شناسایی خانواده شهید نسیم افغانی از طریق DNA توسط بنیاد شهید آخرین وضعیت آب و هوا در ولایت‌های افغانستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عیادت رئیسی از بیماران افغانستانی در بازدید از بیمارستان شهدای یافت‌آباد + عکس معاون وزارت خارجه آمریکا برای گفتگو درباره افغانستان به قطر و پاکستان سفر می‌کند تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و قرقیزستان انتخابی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ روز‌های فارسی فوتسال آسیا قرقیزستان حریف بعدی افغانستان در مقدماتی جام جهانی فوتسال شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و عراق (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افغانستان با پیروزی در برابر عراق برای صعود به جام جهانی امیدوار ماند طالبان: سه کشور همسایه زمینه حضور داعش را در منطقه فراهم کرده‌اند پخش زنده بازی افغانستان و عراق انتخابی جام جهانی ۲۰۲۴ (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معلمی در حاشیه | گفت‌وگو با فاطمه سجادی مدیر مدرسه خودگردان هدایت تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و عراق در انتخابی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ تاثیر حمله داعش به مسکو بر روابط روسیه – طالبان ملا برادر با هیئت دیپلماتیک ایران در کابل دیدار کرد رهبر اقلیت سنای آمریکا: خروج ما از افغانستان چراغ سبز به پوتین بود نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل هفته آینده درباره افغانستان برگزار می‌شود شانس دوباره افغانستان برای حضور در جام جهانی فوتسال افغانستان چگونه به جام جهانی فوتسال صعود خواهد کرد؟ یک هیئت بلندپایه تجاری از ترکمنستان به کابل سفر کرد
سرخط خبرها

نمایندگان جامعه‌ تشیع افغانستان پیشنهادات خود را به‌صورت کتبی به طالبان سپردند

  • کد خبر: ۲۱۷۳۹۰
  • ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۴
نمایندگان جامعه‌ تشیع افغانستان پیشنهادات خود را به‌صورت کتبی به طالبان سپردند
نمایندگان جامعه‌ی تشیع افغانستان در دیدار با مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی نخست‌وزیر طالبان خواسته‌ها و پیشنهادات شان را به‌گونه‌ی کتبی به این گروه سپرده‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز، در این دیدار که دیروز (چهارشنبه، ۲۳ اسفند) انجام شده، محمد اکبری، معاون شورای علمای شیعه‌ی افغانستان، سید حسین عالمی بلخی و نعمت‌الله غفاری از اعضای این شورا حضور داشته‌اند.

صفحه‌ی ارگ در خبرنامه‌ای گفته است که نمایندگان تشیع خواسته‌ها و پیشنهادات جامعه‌ی شیعه را به‌گونه‌ی کتبی به معاون نخست‌وزیر طالبان سپرده‌اند.

به نقل از خبرنامه‌ی ارگ، معاون سیاسی نخست‌وزیر طالبان اطمینان داده است که روی پیشنهادات آنان غور خواهد شد.

جزئیات این پیشنهادات تا اکنون روشن نیست.

چندی پیش سید حسین عالمی بلخی، عضو شورای علمای شیعه‌ی افغا‌نستان گفته بود که طالبان در نزدیک به سه سال گذشته به خواسته‌های شیعیان کشور پاسخ مثبت نداده‌اند.

به‌گفته‌ی او، حضور شیعیان در قدرت سیاسی و تدریس فقه و عقاید شیعه در دانشگاه‌ها، جزئی از خواسته‌های شیعیان از طالبان بوده است.

طالبان از زمان تسلط دوباره بر افغا‌نستان، رسمیت مذهب شیعه و قانون احوال شخصیه‌ی شیعیان را لغو کرده‌اند. در حال حاضر، محاکم این گروه دعاوی حقوقی شیعیان را نیز بر اساس فقه حنفی حل‌و‌فصل می‌کنند.

حکومت طالبان همچنین تدریس فقه جعفری در دانشگاه‌های کشور را منع کرده است.

این گروه در محرم امسال، بر مراسم‌های عزاداری شیعیان نیز محدودیت وضع کرده بود.

منبع: هشت صبح

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->