صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور افغانستان با اشاره به دیدار‌های خود در حاشیه نشست دوحه‌سه، درباره پیامد‌های تجدید مداخلات بیگانگان در افغانستان هشدار داد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ حسن کاظمی‌قمی، نماینده ویژه رئیس‌جمهور ایران در امور افغانستان و سرپرست سفارت ایران در کابل، با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «در حاشیه نشست دوروزه ‎دوحه‌سه، گفتگو‌های ثمربخشی به درخواست نمایندگان ویژه کشور‌های مختلف ازجمله هلند، امارات متحده عربی، عربستان سعودی، نروژ، سوئیس، آلمان، ترکمنستان، اتحادیه اروپا و هیئت دولت سرپرست افغانستان داشتیم.»

او در ادامه نوشته است که تبیین نگرانی‌های مشترک، ایجاد کمیته‌های تخصصی، جستجوی راه‌های برون‌رفت از بحران و ارزیابی تمهیداتی به‌منظور ایجاد ثبات و امنیت پایدار در افغانستان از محور‌های مهم این نشست‌ها و رایزنی‌ها بود.

کاظمی‌قمی خاطرنشان کرد: تهران به عنوان یک قدرت منطقه‌ای، و همسایه‌ای که بیشترین تأثیر را از بحران‌های چندده‌ساله این کشور دیده است، رویکرد سازنده‌ای نسبت به افغانستان دارد.

نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور افغانستان درباره پیامد‌های تجدید مداخلات بیگانگان، بر ابتکارات منطقه‌ای برای حل مسئله افغانستان هشدار داد.

سومین نشست دوحه در روز‌های ۱۰ و ۱۱ تیر ۱۴۰۳، به‌میزبانی معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در دوحه، پایتخت کشور قطر، برگزار شد. در این نشست، نمایندگان ۲۵ کشور و ۵ سازمان بین‌المللی به‌علاوه هیئتی از طالبان حضور داشتند و این نشست مانند نشست‌های قبلی دوحه، پشت در‌های بسته و بدون حضور خبرنگاران برگزار شد.

 

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.