صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس اداره پیشگیری و مقابله با قاچاق فرآورده‌های سلامت اداره کل بازرسی سازمان غذا و دارو گفت: در حال حاضر اکثر محصولات آرایشی بهداشتی تقلبی قاچاق از مبدأ کشور‌هایی مثل دبی، پاکستان و هند افزایش‌ یافته است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ حامد عبدی با اشاره به اینکه واردات محصولات آرایشی و بهداشتی از سال ۹۷ توسط وزارت صمت به کشور ممنوع اعلام شده است، اظهار کرد: در حال حاضر اکثر محصولات آرایشی و بهداشتی خارجی در سطح عرضه کالا‌های قاچاق و یا تقلبی هستند.

وی بیان کرد: محصولات آرایشی و بهداشتی به دو نوع کالای قاچاق و کالای تقلبی تقسیم شدند که کالای قاچاق به دو نوع قاچاق محصولات اصلی و دیگری محصولات تقلبی یافت می‌شوند؛ به‌ عنوان‌ مثال محصولات آرایشی بهداشتی با برند‌های معروف آمریکایی در کشور پاکستان به‌ صورت زیرپله‌ای تولید و با قیمت همان برند کارخانه اصلی به فروش می‌رسد.

رئیس اداره پیشگیری و مقابله با قاچاق فرآورده‌های سلامت اداره کل بازرسی سازمان غذا و دارو تصریح کرد: در حال حاضر اکثر محصولات آرایشی بهداشتی تقلبی قاچاق از مبدأ کشور‌هایی مثل دبی، پاکستان و هند افزایش‌ یافته است.

موسی احمدزاده، رئیس انجمن واردکنندگان فرآورده‌های بهداشتی آرایشی و عطریات ایران گفت: میزان قاچاق محصولات آرایشی و بهداشتی ۲.۱ میلیارد دلار است و تحقیقات انجمن نشان می‌دهد ایرانی‌ها پنج برابر کشور‌های خاورمیانه محصولات آرایشی و بهداشتی می‌خرند که البته این آمار از نظر توسعه‌یافتگی اتفاق خوبی است؛ زیرا خرید لوازم مراقبت از پوست، هزینه‌های درمانی را کاهش می‌دهد.

به گفته انجمن واردکنندگان فرآورده‌های بهداشتی آرایشی و عطریات ایران، بازار لوازم آرایش ایران در سال ۲۰۲۲ میلادی، از هفت میلیارد دلار عبور کرد و ارزش این بازار سالانه حدود ۳.۷۲ درصد رشد دارد. تحقیقات انجمن نشان می‌دهد ایرانی‌ها پنج برابر کشور‌های خاورمیانه محصولات آرایشی و بهداشتی می‌خرند.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.