صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

هیئت مذهبی ماه در دهه دوم محرم امسال نیز میزبان عزاداران حسینی است.

به گزارش شهرآرانیوز، واقعه عاشورای سال ۶۱ هجری و شهادت سید و سالار شهیدان، رویدادی تاریخ ساز و جلوه‌ای از عدالت‌خواهی و ایستادگی در برابر ظلم و ستمی بود.

این رویداد در طول تاریخ و در زمان‌های مختلف، الهام‌بخش هنرمندان در عرصه‌های مختلف هنر نیز بوده است. هنرمندان هنر‌های سنتی مانند معماری خط و نگارگری و موسیقی گرفته تا هنر‌های جدید مانند عکس و فیلم، هر یک به نوعی تلاش کرده‌اند مضامین عاشورایی را زنده نگه دارند و اینگونه، به رسالت اجتماعی هنرمند نیز عمل کنند.

اما زنده نگه داشتن قیام عاشورا در میان هنرمندان، فقط به خلق جلوه‌های هنری ختم نشده و خود به عنوان کنشگر، در مجالس و مراسم بزرگداشت قیام عاشورا نیز حضور فعال و موثر داشته اند. اینجا و در مشهد الرضا نیز چند سالی است که جمعی از هنرمندان و اهالی رسانه، گرد هم آمده‌اند تا در قالب یک هیئت عزاداری با نام «ماه»، از حسین (ع) بگویند و بشنوند و در عزای سید و سالار شهیدان، اشک ماتم بریزند.

برنامه هیئت ماه طی ۲ سال گذشته در مسجد قدس برقرار بوده و امسال، در نیمه دوم دهه دوم محرم، در مسجد امام علی (ع) واقع در حاشیه خیابان صارمی، میزبان عزاداران حسینی هستند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.