صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

سخنگوی فدراسیون فوتبال: از برنامه VAR عقب هستیم

  • کد خبر: ۲۳۸۰۷۸
  • ۱۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۳
سخنگوی فدراسین فوتبال ابراز امیدواری کرد که در فصل جدید لیگ برتر فوتبال، «تحولات متفاوت و عمیقی را در حوزه باشگاه داری و کیفیت فنی شاهد باشیم.»

به گزارش شهرآرانیوز، امیر مهدی علوی، سخنگوی فدراسیون فوتبال درباره جلسه مدیران عامل باشگاه‌های لیگ برتری اظهار کرد: جلسه سالیانه صدور مجوز حرفه‌ای را داریم که خوشحالیم با حضور اکثریت قریب به اتفاق مدیران عامل باشگاه‌ها و لیگ‌های دیگر برگزار شد و وزیر محترم ورزش و جوانان هم همچون ماه‌های اخیر در این نشست حضور داشتند و رهنمود‌های خوبی را در زمینه به روز رسانی روند مدیریتی باشگاه‌ها داشتند که از ایشان متشکریم.

او ادامه داد: مهندس تاج ریاست محترم فدراسیون فوتبال هم پس از آقای دکتر زارعی که تمامی موارد باشگاه‌داری نوین از نظر کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا مدنظر داشتند، صحبت کردند و تاکید داشتند که به امید خدا این مسیر پرشتاب طی شود و شاهد این باشیم که باشگاه‌های ما در حوزه‌های مختلف نرم افزاری و سخت افزاری استاندارد‌های مدنظر بین المللی برسند که در همین فصل جدید لیگ برتر روندی را شاهد باشیم که تحولات متفاوت و عمیقی را در حوزه باشگاه داری و کیفیت فنی شاهد باشیم. می‌توانم بگویم که گل صحبت‌هایی که از طرف ریاست محترم فدراسیون فوتبال مطرح شد همین بود که ورزشگاه‌ها باید برای شروع فصل جدید آماده شوند. امیدوارم این روند ادامه داشته باشد تا در فصل جدید موضوع بلیت فروشی، صندلی ورزشگاه‌ها، سیستم کمک داور ویدیویی و موارد دیگری که ستاد آماده سازی ورزشگاه‌های لیگ برتر در حال آماده سازی است به نتیجه برسند.

او ادامه داد: هر روز آقایان رفعتی و روشنک به ورزشگاه‌های مختلف می‌روند. خواهش می‌کنم از عزیزان در انزلی همراهی کنند، چون طرفداران آنها نباید از دیدن بازی‌های تیمشان محروم شوند. باشگاه‌های دیگر مانند استقلال خوزستان و ورزشگاه‌های دیگر هم که اعلام کردیم باید مشکلات را برطرف کنند. البته این را بگویم که فدراسیون فوتبال در کنار این باشگاه‌ها حضور دارد و دغدغه این باشگاه‌ها دغدغه فدراسیون فوتبال است. امیدوارم بتوانیم لحظات خوبی را برای فوتبال کشورمان بسازیم.

علوی درباره ماجرای پرداخت مبلغی از سوی شرکت توسعه و تجهیز برای فعالسازی سیستم کمک داور ویدیویی گفت: بله! ۱۳ جلسه بین فدراسیون فوتبال، وزارت ورزش و جوانان و شرکت توسعه تجهیز اماکن ورزشی و همکاران محترم در صدا و سیما برگزار شد. دستور داده شده بود که در دی ماه سال گذشته این بودجه به حساب توسعه و تجهیز واریز شود. هفته گذشته یک نشست در سازمان صدا و سیما داشتیم که از دکتر صالحی و همکاران آنها تشکر می‌کنم. تاییدیه این موضوع در صدا و سیما اعلام شد. بعد از آن واریز وجه خرید دستگاه‌های سیستم کمک داور ویدیویی است که امیدوارم هر چه زودتر انجام شود. الان در بحث تقویم بسیار عقب هستیم. شرکتی که مجموعه تکنولوژی را آماده کرده منتظر وارد شدن به بخش اجرایی شدن است که اگر همه امروز هم شروع کنیم، باز هم عقب هستیم. امیدواریم زودتر به مرحله اجرایی برسد و تا قبل از شروع لیگ ورزشگاه‌ها تجهیز شوند.

