صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

بازی مرد ۴۱ ساله با توله‌های یک سگ پاکوتاه، عاقبت مرگ باری برایش داشت.

به گزارش شهرآرانیوز، نیمه‌های اردیبهشت بود که مرد چهل و یک ســـــالــــه‌ای بــــا عــــلائم مسمومیت به یکی از بیمارستان‌های مشهد منتقل شد. تلاش کادر درمان برای نجات جان این فرد در حالی آغاز شد که منشأ حال بد او مشخص نبود و پزشکان دقیقا نمی‌دانستند مشکل بیمارشان چیست.

در حالی همه روی مسمومیت احتمالی اتفاق نظر داشتند که هر لحظه وضعیت این مرد وخیم‌تر می‌شد و درمان‌ها نتیجه‌ای نداشت تا جایی که تلاش‌ها بی‌نتیجه ماند و این فرد جان باخت. مشخص نبودن علت دقیق مرگ و مشکوک بودن آن، پای تیم جنایی را به پرونده گشود و دستورات ویژه بازپرس ویژه قتل را به همراه داشت.

با اعلام مرگ مشکوک مردی جوان در یکی از بیمارستان‌های مشهد، تیم جنایی در محل حاضر شد و پس از بررسی‌های بالینی مشخص شد که این فرد با علائم بالینی مسمومیت جان باخته، اما متخصصان این مرکز به مرگ او مشکوک بودند. با دستور قاضی صادق صفری بلافاصله پیکر متوفی به پزشکی قانونی منتقل شد تا علت دقیق مرگ مشخص شود.

۳ ماه قبل مرگ مشکوک

سیزدهم اردیبهشت بود که پیکر این مرد جوان به پزشکی قانونی منتقل شد، اما کارشناسان این مرکز نتوانستند علت دقیق مرگ را مشخص کنند و با توجه به اینکه هنوز مسمومیت از دایره احتمالات خارج نشده بود، با دستور قضایی موضوع سم‌شناسی مطرح و نمونه‌های لازم در این زمینه برداشته شد. 

در این میان خانواده متوفی با حضور در دادسرا ضمن تنظیم شکوائیه معتقد بودند که این فرد مسموم شده و به قتل رسیده است. این درحالی بود که از فرد خاصی نیز شکایت نداشتند و هیچ سرنخی که نشان دهد مرحوم مسموم شده باشد در دست نبود. جمع‌بندی اولیه پرونده این بود که متوفی به دلایل نامعلومی جان باخته و مشخص شدن علت مرگ تا دریافت نتایج سم‌شناسی، مدتی زمان می‌برد.

اعلام یک علت عجیب

تحقیقات درباره پرونده ادامه یافت تا اینکه روز‌های گذشته حدود سه ماه بعد از حادثه، نتایج سم‌شناسی اعلام شد. بررسی قاضی صفری نکته عجیبی را نشان داد، نتایج اعلام شده نشان می‌داد که این فرد به علت ابتلا به هاری جان باخته است. موضوعی که در هیچ‌یک از مراحل رسیدگی پرونده بررسی نشده بود و حتی خانواده مرحوم نیز از این موضوع بی‌اطلاع بودند.

با درخواست بازپرس جنایی، خانواده متوفی به دادسرا آمدند تا دقیقا مشخص شود که این فرد کی و کجا مورد حمله سگ قرار گرفته و زخمی شده است. در میان حیرت و تعجب خانواده متوفی قاضی صفری از آنها پرسید که آیا در خانواده آنها یا نزدیکان و حتی همسایه‌ها کسی سگ دارد؟

توله‌ای که جان صاحبش را گرفت

خانواده متوفی بعد از کمی فکر کردن اعلام کردند که فقط یک سگ پاکوتاه فانتزی در خانه دارند که به موقع واکسینه شده و هیچ حمله‌ای هم تا به حال به هیچ فردی نداشته است. بازپرس جنایی از آنها خواست تا بیشتر فکر کنند و هر حادثه به ظاهر بی‌اهمیتی را نیز اعلام کنند.

پرس‌وجو‌ها ادامه داشت تا اینکه یکی از اعضای خانواده اعلام کرد که سگ آنها چندی پیش چند توله به دنیا آورده است و، چون از نژاد خاصی است، خودشان توله‌ها را نگه داشته و رسیدگی به توله‌ها را نیز متوفی برعهده داشته است. همه چیز طبق روال عادی پیش می‌رفته است، اما یک روز یکی از همین توله‌های تازه متولد شده به مرد جوان حمله کرده و یکی از انگشتان او را گاز گرفته و زخمی کرده است تا جایی که انگشتش به‌طور سطحی زخمی شده است. این زخم آن‌قدر کوچک و ناچیز بوده که اصلا برای درمان به جایی مراجعه نکرده است.

با اعلام این موضوع مشخص شد که هاری از همین طریق منتقل شده است و بی‌اهمیتی این خانواده نسبت به درمان و تزریق واکسن هاری موجب بیماری خاموش و مرگ این فرد شده است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.