صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

نذری که به یک روضه خانگی تبدیل شد

  • کد خبر: ۲۴۰۶۳۹
  • ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۰
روایت روضه خانگی قدیمی از یک بانوی مشهدی که از یک نذر ساده شروع شد و حالا بیش از ۲۰ سال است که صدای نوحه و عزا از منزلش می آید.

به گزارش شهرآرانیوز، «همه چیز از یک نذر ساده شروع شد، آنجاییکه دلم را سپردم به اهل بیت عصمت وطهارت (علیهم السلام) و حاجت خواستم، و در یک لحظه توی دلم گذشت اگر حاجتم برآورده شود به نیت پنج تن ال عبا (علیهم السلام) روضه خانگی در منزلم برپا کنم». 

طاهره حاجی ابراهیمی یکی از همان بانوان تاثیر گزار مشهدی است که بیش از ۲۰ سال است صدای روضه خانگی از منزلش می‌آید، این بانوی مشهدی معتقد است به تاسی از سرور و سالار شهیدان، علاوه بر ذکر مصیبت اهل بیت، هم زمان نماز جماعت هم بر پا می‌شود. 

این بار به سراغ یکی دیگر از بانوان مشهدی رفتیم تا داستان روضه خانگی آنها را با دل و جان بشنویم خانم حاجی ابراهیمی با بیان اینکه ذکر اهل بیت برکت سفره زندگی من است میگوید: سال ۸۷ بود و بوی محرم می‌آمد طبق روال هر ساله به مجلس عزای اباعبدلله رفتم و نذر کردم اگر صاحب منزل شوم در منزلم هر ساله ذکر مصیبت اهل بیت برگزار کنم. 



وی ادامه می دهد: از آن سال تا الان بیش از بیست سال میگذرد و من هر ساله ۵ روز آخر صفر را تا شهادت ولی نعمتمان امام رضا (ع) در منزلم روضه میگیرم.

این بانوی مشهدی می گوید: هر سال به ماه محرم وصفر نزدیک می‌شویم بی صبرانه منتظرم تا روضه‌ها را شروع کنم، برکتی که این روضه‌ها برای زندگی ام داشته است وصف ناپذیر است. 

حاجی ابراهیمی با بیان اینکه قصد دارم هر ساله، حتی تا آخرین روز زندگی ام ذکر مصیبت اهل بیت در منزلم خوانده شود می گوید: به تبعیت از امر مولایم حسین به علی (ع) که حتی در روز تاسوعا در میان معرکه، نماز جماعت بر پا کردند، من هم میخواستم روضه هایم همراه با نماز جماعت باشد.لذا این روضه خانگی صرف سخنرانی و روضه نیست و همزمان با اذان ظهر، نماز جماعت برگزار می‌شود. 

وی ادامه می دهد: اگر کسی مسلمان واقعی است و افتقاد به مکتب شیعه دارد باید برای برافراشتن پرچم مکتب حسین (ع) تلاش کند و این را به یقین میگویم هر یک قدمی که در راه این خاندان عصمت وطهارت برداشته شود ان‌ها صد قدم بر میدارند تا جبران کنند. 

این بانوی مشهدی می گوید: اگر کسی مشکلی یا حاجتی دارند راه دیگری نرود، هر دری را نکوبد که فایده‌ای ندارد تنها راهش توسل به اهل بیت است،ما مشهدی ها، خیلی به امام رضا (ع) ارادت داریم ما همسایه اقا هستیم مگر می‌شود شهادت امام مهربانی‌ها امام رضا (ع) باشد و ما بانوان مشهد کاری نکنیم، زنان مشهد به تاسی از، زنان نوغان نشان دادند که پای ولایت و امامت اهل بیت ایستاده اند. 

این روضه خانگی ۵ روز اخر صفر در مطهری شمالی ۶۶ خیابان صفدری نژاد ۱۸ پلاک ۲۸ میزبانان عزاداران خواهد بود.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.