صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

معاون پژوهشی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ترویج گسترش عدالت پژوهشی در کشور هدف وزارت ارشاد در دولت سیزدهم است.

به گزارش شهرآرانیوز، میثم مهدیار امروز در جمع خبرنگاران به ارائه گزارش ملی از طرح پژوهشی «سبک زندگی ایرانیان» پرداخت و اعلام کرد: شش طرح پایش ملی در پژوهشگاه وزارت فرهنگ و ارشاد با تیمی خارج از شهر تهران انجام شده است و امیدوارم این موضوع زمینه‌ای برای گسترش عدالت پژوهشی در کشور باشد. 

مهدیار بیان کرد: یکی از ضروریات سیاست‌گذاری فرهنگی این است که تصمیم‌گیری‌ها به شیوه‌های منطقی انجام شود؛ لذا لازم است داده‌های مناسبی از وضعیت فرهنگی داشته باشیم و به برداشت‌های سلیقه‌ای خود اکتفا نکنیم. 

وی افزود: تلاش پژوهشگاه وزارت ارشاد در دولت سیزدهم بر این است که داده‌های علمی، پایه بحث‌های فرهنگی باشد و در دوره سه‌ساله، یکی از اصلی‌ترین کار‌ها تولید برای داده‌های فرهنگی جدید بوده است که پیش از این، داده‌های فرهنگی دچار رکود شده بود که بخشی از آن به شیوع کرونا مربوط است.

مهدیار با بیان این مطلب که انجام پیمایش‌های ملی هزینه بسیار بالایی دارد، گفت: یکی از مشکلات تأمین ملی پیمایش‌های علمی، مباحث مالی بود که با پیگیری‌های صورت‌گرفته توسط پژوهشگاه وزارت فرهنگ و ارشاد، بودجه آن تأمین شد.

وی ادامه داد: شش پیمایش ملی را در پژوهشگاه وزارت ارشاد آغاز کردیم که سه مورد به سرانجام رسیده و سه طرح دیگر در حال انجام است. «موج چهارم ارزش‌های ملی و فرهنگی ایرانیان»، «مصرف ملی ایرانیان» و «موج اول سبک زندگی ایرانیان» سه موضوع پژوهشی بوده که انجام شده است. 

معاون پژوهشی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: خوشبختانه موج اول پیمایش «سبک زندگی ایرانیان» را رقم زدیم که به سرانجام رسیده است و به‌دنبال گرفتن مجوز انتشار نهایی این پیمایش تا پایان سال جاری هستیم تا داده‌های آن را به اصحاب علوم اجتماعی و پژوهشگران ارائه کنیم.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.