صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

طرح غربالگری اختلالات اسکلتی‌عضلانی و راستای قامتی دانش‌آموزان بدو ورود به دبستان در مرکز بهداشت شماره پنج مشهد و در مرکز خدمات جامع سلامت سیدی در مشهد اجرا شد.

به گزارش شهرآرانیوز، عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و متخصص فیزیوتراپی و مسئول تیم غربالگری اظهار کرد: شواهد نشان از این داشت که درصد قابل‌توجهی از دانش‌آموزان از این اختلالات رنج می‌برند؛ لذا شناسایی بموقع مشکلات آن‌ها نقش بسزایی در کاهش بیماری‌های اسکلتی و عضلانی در بزرگ‌سالی دارد.

دکتر مجید شهبازی خاطرنشان کرد: عارضه‌های اسکلتی و حرکتی که به علت تغییر سبک زندگی و عدم فعالیت و تحرک کافی در سال‌های اخیر رشد چشمگیری داشته است، ریشه در دوران کودکی دارد و در اغلب موارد، باعث معلولیت در این دوران نمی‌شود اما در بزرگ‌سالی، باعث کاهش توان حرکتی می‌شود و سلامتی افراد را به خطر می‌اندازد.

وی افزود: عمده اختلالات حرکتی و اسکلتی ازجمله دیسک کمر، آرتروز مفاصل و زانو، شانه‌های افتاده، پای پرانتزی و... در دوران کودکی قابل پیشگیری هستند و می‌توان با اجرای طرح غربالگری، کودکان دارای اختلال را پس از شناسایی بموقع، تحت درمان قرار داد.

شهبازی در پایان، اظهار امیدواری کرد که طرح غربالگری اختلالات اسکلتی‌عضلانی و راستای قامتی نیز همانند غربالگری چشم و گوش جهت حفظ سلامت کودکان و دانش‌آموزان بدو ورود به دبستان باجدیت به صورت مستمر اجرایی شود.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.