افزایش ۲۳ درصدی مصرف آب در پی گرمای کم‌سابقه مشهد (۴ مرداد ۱۴۰۳) غلظت خون را جدی بگیرید پلیس مبارزه با مواد مخدر ۳۳ کیلوگرم موادمخدر و روانگردان را در پایتخت کشف کرد پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (پنجشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۳) | دمای مناطق گرمسیری استان به ۴۵ درجه می‌رسد با روش‌های مختلف فریز کردن رب گوجه‌فرنگی خانگی آشنا شوید جزایر گرمایی چیست؟ سه‌گانه خون بار سلطان صاحب‌قران | مروری بر حادثه ترور ناصرالدین‌شاه اختصاص ۳هزار کلاس درس به اسکان زائرین در مشهد باشگاه پشت میزنشین‌ها | چند حرکت ورزشی مخصوص کارمندان دانش‌آموزان و دانشجویان برای اعزام به سفر‌های زیارتی مانعی ندارند انفعال نهاد‌های بین المللی در زمینه ساخت مدرسه برای دانش آموزان اتباع در  مشهد سامان‌دهی بیش‌از ۵ هزار و ۶۰۰ شیء فرهنگی در خراسان‌رضوی نمرات فاجعه‌بار آزمون‌های نهایی کشور | تداوم افت نمرات در خراسان‌رضوی اجرای حکم قصاص مردی که مهمان برادرش را به قتل رسانده بود + عکس طلاق به خاطر چالش‌های عجیب اینستاگرامی | همسرم به ناخن‌هایم لاک قرمز زده بود! ۲۵ درصد مردم کشور دچار چاقی و اضافه وزن هستند ۱۶ مورد ابتلای به هاری در خراسان‌رضوی شناسایی شد نتایج آزمون ورودی مدارس سمپاد چه زمانی اعلام می‌شود؟ صرفه‌جویی هتل‌های مشهد در مصرف برق تصمیم‌گیری برای تعطیلی ادارات به استانداران واگذار شد فیلمی از لحظه سقوط بالگرد در مکزیک «پرستاری» در احتضار! | درباره تداوم روند مهاجرت و ترک کار پرستاران
سرخط خبرها

۱۶ مورد ابتلای به هاری در خراسان‌رضوی شناسایی شد

  • کد خبر: ۲۴۱۰۵۰
  • ۰۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۳
۱۶ مورد ابتلای به هاری در خراسان‌رضوی شناسایی شد
رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی خراسان‌رضوی گفت: طبق آزمایش‌های انجام‌شده طی سه ماه نخست امسال و براساس آزمایش‌های انجام‌شده ۱۶ مورد ابتلا به هاری حیوانات در استان ثبت و قطعی شده است.

محمدرضا بهروزیان روز پنجشنبه (۴ مرداد ۱۴۰۳) در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز افزود: از این شمار می‌توان به ۹ قلاده سگ، یک گربه، یک گربه وحشی، یک پلنگ، یک رأس گوسفند و یک رأس گوساله اشاره کرد.

وی بیان کرد: میزان موارد شناسایی‌شده نسبت به مدت مشابه پارسال، کاهش ۳۱ درصدی داشته است.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی خراسان‌رضوی افزود: طی این مدت، ۲۸ هزار و ۲۰۰ قلاده سگ صاحب‌دار در استان دربرابر بیماری هاری واکسینه شدند که این میزان ۱۰۹ درصد پیش‌بینی انجام شده در این زمینه است.

وی اظهار کرد: یکی از مشکلات بزرگ امسال در استان، افزایش بالای موارد حیوان‌گزیدگی در انسان است.

وی گفت: بزرگ‌ترین مشکل و عامل اصلی در این زمینه، جمعیت بالای سگ‌های بلاصاحب است؛ به طوری که از مجموع ۱۶ مورد مبتلا، تعداد ۷ مورد یعنی در حدود ۵۰ درصد، سگ‌های بلاصاحب است.

بهروزیان بیان کرد: مهم‌ترین راهکار کنترل جمعیت این سگ‌ها، تغذیه‌نکردن این گونه‌هاست.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->