۹ مصدوم بر اثر تصادف پراید و پژو در جاده میامی-مشهد (۵ تیر ۱۴۰۴) درخواست تشکل‌های میراث فرهنگی ایران از سازمان یونسکو پس از حملات اسرائیل به بناهای تاریخی پروژه تأمین مسکن فرهنگیان همچنان ادامه دارد بیانیه تشکل‌های عالی کارگری و بازنشستگی کشور درباره تقدیر از نیرو‌های مسلح و گرامیداشت مقام شهدا چگونه بدون رژیم غذایی وزن خود را کاهش دهیم؟ حذف مدارس سنگی، گام اصلی در مسیر تحقق عدالت آموزشی جزئیات محدودیت ترافیکی مسیر‌های منتهی به مراسم تشییع پیکر شهدای حملات رژیم صهیونیستی در مشهد، فردا (۶ تیر ۱۴۰۴) تمدید مهلت سنجش سلامت کلاس اولی‌ها در خراسان جنوبی بازگشت سرویس‌دهی مترو تهران به روال عادی از روز شنبه (۷ تیر ۱۴۰۴) خدمات درمانی رایگان برای مجروحین حملات رژیم صهیونیستی ویتیلیگو فقط یک بیماری پوستی نیست چرا شنا در کاهش استرس موثر است؟ جزئیات جدید درمورد نحوه برگزاری امتحانات دانشگاه‌ها (۵ تیر ۱۴۰۴) پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی امروز (پنجشنبه، ۵ تیر ۱۴۰۴) | آغاز روند افزایش تدریجی دما از فردا حجاج ایرانی باقی‌مانده در عربستان، از طریق فرودگاه بین‌المللی مشهد جابه‌جا خواهند شد + فیلم شهادت ۱۲ عضو خانواده دانشمند ایرانی در پی حمله رژیم صهیونیستی + عکس مراسم تدفین رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شنبه برگزار می‌شود لزوم جلوگیری از فروش دخانیات در مراکز غیرمجاز | قاچاق سیگار‌های الکترونیک به کشور دستورالعمل جامع بهداشت محیط در ایام سوگواری محرم و صفر ۱۴۰۴ ابلاغ شد تشکیل ۱۴ کمیته تخصصی برای شرایط بحرانی به دستور وزیر آموزش‌وپرورش ذخایر شش‌ماهه دارو و شیرخشک تأمین شده است بیانیه مسئولان آموزش عالی کشور در پاسداشت شهدای حمله رژیم صهیونیستی وزیر آموزش‌وپرورش: نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی با جدیت دنبال شود مهلت ثبت‌نام آزمون استخدامی آموزش‌ و‌ پرورش ۱۴۰۴ تمدید شد تعداد شهدای دانش‌آموز در پی حملات رژیم صهیونیستی اعلام شد پرواز‌های فرودگاه‌ مشهد از سرگرفته شد | فضای آسمان نیمه شرقی کشور بازگشایی شد (۴ تیر ۱۴۰۴) کولیوند: هنوز تفحص پیکر شهدا ادامه دارد افزایش تقاضا برای عقد در تاریخ‌های رُند انفجار یک منزل مسکونی در بولوار هدایت مشهد با ۷ فوتی و مصدوم | یک کودک و یک زن جان باختند (۴ تیر ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

۱۳ هزار دانش آموز با آسیب شنوایی در کشور تحصیل می‌کنند

  • کد خبر: ۲۹۰۲۶۵
  • ۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۳
۱۳ هزار دانش آموز با آسیب شنوایی در کشور تحصیل می‌کنند
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه ۱۳۲۸۳ دانش‌آموز با آسیب شنوایی در مدارس کشور مشغول تحصیل هستند گفت: از این تعداد ۹۰۹۹ دانش‌آموز با آسیب شنوایی در مدارس عادی تحصیل می‌کنند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ حجت الله الماسی با بیان اینکه در مدارس استثنایی ۴۱۸۴ دانش‌آموز با آسیب شنوایی وجود دارد که ۸۷۹ نفر در مقطع پیش دبستانی، ۱۹۷۷ نفر در مدارس ابتدایی و ۱۳۲۸ نفر در مدارس متوسطه هستند گفت: علاوه بر اینا ۹۰۹۹ نفر دانش‌آموز با آسیب شنوایی در مدارس عادی هستند که خدمات آموزش و پرورش استثنایی را دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه جمعا ۱۳۲۸۳ دانش‌آموز با آسیب شنوایی در مدارس کشور مشغول تحصیل هستند افزود: علاوه بر اینها در چهار استان فارس، قزوین، خراسان رضوی و زنجان مرکز تخصصی پیش دبستانی در گروه آسیب شنوایی در حال ارائه خدمت داریم که امکانات، تجهیزات و برنامه خاصی برای جامعه هدف طراحی می‌کنند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه به طور کلی خدماتی برای دانش‌آموزان دارای آسیب شنوایی پیش‌بینی شده است ادامه داد: از جمله مناسب‌سازی کتب درسی که با توجه به توانایی، تغییراتی در تصاویر، فونت و خط انجام می‌شود. همچنین اختصاص معلم رابط به دانش‌آموزان ناشنوایی که در مدارس عادی هستند که هفته‌ای دو ساعت یک معلم مربی عقب ماندگی‌های درسی آنها را جبران می‌کند.

الماسی با بیان اینکه تجهیز کردن کلاس‌ها به امکاناتی که استفاده از برنامه‌های دیداری را ایجاد می‌کند و همچنین هوشمندسازی مدارس از دیگر برنامه‌های صورت گرفته است گفت: همچنین ارائه خدمات توانبخشی در مدارس و مراکز جامع سنجش و توان‌بخشی آموزش و پرورش استثنایی مانند کار گفتار درمانی نیز از جمله برنامه‌های انجام شده است.

وی با بیان اینکه در بیشتر مدارس تجهیزات شنوایی سنجی وجود دارد اظهار کرد: اتاق‌هایی ویژه دانش‌آموزان آسیب شنوایی طراحی شده؛ در حوزه توانمندسازی این دانش‌آموزان به مهارت‌هایی که برای فعالیت در جامعه نیاز دارند، ۳۴ رشته کار و دانش خاص و ۵ رشته فنی و حرفه‌ای مثل معرق کاری، خیاطی، تاسیسات، عکاسی، تصویربرداری دیجیتال، نقاشی، کامپیوتر و ... فراهم شده است.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->