صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

در راستای خدمات‌رسانی شایسته به زائران پیاده حضرت رضا(ع) در دهه پایانی ماه صفر، مدیر عالی حرم مطهر رضوی با مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، مدیر عالی حرم مطهر رضوی در این دیدار با اشاره به اجرای طرح مشترک «قدم به قدم» در دهه پایانی ماه صفر به ویژه در ایام شهادت حضرت رضا (ع) گفت: در قالب این طرح ۳ هزار نفر از داوطلبین جوان هلال احمر دختر و پسر از سراسر کشور به مشهد مقدس اعزام خواهند شد.

رضا خوراکیان افزود: یکی از اقداماتی که این خدمتگزاران به زائران ارائه خواهند کرد بحث خدمات ویلچر به زائران کم‌توان جسمی، سالمندان و معلولین در خیابان‌های منتهی به حرم مطهر خواهد بود.

وی اضافه کرد: علاوه بر این جمعیت هلال احمر در کنار سایر خادمین حرم مطهر رضوی در بحث امداد و نجات در مکان‌های مختلف حرم همچون بست‌ها، رواق‌ها و رینگ‌ها مستقر خواهند شد و به ارائه خدمت خواهند پرداخت.

تشریح اقدامات جمعیت هلال احمر استان در دهه پایانی ماه صفر

سید علی منیری، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی نیز در حاشیه این جلسه گفت: همه ساله و هم زمان با ایام دهه پایانی ماه صفر، زائران و ارادتمندان امام هشتم شیعیان (ع) پای پیاده عازم مشهد مقدس می‌شوند و جمعیت هلال احمر نیز در کنار سایر مجموعه‌ها تمهیدات و اقداماتی را برای تسهیل زیارت این زائران در شهر مشهد لحاظ می‌کند.

وی تصریح کرد: یکی از این اقدامات اجرای طرح «همسفران خورشید» برای خدمت‌رسانی به زائران پیاده امام رضا (ع) است که امسال برای نهمین سال متوالی از سوی جمعیت هلال احمر اجرا می‌شود.  

این طرح در محور‌های مواصلاتی مشهد برای پذیرایی، میزبانی و پشتیبانی از زائران حضرت رضا (ع) عملیاتی خواهد شد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی گفت: بر اساس آمار اعلام شده از سوی استانداری خراسان رضوی، امسال پیش‌بینی شده حدود ۷۰۰ هزار نفر در مراسم پیاده‌روی به سمت حرم حضرت رضا (ع) شرکت خواهند کرد ازاین رو برای جلوگیری از بروز مشکلاتی همچون گرمازدگی، اقداماتی همچون برپایی تونل‌های سرد و ایستگاه‌های خدمت‌رسانی به زائران پیش‌بینی شده است.

منیری در ادامه تاکید کرد: همچنین هماهنگی‌های لازم برای اسکان زائران پیاده در زائر شهر، همکاری با خادم یاران برای خدمت به زائران، کمک‌هایی در حوزه پدافند غیر عامل و تقویت شبکه ویلچر‌ها برای زیارت با سرعت و کیفیت بهتر در ایام دهه پایانی ماه صفر اندیشیده شده است.

وی یکی از دستاورد‌های جلسه امروز را اذن خدمت نیرو‌های جوان داوطلب هلال احمر برای خدمت‌رسانی در چایخانه حرم مطهر رضوی ذکر کرد و افزود: از دهه پایانی ماه صفر امسال این اقدام عملیاتی خواهد شد و جوانان هلال احمر در چایخانه حرم مطهر به ارائه خدمت می‌پردازند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.