صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

دیده‌بان حقوق بشر در گزارشی نیرو‌های ترکیه را به بدرفتاری با مهاجران افغان متهم کرده و خواهان بررسی این رویداد شده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ دیده‌بان حقوق بشر در تازه‌ترین مورد در گزارشی ادعا کرده است که نیرو‌های ترکیه با مهاجران افغان و سوری رفتار غیرانسانی داشته‌اند.

در گزارش دیده‌بان حقوق بشر آمده است که باید درباره تمامی رفتار‌ها و مجازات‌های وحشیانه، غیرانسانی و تحقیرآمیز نیرو‌های ترکیه تحقیق انجام شود.

در این گزارش به شکنجه شدن مهاجران افغان از سوی نیرو‌های ترکیه اشاره شده و گفته شده است که این مهاجران با خشونت از این کشور اخراج شده‌اند.

در بخش دیگری این گزارش آمده است: «ما موارد زیادی از رفتار غیرانسانی نیرو‌های ترکیه با پناهجویان افغان را ثبت کرده‌ایم. امیدواریم در مورد تمامی رفتار‌ها و مجازات‌های وحشیانه، غیرانسانی، تحقیرآمیز ترکیه بررسی شود، چون نیرو‌های ترکیه پناهجویان افغان و سوری را شکنجه و با خشونت از آن کشور اخراج کرده‌اند.»
طالبان نیز به گزارش دیده‌بان حقوق بشر واکنش نشان داده است.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان در تازه‌ترین اظهاراتش گفته است که حکومت این گروه، بار‌ها نگرانی خود را در مورد آزار و اذیت مهاجران افغان با کشور‌های مربوطه در میان گذاشته است.

مجاهد افزوده است: طالبان در تلاش است تا پناهجویان افغان را به کشورشان بیاورد و کشور‌ها نیز باید با مهاجران برخورد خوب داشته باشد. ما در این راستا در حال مذاکره با نمایندگان این کشور‌ها هستیم و تلاش می‌کنیم تا به این روند پایان دهیم.

این درحالی است که سازمان بین‌المللی مهاجرت در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرده است که در سه ماه گذشته، ۸۵۸ هزار و ۱۷۰ نفر از ایران و پاکستان به افغانستان بازگشته‌اند. به گفته این سازمان در این مدت ۵۳۲ هزار و ۸۵۴ نفر نیز به ایران و پاکستان مهاجرت کرده‌اند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.