صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

در شرقی‌ترین نقطه شهر و ورودی جاده سرخس اکنون ترافیک روانی در جریان است. این ترافیک روان ماحصل اقدامات عمرانی انجام شده در این محدوده است.

به گزارش شهرآرانیوز، هنوز خیلی نگذشته از آن روزی که به دلیل باریک بودن پل شهرک شهید باهنر بر روی کال طرق، خودرو‌های سنگین ترانزیتی که می‌خواستند وارد شهر شوند و خودرو‌های سبک، وقتشان را در بدو ورود به شهر به دلیل حجم بالای ترافیک اتلاف شده می‌دیدند، از همین رو اقدامات اجرایی برای بهسازی این مسیر آغاز و با اجرای یک پل در کنار پل قدیمی و افتتاح رسمی آن در چند روز پیش، در عمل مشکل ترافیکی این محدوده حل شد.

البته این تنها کار شهرداری نبود و عملیات بهسازی و دیواره‌سازی کال طرق در دو طرف پل شهید باهنر با هدف ارتقای سطح بهداشت منطقه و ایجاد یک میدان در مجاورت این پل و افزایش سطح ایمنی رانندگی انجام شد تا با اجرایی شدن این پروژه‌ها، اکنون دروازه شرقی مشهد منتظر یک المان زیبا باشد و زائرانی که از مسیر سرخس وارد مشهدالرضا (ع) می‌شوند از همان بدو ورود به‌جای ترافیک، حال و هوای زیارت برای آنها ایجاد شود.

پروژه‌ای مهم در حاشیه شهر

در همین‌باره شهردار مشهد با اشاره به بهره‌برداری از پل دوم ورودی جاده سرخس به مشهد بر روی مسیل طرق در شهرک شهید باهنر و ساخت میدان و اصلاح هندسی مسیر‌های دسترسی آن، اظهار کرد: عملیات تعریض پل جاده سرخس به روی کال طرق یکی از پروژه‌های مهم زیرساختی در شرق مشهد و مشابه پل دهرود در جاده سیمان و بولوار رسالت است، برهمین اساس اجرای این پروژه با توجه به حجم بالای تردد در محور ترانزیتی سرخس به مشهد و برعکس به‌عنوان یکی از مبادی مهم ورودی شهر هم برای مجاوران و هم زائران بارگاه منور رضوی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

اولویت مهم؛ تکمیل پروژه‌های حاشیه مشهد

محمدرضا قلندرشریف با تأکید بر اینکه اولویت اساسی ما در حوزه عمرانی، اجرای پروژه‌های مناطق حاشیه شهر و تکمیل پروژه‌هایی است که در این دوره مدیریت شهری آغاز شده، ادامه داد: همچنین تسریع در رفع نیاز‌های اساسی مردم در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک از سوی معاونت عمران حمل و نقل و ترافیک پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به مشخصات فنی پروژه پل دوم ورودی جاده سرخس به مشهد بر روی مسیل طرق در شهرک شهید باهنر گفت: طول مسیر جاده و دوربرگردان این پروژه ۳۰۰ متر و طول پل ۶۰ متر است. همچنین عرشه بتنی تعریض شده این پل به طول ۱۱.۵ متر با ۶ دهانه ۸ متری اجرا شده است.

هزینه ۲۰۰ میلیارد ریالی تعریض پل

وی با بیان اینکه برای اجرای این پروژه مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است، تصریح کرد: در جریان اجرای این پروژه ۲۲۰۰ مترمکعب عملیات بتن‌ریزی، ۲۲۰۰ مترمربع عملیات قالب‌بندی، ۱۰۰ تن آرماتوربندی و آهن‌آلات، عملیات آسفالت به میزان ۶۰۰ تن و ۳ هزار مترمکعب عملیات خاکی انجام شده است.

شهردار مشهد بیان کرد: در کنار پل نیز میدانی با هدف سامان‌دهی ورودی مزرعه نمونه و تقاطع دست‌گردان به محور سرخس ایجاد شده تا آرام‌سازی ترافیک را در این محدوده داشته باشیم و برای ایجاد المان ورودی نیز بستری مناسب فراهم شده باشد.
قلندرشریف ادامه داد: همچنین در این عملیات سامان‌دهی مسیل طرق در مسیری ۳ کیلومتری و با عرض ۵۰ متر و ارتفاع ۴ متر انجام شده است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.