صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مسئول واحد فراهم آوری اعضا پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون، ۳۲۴ اهدای عضو از ۶۷ اهدا کننده مرگ مغزی به بیماران نیازمند اهدا شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر ابراهیم خالقی با اشاره به اینکه فرایند اهدای عضو، پیچیده و نیازمند تلاش جمع کثیری از نیرو‌های بیمارستانی، کادر اتاق عمل و اساتید فوق تخصص است تا بتوان بیماری را از مرگ نجات داد،

وی خاطر نشان کرد: استان خراسان رضوی پیشرو در شناسایی و اهدای عضو در کشور است و مهمترین علت افزایش شناسایی و اهدای عضو در شهر‌های استان اطلاع رسانی مداوم وآموزش‌های دوره‌ای برای تیم‌های پزشکی در‌ای سی یو‌ها و بیمارستان هاست.

وی با بیان اینکه همکاری رسانه‌ها در ارتقای فرهنگ اهدای عضو و کسب این موفقیت نقش بسزایی داشته است ادامه داد: واحد پیوند اعضا از بیماران مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد شمال شرق کشور را زیر پوشش دارد و از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را آغاز کرده است.

دکتر خالقی با بیان این که در این بیمارستان پیوند‌های کبد، کلیه و پانکراس از سال ۱۳۹۰ شروع شده است گفت: همچنین در کنار آن برداشت قلب، پوست و قرنیه در این بیمارستان انجام می‌شود که این اعضا در بیمارستان‌های امام رضا (ع) و خاتم‌الانبیاء (ص) به بیماران نیازمند به عضو پیوند می‌شود.

وی افزود: در فرایند اهدای عضو بیش از ۱۵۰ نفر مشارکت دارند که نقش موثری در موفقیت دانشگاه علوم پزشکی مشهد و بیمارستان منتصریه در حوزه پیوند اعضا داشته‌اند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.