صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

پس از آنکه طالبان پرچم عزاداران حسینی را در دشت برچی کابل پایین کشیدند، حالا معاون نخست وزیر طالبان درباره تامین امنیت عزاداران حسینی قول همکاری داده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ پس از آنکه روز گذشته طالبان پرچم عزاداران امام حسین (ع) را در غرب کابل که اکثر ساکنان آن شیعیان هستند، پایین کشیدند حالا دفتر عبدالکبیر، معاون سیاسی نخست وزیر طالبان در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس از دیدار او با شماری از علما و بزرگان قوم شیعه در قصر سپیدار کابل خبرداده است.

بزرگان و علمای شیعه در این دیدار با قدردانی از تلاش‌های طالبان برای برقراری امنیت در افغانستان در مورد برگزاری بهتر مراسم عاشورا و تأمین امنیت آن صحبت کردند و پیشنهادات خود را با عبدالکبیر در میان گذاشتند.

معاون سیاسی نخست وزیر طالبان هم در این دیدار ادعا کرد که تمام افغان‌ها در نظام اسلامی حق یکسان دارند.

او در ادامه خاطرنشان کرد که ادارات امنیتی برای تأمین امنیت مراسم عاشورا دست به کار شده‌اند و جای نگرانی وجود ندارد.

او در پایان اطمینان داد که درباره پیشنهادات مطرح شده مشورت خواهد کرد.

این درحالی است که صبح روز سه شنبه ۱۹ تیرماه شماری از ساکنان غرب کابل از برچیدن پرچم‌های عزاداری امام حسین (ع) و دیگر نماد‌های عاشورایی که در شهر نصب شده بود توسط نیرو‌های امنیتی خبر دادند.

در همین حال؛ حجت‌الاسلام عبدالله افضلی، سخنگوی شورای عالی تنظیم امور دینی افغانستان در مورد این اقدام نیرو‌های طالبان گفت که یک هیأت از سوی این شورا برای رفع این مشکل تعیین شده و مذاکرات با مقامات طالبان به خاطر رفع محدودیت‌ها ادامه دارد.

 

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.