صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

امروز، بیستم خرداد ۱۴۰۳، در حالی اسامی ۶ نامزد تأیید‌صلاحیت‌شده از سوی شورای نگهبان اعلام شد که نام هیچ‌یک از ثبت‌نام‌کنندگان خانم برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری به چشم نمی‌خورد.

به گزارش شهرآرانیوز، پس از به‌شهادت‌رسیدن آیت‌الله رئیسی، رئیس دولت سیزدهم و هیئت همراه وی، قرار است انتخابات زودهنگام ریاست‌جمهوری، ۸ تیرماه ۱۴۰۳ برگزار شود. 

ثبت‌نام داوطلبان ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ از دهم تا چهاردهم خردادماه انجام شد که در این مدت، ۸۰ نفر به وزارت کشور مراجعه و مراحل ثبت‌نام را طی کردند. 

در این میان، چهار خانم به نام‌های زهره الهیان، حمیده زرآبادی، هاجر چنارانی و رفعت بیات، از نمایندگان ادوار گذشته مجلس شورای اسلامی نیز به‌عنوان داوطلب در انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم ثبت‌نام کردند. 

شورای نگهبان پس از بررسی صلاحیت تمامی ۸۰ داوطلب ثبت‌نام‌کننده در انتخابات ریاست‌جمهوری، در نهایت مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی، سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی و محمدباقر قالیباف را به‌عنوان نامزد‌های چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری معرفی کرد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
۱۵:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
انتخابات یا انتصابات؟! دو فرد مذکور جلیلی و زاکانی با پیشینه سیاه و مسموم سم خالص برای کشورند تایید می شوند و حتی شورای نگهبان و حاکمیتی که خواهان مشارکت هست افراد متعادل تری چون علی لاریجانی را تایید نمی کنند. خب بعد انتظار مشارکت را دارید؟! خود کرده را تدبیر نیست.