صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

در حالی تنور تبلیغات انتخابات چهاردهم ریاست‌جمهوری هر روز داغ‌تر می‌شود که ابهامات و کلی‌گویی‌های نامزد‌ها در حوزه بازار‌های مالی به ویژه بورس، مانع از ریزش بورس نشد.

به گزارش شهرآرانیوز، بازار سهام در حالی اولین روز کاری هفته را به پایان رساند که شاخص اصلی این بازار با کاهش ارتفاع بیش از ۱۴ هزار واحدی (۰.۶۹ درصد) به سطح ۲ میلیون و ۶۱ هزار واحد نزول کرد. در این میان نماد‌های فولاد، فملی، شپنا، شستا، فارس، نوری و وغدیر تاثیر بیشتری بر این افت داشتند. 

شاخص کل هموزن و شاخص فرابورس نیز امروز منفی شدند و به ترتیب ۳۳۰۵ واحد و ۱۷۴ واحد از ارتفاع روز کاری گذشته خود را از دست دادند. 

بررسی آمار‌های بورسی نشان می‌دهد که از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شده و در مقابل بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان پول به صندوق‌های طلا و صندوق درآمد ثابت وارد شده است. 

امروز در حالی ۸۹ درصد سهم‌های بازار در محدوده منفی معامله شدند که ارزش معاملات خرد تنها عدد ۲ هزار و ۱۴۱ میلیارد تومان را ثبت کرد. 

از اواسط هفته گذشته تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری آغاز شده است، اما ابهامات و کلی‌گویی‌های نامزد‌ها در حوزه بازار‌های مالی و به ویژه بازار سرمایه، بیش‌ازپیش سهام‌داران را نگران کرده است. افزایش نااطمینانی‌ها به آینده اقتصاد و مسائل مرتبط با مسائل سیاست خارجی در بازار سهام، کاهش تقاضا را در بازار به وجود آورده است. 

بررسی تابلوی معاملات نشان می‌دهد که فروش‌های هیجانی و کاهش قیمت سهام از جمله رفتار‌های این روز‌های فعالان بازار سرمایه است.

از طرف دیگر آنچه این روز‌ها باعث فشار به سمت تقاضا در بازار سهام شده ادامه‌دارشدن محدودیت دودرصدی دامنه نوسان است که قدرت نقدشوندگی در بورس را تضعیف کرده است. کارشناسان معتقدند بازگشت دامنه نوسان به حالت قبل می‌تواند تعادل بیشتری بین عرضه و تقاضا در بازار ایجاد کند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.