تعطیلی چهارساعته مجتمع‌های تجاری و پاساژ‌های مشهد تا ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ عرصه میدان شهدای مشهد کانون اصلی فعالیت‌های فرهنگی و زیارتی دهه پایانی ماه صفر پس از نیم قرن، ۱۹۰ هکتار از اراضی آرامستان بهشت‌رضا(ع) سنددار شد بازار‌های سیار مشهد در پی افزایش دما، فردا (یکشنبه، ۷ مرداد ۱۴۰۳) تعطیل می‌شوند فردا (یکشنبه، ۷ مرداد ۱۴۰۳) ساعت سرویس‌دهی مترو مشهد در پی گرما تغییر می‌کند روزگار تلخ یک سازه تاریخی در مشهد| آسیاب «کنه‌بیست» خراب است و میراث‌فرهنگی خواب اعمال‌قانون ۱۴۷۳ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۴۰ خودروی متخلف توقیف شدند (۶ مرداد  ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در میدان جهاد، بزرگراه شهید چراغچی و خیابان امام‌خمینی(ره) در مشهد (۶ مرداد ۱۴۰۳) هوای کلانشهر مشهد امروز آلوده است (۶ مرداد ۱۴۰۳) زمین «روز بازار» مجیدیه مشهد به‌زودی آسفالت می‌شود بولوار تازه تاسیس قمربنی‌هاشم(ع) مشهد آماده بهره‌برداری | تقاطع مصلی به بولوار حر متصل می‌شود پارک تخصصی «کودک و سلامت» در مشهد احداث می‌شود مشکلات مُلک آباد روی میز شورای شهرستان | از کمبود اتوبوس تا کیفیت آب تغییر در ساعت فعالیت پاکبانان و باغبانان مشهدی از شنبه (۶ مرداد ۱۴۰۳) تولید ۸۸ هزار تن آسفالت در کارخانه شهید مجیدی مشهد | رکورد تولید آسفالت شکست مرگ دلخراش سرنشین سمند در کمربند سبز مشهد (۵ مرداد ۱۴۰۳) دیدار رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با مدیر عامل سازمان مدیریت آرامستان‌های مشهد اعلام آمادگی شهرداری مشهد برای ایجاد ایستگاه‌های شارژ خودرو‌های برقی دستگیری ۴ شرور در کوی امیر مشهد (۵ مرداد ۱۴۰۳) بیش از ۴ هزار واحد مسکن ارزان‌قیمت در حاشیه شهر مشهد ساخته می‌شود ریزش ساختمان بر اثر گودبرداری غیر اصولی در خیابان عبدالمطلب مشهد
سرخط خبرها

پارک تخصصی «کودک و سلامت» در مشهد احداث می‌شود

  • کد خبر: ۲۴۱۳۰۲
  • ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۲
پارک تخصصی «کودک و سلامت» در مشهد احداث می‌شود
معاون شهردار مشهد از تلاش مدیریت شهری برای ساخت یک پارک ویژه تا ۲ سال آینده خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، خروجی جلسه ۸ مهر ۱۳۹۸ شورای اسلامی شهر مشهد، تصویب لایحه انعقاد قرارداد احداث پارک موضوعی «کودک و سلامت» بود؛ پارکی که قرار بود با سرمایه‌گذاری ۳۴ میلیارد تومانی بخش خصوصی در قاسم‌آباد و در دو سال احداث و به یکی از بوستان‌های خاص مشهد تبدیل شود.

از روز تصویب این لایحه در شورا تا سال ۱۴۰۰، خبری از کلنگ‌زنی یا حتی افتتاح این پروژه بیرون نیامد و در این سال، فقط رئیس اداره سرمایه‌گذاری نوین معاونت اقتصادی وعده ساخته‌شدن پارک موضوعی «کودک و سلامت» را تکرار کرد و بازهم اتفاقی ویژه برای این پروژه نیفتاد؛ اما پس از گذشت دو سال از مسکوت‌ماندن ساخت پارک «کودک و سلامت»، قرارداد این پروژه سرمایه‌گذاری بالاخره تعیین‌تکلیف و ابلاغ شد. 

