صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس جمهور از مهمان نوازی و محبت مردم عراق و اهالی اقلیم کردستان نسبت به زائران اربعین حسینی قدردانی کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، مسعود پزشکیان بعد از ظهر امروز چهارشنبه در دیدار «نیچروان بارزانی» رئیس اقلیم کردستان عراق که به منظور حضور در آیین تحلیف چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کرده است، با اشاره به جنایت صهیونیست‌ها در ترور اسماعیل هنیه، تصریح کرد: تروریست‌ها پاسخ این جنایت خود را دریافت خواهند کرد.

رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه مردم کشور‌های منطقه اختلاف مبنایی با یکدیگر نداشته و اشتراکات فرهنگی، تاریخی و اعتقادی فراوانی نیز دارند، افزود: دشمنان و بدخواهان ملت‌های منطقه تلاش دارند با دامن زدن به اختلافات و ایجاد تفرقه، کشور‌های منطقه را با یکدیگر درگیر کنند تا بتوانند مطامع خود را به پیش ببرند.

پزشکیان با تاکید بر ضرورت تحکیم تعاملات میان ایران و عراق و نیز اقلیم کردستان عراق و همچنین ارتقای سطح روابط همه کشور‌های منطقه با یکدیگر اظهار داشت: کشور‌های اروپایی که سابقه صد‌ها سال جنگ با یکدیگر را دارند، امروز قدم‌های موثری در زمینه ایجاد اتحاد با هم برداشته‌اند و یقینا مردم کشور‌های منطقه که اشتراکات بسیار عمیق‌تر و گسترده‌تری با یکدیگر دارند، بیشتر و بهتر می‌توانند چنین اتحاد و انسجامی را ایجاد و با غلبه بر برخی اختلافات در کنار یکدیگر با صلح و ارامش زندگی کنند.

رئیس جمهور همچنین با قدرانی از مهمان نوازی و محبت اهالی منطقه اقلیم کردستان عراق نسبت به زائران اربعین، تلاش‌های مسئولان اقلیم کردستان عراق برای بهبود تعاملات و روابط با ایران را نیز قابل تقدیر دانست.

«نیچروان بارزانی» رئیس اقلیم کردستان عراق نیز در این دیدار ضمن تسلیت شهادت آقای اسماعیل هنیه، هدف رژیم صهیونیستی از این ترور را شرارت‌افکنی در منطقه دانست.

رئیس اقلیم کردستان در ادامه با بیان اینکه انقلاب اسلامی تنها متعلق به مردم ایران نیست و ما هم به آن احساس تعلق می‌کنیم، گفت: اگر چه فراز و نشیب‌هایی در روابط میان ما و ایران بوده، اما اینکه ایران را همواره در روز‌های سخت پشت خودمان دیده‌ایم، قابل انکار نیست.

بارزانی با تاکید بر اینکه دو طرف ظرفیت‌های زیادی برای گسترش تعاملات و تبادلات با یکدیگر دارند، تصریح کرد: ما در اقلیم کردستان به طور هم‌زمان با حکومت مرکزی عراق و جمهوری اسلامی ایران برای ارتقای سطح روابط همکاری می‌کنیم. 

وی با تجلیل از مواضع بیان شده رئیس جمهور کشورمان در مراسم تحلیف، از پزشکیان دعوت کرد در صورت سفر به عراق، از اقلیم کردستان نیز بازدید کند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.