صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

در خراسان رضوی محقق شد؛

افزایش ۱۰ درصدی حمل کالای صادراتی به کشور‌های آسیای مرکزی

  • کد خبر: ۲۳۵۴۵
  • ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۱
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: حمل کالای صادراتی با ناوگان باری به کشور‌های آسیای مرکزی طی سال ۹۸ در مقایسه با سال قبل از آن ۱۰ درصد افزایش یافت.

به گزارش شهرآرانیوز، به نقل از اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای خراسان رضوی ابراهیم نصری افزود: علیرغم این که دولت ترکمنستان از تاریخ ۲۴ اسفندماه سال ۹۸ به دلیل شیوع بیماری کرونا برای تردد ناوگان جاده ای به آسیای مرکزی محدودیت ایجاد کرد سال گذشته ۲۸ هزار و ۲۱۰ دستگاه کامیون حامل کالای صادراتی از طریق پایانه های مرزی لطف آباد، سرخس و باجگیران در استان خراسان رضوی به کشور ترکمنستان تردد کردند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد رشد داشته است.

 

وی خاطرنشان کرد: پیگیری‌ها و رایزنی‌ها از طریق وزارت امور خارجه و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای جهت رفع محدودیت های تردد به ترکمنستان و سایر کشورهای آسیای مرکزی با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در جریان است.

 

نصری افزود: تعداد کل خروجی ناوگان در سال گذشته ۷۰ هزار و ۸۴۹ دستگاه بود که در بخش خروج ناوگان حامل کالای ترانزیتی تردد ناوگان ۶ درصد کاهش داشته است. همچنین ۷۹ هزار و ۴۵۰ دستگاه از سه پایانه مرزی یاد شده وارد استان شده است که این میزان نسبت به سال ۱۳۹۷ سه درصد رشد داشته است.   

 

خراسان رضوی دارای چهار پایانه مرزی است که پایانه مرزی دوغارون همجوار با افغانستان و سه پایانه مرزی باجگیران و سرخس و لطف آباد هم مرز با کشور ترکمنستان هستند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.