دراین‌باره، معاون شهردار و رئیس سازمان اقتصادی شهرداری مشهد در گفتگو با شهرآرا از ابلاغ قرارداد سرمایه‌گذاری پارک «کودک و سلامت» خبر داد و گفت: رویکرد معاونت اقتصادی شهرداری مشهد تنوع‌بخشی به سبد فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهر، متناسب با فضا‌های هویتی و کالبدی هریک از مناطق شهری است.

در راستای هدف‌گذاری نیز رویکرد معاونت محیط‌زیست و خدمات شهری مبنی بر استفاده حداکثری از توان بخش خصوصی و جذب سرمایه‌گذاران در پروژه‌های عمرانی فضای‌سبز شهر مشهد، برای افزایش سرانه فضای‌سبز و موضوعیت‌بخشیدن به بوستان‌هایی است که قرار است تازه احداث شوند. پس از بررسی‌های متعدد کارشناسی و انجام‌دادن هماهنگی‌ها با اداره‌کل راه‌وشهرسازی در سال‌های گذشته، قرارداد پروژه پارک موضوعی «کودک و سلامت» منعقد شده است و کار ساخت این پارک به‌زودی آغاز می‌شود.

پارک تخصصی «کودک و سلامت» احداث می‌شود

ساخت پارک در ۲ سال

محمدهادی محمدی‌مقدم با اشاره به جزئیات این قرارداد و پارک «کودک و سلامت»، ادامه داد: این پارک موضوعی در عرصه‌ای به‌مساحت تقریبی ۳۱ هزارو ۹۳۱ مترمربع در بولوار شریعتی، حدفاصل شریعتی ۴۵ و ۴۷ در منطقه ۱۰ شهرداری مشهد جانمایی شده است و با سرمایه‌گذاری ۳۵۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی، در بازه زمانی دو سال اجرا می‌شود و به بهره‌برداری خواهد رسید. ما براساس توافقی که با سرمایه‌گذار انجام دادیم، قرار است این پروژه مطابق با آخرین استاندارد‌های روز دنیا برای ارائه خدمات به همه گروه‌های کودکان با نیاز‌های ویژه طراحی و اجرا شود.

وحید برجسته‌نژاد، شهردار منطقه ۱۰، نیز با اشاره به ویژگی‌های دیگر این پارک موضوعی خاص، از طراحی ویژه پارک «کودک و سلامت» برای پرکردن اوقات فراغت خانواده‌ها خبر داد و گفت: پارک «کودک و سلامت» یک پارک موضوعی یا «تم‌پارک» است و خدمات موردنیاز در حوزه آموزش و سرگرمی و سلامت کودکان و نوجوانان در گروه سنی دو تا هفده سال را فراهم می‌کند. 

همچنین در آن امکانات گوناگونی برای سرگرم‌شدن والدین و کودکان پیش‌بینی خواهد شد. در مجموع، این پارک فضای مناسبی برای پرکردن اوقات فراغت خانواده‌ها ایجاد می‌کند. در این پروژه فعالیت‌های فراغتی متنوعی مبنی بر هویت بومی و سرزمینی مشهد پیش‌بینی و برنامه‌ریزی شده است که می‌توان به شهر مشاغل، مجموعه بازی‌های تحرکی، سرگرمی‌های آموزشی‌فراغتی با محوریت بازیافت و ترافیک اشاره کرد.

استفاده از مضامین ادبیات ایرانی در پارک «کودک و سلامت»

وی با تأکید بر بهره‌گیری از مفاهیم فرهنگ ایرانی‌اسلامی در طراحی و چیدمان بازی‌ها، ادامه داد: در استقرار بازی‌ها، فضا‌ها و تجهیزات، از مضامین ادبیات ایرانی مثل «منطق‌الطیر» و «کلیله‌ودمنه» و... استفاده خواهد شد و تعداد زیادی از اماکن جغرافیایی مناطق مختلف کشور در اقلیم‌های هفت‌گانه در این پروژه باززنده‌سازی می‌شوند. در مجموع، پارک «کودک و سلامت» با همه امکانات و فضا‌ها و تجهیزاتی که در آن مستقر می‌شود، قصد دارد خانواده‌محوری را به‌جای فردمحوری تقویت کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->