکیل‌آباد و ملک‌آباد مشهد (۹ تیر ۱۴۰۳) دومین کنگره جهانی شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت در حرم امام‌رضا (ع) آغاز‌به‌کار کرد (۹ تیر ۱۴۰۳) | تألیف ۵۷ عنوان کتاب به محوریت سیره شهدای مقاومت آیا ادارات مشهد فردا شنبه (۹ تیر ۱۴۰۳) تعطیل است؟ ۲۰ اتوبوس شعبه سیار اخذ رأی در مشهد شدند شهربازی پارک ملت مشهد با ۲۶ وسیله بازی بازگشایی شد (۸ تیر ۱۴۰۳) دستگیری ۲ قاچاقچی مسافرنما با بیش از ۱۰ کیلو موادافیونی در مشهد (۸ تیر ۱۴۰۳) دعوت شهردار مشهد از زائران و مجاوران امام رضا(ع) برای مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری دعوت شورای اسلامی شهر مشهد مقدس به حضور در انتخابات ریاست جمهوری تمام واحد‌های اقامتی مشهد هیچگونه افزایش قیمتی در تابستان نخواهند داشت فوت پاکبان مشهدی براثر بی‌احتیاطی یک موتورسوار (۷ تیر ۱۴۰۳) اعمال‌قانون ۲۷۹۷ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۷۵ نفر در تصادفات مصدوم شدند (۷ تیر ۱۴۰۳) رکورد پرواز‌های فرودگاه مشهد با ۲۳۲ پرواز در یک روز، شکست رفع خطر از گود‌های پرخطر مشهد در دستورکار مدیریت شهری مشهد، مهیای نهضت جدید آسفالت ترافیک سنگین در میدان‌های فهمیده و استقلال و تقاطع شهید کامیاب | موتورسوار بر اثر واژگونی موتورسیکلت جان باخت (۷ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

بزرگراه‌های مشهد در مسیر اصلاح هندسی

  • کد خبر: ۲۳۵۶۵۶
  • ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۸
  • ۱
بزرگراه‌های مشهد در مسیر اصلاح هندسی
کاهش ترافیک ۴۳ معبر و بزرگراه شهر در دستورکار مدیریت شهری قرار دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، در کنار ساختن پل، دوربرگردان‌های غیرهم‌سطح و تقاطع‌های غیرهم‌سطح بزرگ در معابر شهر مشهد به عنوان کلان‌پروژه‌های شهری در راستای مدیریت ترافیکی مشهد، موضوع‌های مربوط به اصلاح هندسی معابر نیز از سوی مدیریت شهری دنبال می‌شود. در جریان اصلاح هندسی معابر با انجام برخی تغییرات در نقاط پرترافیک معابر که امکان اصلاح آن وجود دارد، این اقدام انجام می‌شود و با هزینه‌ای به مراتب کمتر از ساخت پل و تقاطع، مشکل ترافیکی معابر پرترافیک چه در داخل شهر و چه در معابر بزرگراهی به صورت قابل توجهی حل می‌شود.

نمونه بارز این اصلاح هندسی معابر که مردم مشهد به خوبی آن را حس کردند در بولوار جانباز و سه‌راه خیام بود که اصلاح هندسی این معابر سبب شد تا ترافیک در این خیابان‌ها به مراتب کمتر از گذشته شود. روند اصلاح هندسی معابر هر ساله به عنوان یکی از فعالیت‌های شهرداری مشهد مطرح است و در این راستا شهرداری مشهد با شناسایی بیش از چهل نقطه از شهر مشهد درصدد است تا با اصلاح هندسی در این معابر به ویژه در معابر بزرگراهی بتواند سبب کاهش ترافیک در این معابر شهری شود.

شناسایی ۴۳ نقطه ترافیکی برای اصلاح هندسی

در همین‌باره مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل شهرداری مشهد با اشاره به اهمیت اصلاح هندسی معابر در شهر به عنوان یکی از اقدامات مدیریت ترافیک کلان‌شهر مشهد گفت: با انجام مطالعات و اصلاح هندسی معابر به صورت مهندسی می‌توان معابری را که ترافیک سنگین دارد، مدیریت کرد و سبب کاهش ترافیک در این مناطق شد. علی سمیعی افزود: در همین راستا و براساس مطالعاتی که انجام شده ۴۳ نقطه در شهر شناسایی شده که دارای مشکل ترافیکی است و با اصلاح هندسی قابلیت برطرف شدن دارد.
وی ادامه داد: اصلاح هندسی معابر ممکن است به صورت یک اقدام کلان، زمان‌بر و با مداخله زیاد باشد و ممکن است این اصلاح به صورت اقدامی خرد انجام شود.

۵۰۰ میلیارد تومان برای اصلاح هندسی معابر در شهر

سمیعی با بیان اینکه در حال حاضر تمام طرح‌های مربوط به ۴۳ نقطه شناسایی شده در شهر برای اصلاح هندسی آماده، مصوب و به مناطق ابلاغ شده است، گفت: این نقاط، هم نقاط موجود در شبکه معابر شهری و هم در معابر بزرگراهی است.
وی با بیان اینکه اعتبار موردنیاز برای اصلاح هندسی این ۴۳ نقطه رقمی بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است، ادامه داد: اکنون نیز بودجه عمرانی اجرای فعالیت اصلاح هندسی برای سی نقطه از معابر شهری به مناطق در سال جاری در نظر گرفته شده است.

مهم‌ترین اصلاحات هندسی امسال

مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل شهرداری مشهد درباره مهم‌ترین برنامه‌های مدیریت شهری در راستای اصلاح هندسی در سال جاری گفت: مهم‌ترین اقدامات در حوزه اصلاح هندسی معابر مربوط به معابر بزرگراهی است. در این راستا امسال عملیات اصلاح هندسی بزرگراه آزادی، حدفاصل میدان استقلال تا میدان آزادی، اصلاح هندسی بزرگراه شهید کلانتری، حدفاصل میدان آزادی تا پیچ پریسان و اصلاح هندسی محدوده تقاطع غیرهم‌سطح جهاد اجرایی می‌شود.

سمیعی همچنین درباره اقدامات مربوط به اصلاح هندسی در سال گذشته نیز اظهار کرد: سال گذشته عملیات اصلاح هندسی معابر با رویکرد ایمن‌سازی معابر اجرایی شد و در این راستا توانستیم عملیات اصلاح هندسی را در شانزده محل انجام دهیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۷
0
0
از اصلاح تقاطع شاهنامه و میدان شهید فهمیده چه خبر؟؟
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->