جشنواره ملی «فانوس» برگزیدگان استانی خود را شناخت | فرهنگ ایثار و شهادت مصداق فرهنگ و سیره رضوی است طرح فرهنگی «از مبدا تا مبدا» ویژه زائران پیاده دهه آخر صفر اجرا خواهد شد تونل سرد در مسیر زائران پیاده امام رضا(ع) ایجاد می‌شود کرسی «دشمن‌شناسی در قرآن» در حرم مطهر رضوی برگزار شد ویژه‌برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام سجاد(ع) + جزئیات مشهد میزبان «یادواره شهدای جامعه اطلاعاتی» + ویدئو بزرگداشت چهل و سومین سالگرد شهادت شهید کامیاب در مشهد برگزار شد قیمت و زمان عمره ۱۴۰۳ مشخص شد؟ ثبت‌نام بیش از ۵۵ هزار زائر خراسانی برای پیاده‌روی اربعین (۸ مرداد ۱۴۰۳) مراسم اختتامیه مرحله استانی جشنواره ملی «فعالان دفاع‌ مقدس و مقاومت در فضای مجازی» در مشهد برگزار شد + فیلم دومین سوگواره مذهبی‌معنوی «نوای ارادت» در مشهد آغاز شد | مشارکت بیش از ۳ هزار نفر در نخستین سوگواره فروش ارز اربعین آغاز شد (۸ مرداد ۱۴۰۳) درباره فلسفه ساخت حرم و گنبد و بارگاه برای اهل‌بیت (ع) پای زیارت | علیرضا اکرامی به لطف خادمی حرم مطهر، بانی زیارت سالمندان و معلولان محله خود شده است آمادگی آستان قدس رضوی برای ارائه خدمات به زائران اربعین در داخل و خارج مرزها آمادگی حرم مطهر رضوی برای میزبانی از زائران پیاده دهه پایانی ماه صفر سوغات مشهد با نمادسازی زیارت، هویت شهر را بازنمایی می‌کند آغاز‌به‌کار دومین مدرسه تابستانی «دارالعلم» با پیام آیت‌الله مکارم‌شیرازی (۶ مرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

طرح فرهنگی «از مبدا تا مبدا» ویژه زائران پیاده دهه آخر صفر اجرا خواهد شد

  • کد خبر: ۲۴۲۰۷۷
  • ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۲
طرح فرهنگی «از مبدا تا مبدا» ویژه زائران پیاده دهه آخر صفر اجرا خواهد شد
مدیرکل امور فرهنگی زائرین استانداری خراسان رضوی گفت: طرح فرهنگی "از مبدا تا مبدا" ویژه زائران پیاده علی بن موسی الرضا (ع) در دهه آخر صفر اجرا می‌شود.

مصطفی صفایی در گفتگو با شهرآرانیوز اظهار کرد: بسته کامل فرهنگی ویژه دهه آخر صفر برای زائران علی بن موسی‌الرضا (ع) در نظر گرفتیم که در قالب طرح "از مبدا تا مبدا" در تمام کشور اجرا خواهد شد.

وی در توصیح طرح "از مبدا تا مبدا" ابراز کرد: اتفاق مبارکی که در دولت سیزدهم افتاد شکل گیری شورای ملی زیارت بود که جلسات آن با حضور شهید رئیسی برگزار می‌شد. طبق مصوبات این شورا تمام استانداری‌ها در کشور موظف شدند مشاور زیارت داشته باشند و در تمامی استان‌ها نمایندگانی برای این شورا تعیین شده است.

صفایی ادامه داد: طرح "از مبدا تا مبدا" نیز از دستاورد‌های شورای ملی زیارت است به این معنا که از محل اعزام زائران در هر شهر و روستایی از کشور برنامه فرهنگی مانند ختم قرآن و ... خواهیم داشت تا زمانی که به مشهد مشرف خواهند شد.

وی تصریح کرد: در این طرح سعی می‌کنیم علاوه بر برنامه‌های فرهنگی که توسط دستگاه‌های متولی از جمله سازمان تبلیغات اسلامی، آستان قدس رضوی، بعثه مقام معظم رهبری و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهیم داشت، بیشتر فعالیت و برنامه‌های فرهنگی ویژه زائران پیاده و کاروانی با کمک تشکل‌های مردمی انجام شود.

صفایی با بیان این مطلب که با توجه به گرمی هوا ممکن است بخشی از مردم در اربعین به کربلا نروند، پیش بینی می‌کنیم امسال تعداد زائران در دهه آخر صفر بیشتر شود افزود: تمرکز ما در برنامه فرهنگی "از مبدا تا مبدا" بر زائران پیاده است.

وی خاطرنشان کرد: این برنامه‌های فرهنگی دهه آخر صفر در سطح استان به طور ویژه‌تر در سه مسیر اصلی ورود زائران پیاده برگزار خواهد شد. همچنین این برنامه‌ها در مشهد به طور گسترده‌تر از سوی موسسات و ارگان‌های مختلف برای زائران نیز برگزار خواهد شد که به زودی آن را منتشر خواهیم کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->