سخنگوی فدراسیون درباره انتظارات از فدراسیون فوتبال برای ورود به پرونده قضایی باشگاه مس رفسنجان عنوان کرد: تشکر می‌کنم از اهتمامی که رسانه‌های گروهی به فوتبال کشور دارند و بار‌ها شاهد حمله به فوتبال کشور هستیم که زیبنده نیست. همیشه گفتیم اگر هر مدرکی مربوط به هر فردی موجود باشد بدون شک فدراسیون فوتبال بدون اغماض برخورد می‌کند، اما اگر فضایی مطرح شود که تهی از حقیقت باشد، افرادی که تهمت می‌زنند باید جوابگو باشند. درباره پرونده مفتوح فدراسیون از اول اشاره کرد که ضمن تقدیر از حضور عزیزان در مراجع صالحه کنار این عزیزان حضور دارد و حتما این موضوع را با دقت پیگیری می‌کنیم. تا پایان هم این موضوع را ادامه خواهیم داد و منتظر اعلام رسمی دادگستری محترم استان کرمان خواهیم ماند. قطعا هر آن چیزی که مورد تاکید باشد مورد تایید فدراسیون فوتبال هم خواهد بود.

علوی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا تا قبل از شروع مسابقات آسیایی، ورزشگاه آزادی آماده می‌شود؟ گفت: بله! مفتخرم به استحضار شما برسانم با تلاشی که دوستان ما در ورزشگاه آزادی انجام می‌دهند در سه شیفت مشغول کار هستند. واقعا تلاش گسترده‌ای صورت گرفته و گزارشی به ما دادند. در فصل جدید لیگ نخبگان و مرحله پایانی مقدماتی جام جهانی، فیفا قوانین جدیدی را در حوزه ورزشگاه‌های میزبان اعمال خواهد کرد. حتما موضوع جایگاه وی‌آی‌پی مورد تاکید است. حتما دوره زمانی که قبل از بازی‌های ملی ورزشگاه باید حالت پلمپ داشته باشد و در آن بازی برگزار نشود را اطلاع‌رسانی خواهیم کرد. به همین دلیل الان ورزشگاه تختی مورد تایید کرد که برای فصل جدید میزبان بخشی از بازی‌های لیگ باشد. ورزشگاه آزادی با کار پرفشاری که انجام شده مورد تاکید ناظر ای‌اف‌سی است و ناظران ویژه فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا قرار است هفته اول شهریور به ایران سفر کنند.

او درباره میزبانی ورزشگاه تختی از لیگ برتر هم عنوان کرد: به طور کلی فعلا بحث برگزاری مسابقات به غیر از داربی و بازی‌های خیلی مهم تا نیم فصل است. قرعه کشی لیگ برتر اگر روند خوب پیش برود در هفته اول مرداد است و این برنامه پیش بینی شده که سازمان لیگ در هفته دوم مرداد برنامه برترین‌های لیگ برتر را برگزار کند.

علوی درباره سقف بودجه برای باشگاه‌های لیگ برتری و برخورد فدراسیون فوتبال با متخلفان هم بیان کرد: جلسه‌ای که امروز در حال برگزاری است به غیر از صدور مجوز، با حضور مراجع ذی‌صلاح درباره همین موضوع سقف بودجه است. این را بدانیم که هر چیزی حتی مورد گفتگو قرار می‌گیرد باید در نهایت ثبت شود؛ بنابراین هر شایعه‌ای می‌تواند مطرح شود، اما ابتدا باید قرارداد ثبت شود تا درباره آن صحبت شود. امروز خوشحالم که جناب کیاپاشا بازرس بخش ورزش سازمان بررسی اینجا حضور داشتند تا چنین روندی را با همکاری خود باشگاه‌ها پیگیری کنیم.

امکان دارد سقف بودجه برای باشگاه‌هایی که در لیگ نخبگان حضور دارند فرق داشته باشد؟ علوی پاسخ داد: بله! چنین چیزی مطرح شد که باشگاه‌هایی که در لیگ نخبگان حضور دارند می‌توانند هزینه بیشتری داشته باشند.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.