صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

قهرمانی دوندگان خراسانی به کام استان‌های دیگر

  • کد خبر: ۲۴۲۷۸۱
  • ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۱
اولین مرحله از رقابت‌های دوومیدانی بانوان باشگاه‌های کشور با غیبت ادامه‌دار نماینده مشهد دنبال شد

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ نخستین مرحله رقابت‌های دوومیــــدانی قهرمـــــانی باشگاه‌های کشور در بخش زنان با پیشتازی تیم کاراماشین و درخشش ورزشکاران خراسانی‌اش به پایان رسید. در این دور باز هم تیم مشهد و خراسان‌رضوی با چهره‌های ملی‌پوش متعدد، غایب بزرگ این میدان است.

نخستین مرحله از بیست‌وهشتمین دوره رقابت‌های دوومیدانی قهرمانی باشگاه‌های کشور در بخش زنان در حالی پیگیری شد که سه رکورد ملی و سه رکورد باشگاهی شکسته شد. 

در این مسابقات بیش از ١٨٠ورزشکار دوومیدانی در قالب هفت تیم کاراماشین تهران، دانشگاه آزاد اسلامی، چادرملو اردکان، پلیمر خلیج‌فارس خرم‌آباد، آذرموتور صنعت پایدار، صنعت مس کرمان و آکادمی گل‌گهر سیرجان با یکدیگر به رقابت پرداختند و در پایان مرحله اول تیم کاراماشین آرنا با ٣١٩ امتیاز پیشتاز شد و تیم‌های دانشگاه آزاد اسلامی و چادرملو اردکان هم به‌ترتیب با ٢١٢ و ١٨١ امتیاز در جایگاه‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

رکوردشکنی دونده خراسانی

در این مسابقات نازنین‌فاطمه عیدیان، دونده خراسانی، در دوی ۴٠٠متر رکورد ملی جوانان را که با حدنصاب ۵۵.۲۸ثانیه در اختیار خودش بود، با زمان ۵۴.۷۲ثانیه شکست. پریچهر شاهی نیز رکورد باشگاهی دوی ١۵٠٠متر را با زمان ۴:۲۹.۹۵دقیقه بهبود بخشید. حدنصاب قبلی این ماده با زمان ۴:۳۴.۲۷دقیقه در اختیار خودش بود. 

مهسا میرزاطبیبی نیز رکورد ملی و باشگاهی پرش‌بانیزه را با ۴.۰۴متر ارتقا داد. این حدنصاب با ۴.۰۳متر در اختیار خودش بود. همچنین ملینا اسماعیلی در ماده دوی ۲۰۰متر با ثبت زمان ۲۴.۳۲ثانیه رکورد ملی جوانان را که با حد نصاب ۲۴.۵۱ثانیه در اختیار خودش بود، جابه‌جا کرد و مریم کاظمی در پرش سه‌گام با ثبت حدنصاب ۱۳.۲۳متر با رکورد ملی این ماده که با همین اندازه در اختیار جواهر زمانی است، برابر پرید، اما رکورد باشگاهی این ماده را که با ۱۲.۷۷متر در اختیار سارینا ساعدی بود، شکست.

جذب حداکثری مشهدی‌ها در تیم مدعی

موضوع جالب، حضور گسترده مشهدی‌ها و خراسانی‌ها در تیم‌های باشگاه جدیدالورود یعنی کاراماشین‌آرناست که متعلق به شرکتی در تهران است. این باشگاه امسال در دو بخش بانوان و آقایان شرکت کرده است و در دو رده سنی بزرگ‌سالان و جوانان حضور دارد و در همه این تیم‌ها تعداد زیادی از دختران و پسران خراسانی با پیراهن این باشگاه به میدان می‌روند.

کاراماشین پارسال فقط در بخش آقایان و در رده سنی نوجوانان و جوانان حاضر بود، اما امسال بخش بانوان را نیز به گروهش اضافه کرده است و با حدود ۲۵بانوی ورزشکار در دو رده سنی جوانان و بزرگ‌سالان حضور دارد. ازجمله چهره‌های مطرح استان در این تیم‌ها می‌توان به حسن تفتیان و سجاد آقایی اشاره کرد و در بخش بانوان تکتم دستاربندان، نازنین عیدیان، حمیده اسماعیل‌نژاد، مهلا محروقی و سمیرا خداترس ازجمله ملی‌پوشان خراسان‌رضوی در این تیم هستند. 

قهرمانی‌های متعدد ورزشکاران خراسان‌رضوی

حمیده اسماعیل‌نژاد در ماده‌های ۱۰۰ و ۲۰۰ متر قهرمان شد. نازنین‌فاطمه عیدیان در ۴۰۰متر و ۴۰۰متربامانع روی سکوی نخست ایستاد. تکتم دستاربندان در ۸۰۰متر و سمیرا خداترس در ۳۰۰۰متربامانع به عنوان قهرمانی دست یافتند. مهلا محروقی نیز در پرتاب دیسک اول شد. فائزه آشورپور، دیگردونده استان، با پیراهن دانشگاه آزاد در ۱۰۰متربامانع از رقیبان پیشی گرفت و قهرمان شد. 

دستاربندان و خداترس در ۱۵۰۰متر نیز دوم و سوم شدند. در دوی امدادی ۴در۱۰۰ و ۴در۴۰۰متر نیز دوندگان استان در کنار تیم کاراماشین دو قهرمانی دیگر کسب کردند. دیگرچهره‌های خراسانی لیگ نیز همچون زهرا افشاریان و فائزه طباطبایی از تیم‌های چادرملو و دانشگاه آزاد در جایگاه سوم مسابقات ایستادند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.