صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مرحله پایانی سی و هشتمین جشنواره سراسری قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که بزرگترین رویداد قرآنی دانشگاهیان کشور محسوب می‌شود، از ۶ خرداد آغاز به کار کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، این مسابقات که با استقبال خوبی از دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و خانواده بزرگ نظام سلامت همراه بود در سه بخش آوایی برادران، آوایی خواهران و غیر آوایی در سه گروه اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به مدت ۱۰ روز برگزار شد و روز چهارشنبه ۱۶ خرداد با معرفی افراد برتر به کار خود پایان داد.  

رقابت بیش از ۵۷ هزار نفر در بیست و هشتمین جشنواره قرآن و عترت 

به گفته رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مسئول برگزاری بیست و هشتمین جشنواره  قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آوزش کشور، بیش از ۹۰ هزار نفر رشته در ۸ بخش و ۷۱ رشته در این دوره از مسابقات شرکت کردند که افزایش حضور شرکت کنندگان نسبت به دوره‌های قبل حاکی از فراگیرتر شدن رویداد‌های قرآنی در مجموعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه‌ها و دانشکده‌های تابعه دارد.

جواد باقری با بیان این مطلب عنوان کرد: در جشنواره امسال در جهت افزایش سفره قرآن و عترت در خانواده بزرگ نظام سلامت تعداد بخش‌ها و رشته‌ها را بیشتر کردیم که با وجود شهادت آیت الله رئیسی و حمایت‌های وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، معاون فرهنگی و دانشجویی این وزارتخانه و رؤسا، معاونان فرهنگی و دانشجویی، مدیران امور فرهنگی و مدیران حوزه قرآن و عترت تمامی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی متفاوت از سال‌های قبل برگزار شد به گونه‌ای که همه حاضران در این رویداد قرآنی اعم از برگزارکنندگان، شرکت کنندگان و داوران از صفات نیک و پسندیده شهید جمهور می‌گفتند. هم چنین چند گروه از استادان و شرکت کنندگان مسابقات نیز با مادر شهید آیت الله رئیسی دیدار و گفتگو کردند. زیارت مرقد حضرت علی بن موسی الرضا (ع) و استفاده از فضای معنوی حرم مطهر، استفاده از برنامه‌های فرهنگی آستان قدس رضوی، سرکشی از خانواده‌های شهدای شاخص مشهد و برگزاری پاتوق‌های شبانه قرآنی با حضور اساتید قرآنی از جمله برنامه‌های بود که به برگزاری این جشنواره رونق خاصی بخشید.  

وی با اشاره به اینکه جامعیت پذیری مخاطب و تنوع پذیری رشته‌ها نیز دو هدف مهمی بود که در برگزاری این دوره از جشنواره مسابقات قرآن و عترت به طور جدی دنبال شد، تصریح کرد: تفاوت جشنواره امسال با سال گذشته در افزایش از ۶ به ۸ بخش و از ۵۳ رشته به ۷۱ رشته مسابقات بود و دیگر اینکه عدد ۷۱ هزار نفر رشته هم به ۹۱ هزار رشته رسید که رشد ۳۰ درصدی در این حوزه داشته است.  

به گفته رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، امسال ۹۰ هزار ۱۸۲ نفر رشته در ۸ بخش و ۷۱ رشته شرکت کردند که مجموع آنها ۵۷ هزار و ۷۶ نفر است. این گروه‌های شرکت کننده شامل ۲۹۸۰ نفر در بخش اساتید، ۱۲ هزار و ۸۰۲ نفر در بخش دانشجویی و ۴۱ هزار و ۲۹۴ نفر در بخش کارمندان بوده است. از مجموع شرکت کنندگان در این رویداد قرآنی، ۹۱۰۳ نفر در بخش ویژه، ۲۱۴ نفر در بخش تواشیح، ۱۰ هزار و یک نفر در بخش هنری، ۴۵ هزار و ۲۶۳ نفر در بخش معارفی، ۱۹۶۸ نفر در بخش فناوری، ۴۶۱۵ نفر در بخش پژوهشی، ۳۸۰۱ نفر در بخش ادبی و ۱۵ هزار و ۲۱۷ نفر در بخش آوایی بودند.

راهیابی نفرات برگزیده به جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کل کشور

نفرات برتر سی و هشتمین جشنواره سراسری قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کل کشور راه می‌یابندکه با حضور برگزیدگان دانشجویان وزارت علوم، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه فرهنگیان، پیام نور، جامع علمی کاربردی، فنی و حرفه‌ای و علوم و معارف قرآن کریم مردادماه امسال به میزبانی وزارت بهداشت در شهر تبریز برگزار می‌شود.  

اضافه شدن بخش بین الملل و حضور دانشجویان غیر ایرانی از وجوه تمایز برگزاری بیست و هشتمین جشنواره سراسری قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بود به گونه‌ای که امسال برای اولین بار ۵۰ دانشجوی غیرایرانی از ۳۰ کشور جهان در مسابقات قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حضور داشتند که با تدابیر مسئولان این وزارتخانه بخش بین‌الملل به این جشنواره قرآنی افزوده شد.

جایگاه ویژه معارف رضوی در طراحی رویکرد‌های بیست و هشتمین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت و رشد ۲۸ درصدی حضور خانواده نظام سلامت در جشنواره قرآنی وزارت بهداشت نسبت به جشنواره قرآنی بیست و هشتم بود. بنابر گزارش‌های موجود جشنواره بیست و هشتم در بالاترین سطح فنی ممکن برگزار شد که مهم‌ترین عامل این کیفیت استفاده از استادان و داوران تراز اول کشور بود.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.