نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فاطمه مجلل در المپیک ۲۰۲۴ پاریس | ششمی در بین شش ورزشکار! پخش زنده بازی‌های ورزشکاران ایرانی در روز چهارم المپیک پاریس (سه‌شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی‌های روز چهارم المپیک ۲۰۲۴ پاریس (سه شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین اتمام‌حجت دقیقی با سربازان ملوان مهاجم استقلالی در راه استقلال! شروع اردوی پرسپولیس در ترکیه پیراهن شماره ۹ منچستریونایتد بر تن هویلند نماینده فوتسال بانوان مشهد از لیگ برتر دور شد ماجرای اعصاب خردکن بیرانوند – درویش – تراکتور! میزبان جام جهانی ۲۰۳۴ مشخص شد| عربستان، با سرعت در مسیر توسعه کارلوس ساینز از تیم فرمول یک فراری جدا شد گاریدو نگران مصدومیت اورنوف در المپیک چلسی برای خرید کیه‌زا وارد بازار شد برنامه روز چهارم ورزشکاران ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس (سه‌شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۳) | رقابت ۴ ورزشکار در ۴ رشته تاریخسازی کشتی فرنگی در المپیک نتیجه و ویدیو خلاصه بازی نادال و جوکوویچ در المپیک ۲۰۲۴ پاریس | برتری قاطع نواک جوکوویچ کاروان روسای ایران با ۵ مدال طلا در پاریس! کشتی ایران با سرمربیان بی‌مدال در المپیک پاریس چهارمین المپیک دبیر چه رنگی خواهدبود؟
سرخط خبرها

نماینده فوتسال بانوان مشهد از لیگ برتر دور شد

  • کد خبر: ۲۴۱۹۳۶
  • ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۸
نماینده فوتسال بانوان مشهد از لیگ برتر دور شد
نماینده فوتسال بانوان مشهد در لیگ برتر کشور در آستانه انحلال قرار دارد.

مژده رنگیان | شهرآرانیوز، تیم فوتسال بانوان مشهد با ارفاق فقط ۴۸ساعت دیگر مهلت دارد تا با پیداشدن حامی مالی بتواند در لیگ کشور باقی بماند. مشهد در هفت‌سال گذشته پای ثابت لیگ‌برتر کشور بوده است و حالا با این تغییرات باید در قالب لیگ‌یک به میدان برود، اما این چالش مشهدی‌ها نیست، بلکه حالا بحث سر بقا یا انحلال تیم است. تیم فوتسال بانوان مشهد طی دو سال گذشته با نام‌های خانه من و مبلمان کلاسیک در لیگ‌برتر کشور به میدان رفته که هردو سال در لیگ پنجم شده است، اما با پایان قرارداد دوساله حامی مالی این تیم، دیگر کسی پیدا نشده است تا در فاصله چند روز تا قرعه‌کشی لیگ‌یک، هنوز نماینده مشهد موفق به حضور در لیگ نشود. مهلت ثبت‌نام تیم‌ها عصر دیروز به پایان رسیده و با همکاری سازمان لیگ فقط دو روز دیگر مهلت داده شده است تا در خراسان‌رضوی بزرگ و کلان‌شهر مشهد یک حامی مالی برای دختران بااستعداد فوتسال شهر پیدا شود.

سال موفق مشکی‌پوشان

سال ۱۳۹۶ باشگاه مشکی‌پوشان که سال‌ها در بخش مردان فعالیت می‌کرد، در بخش بانوان نیز تیم‌داری را آغاز کرد و تیم فوتسال بانوان مشکی‌پوشان با هدایت فاطمه شریف راهی میدان شد. تیم تقریبا بومی و با حضور بازیکنان کم‌سن‌وسال بسته شد، ولی درنهایت در رده چهارم جدول قرار گرفت. این نتیجه برای مشهدی‌ها با تیمی معمولی، شگفت‌انگیز بود.

تیم‌داری سه‌ساله هیئت‌فوتبال استان

در دوره چهاردهم، مشکی‌پوشان دیگر تیم‌داری نکردند و تیم به هیئت‌فوتبال استان واگذار شد. پدیده و فرش‌آرا نیز حاضر نشدند از تیم بانوان حمایت کنند و در آن زمان برادران تیم را با هزینه هیئت راهی لیگ کرد و نام تیم، هیئت‌فوتبال خراسان‌رضوی شد. زهرا بدلی، مربی آموزشگاهی فوتسال، بدون تجربه حضور در لیگ‌برتر هدایت تیم را برعهده گرفت، اما تیم به یکی از گزینه‌های سقوط تبدیل شد و درنهایت در رده دهم جدول قرار گرفت. دردوره پانزدهم لیگ‌برتر تیم مشهدتغییرات ۱۸۰ درجه‌ای پیدا کرد. فاطمه شریف به مشهد برگشت و این‌بار حمایت مالی خوبی از تیم بانوان شد؛ به‌طوری‌که ستاره‌های ملی‌پوش راهی مشهد شدند تا تیم مدعی قهرمانی شود، اما در آخر مشهد روی سکوی سومی ایستاد. در دوره شانزدهم، شریف همچنان در رأس تیم استان حضور داشت و برای مشهدی‌ها دوباره عنوان سومی فصل پیش تکرار شد.

تجربه تلخ چیپس

نقطه‌عطف فوتسال دختران شهر در سال۱۴۰۰ بود که هیئت‌فوتبال از تیم‌داری کناره‌گیری کرد و تیم با نبود حامی مالی روبه‌رو شد. دقیقه ۹۰ باشگاه چیپس کامل که در بخش مردان تیم‌داری می‌کرد، حمایت تیم بانوان را نیز برعهده گرفت، اما ضعیف‌ترین تیم لیگ نام گرفت و بدون هیچ پیروزی، درمجموع چهارده تیم در رده چهاردهم قرار گرفت.

مدیریت دوساله ملکوتی

سال۱۴۰۱ لیگ‌برتر به دو لیگ مجزا تقسیم شد و هشت تیم برتر ایران راهی سوپرلیگ شدند و بقیه تیم‌ها لیگ‌برتری باقی ماندند.
دختران فوتسالیست مشهدی سال۱۴۰۱ با نام خانه من در مسابقات حاضر شدند. درواقع امتیاز تیم در قراردادی دوساله به جواد ملکوتی، مربی باسابقه فوتبال مشهد، واگذار شد. مریم رضاپور در اولین تجربه سرمربیگری‌اش در لیگ‌برتر جوانان کاملا بومی را دور هم جمع کرد و در پایان به رتبه پنجمی در کشور رضایت داد. سال۱۴۰۲ تیم مشهد تغییرات زیادی داشت. با اینکه مدیرعامل تغییری نداشت، نام حامی مالی جدیدی روی پیراهن‌های تیم آمد. «مبلمان کلاسیک» نام جدید تیم مشهد بود و در طول فصل دو سرمربی را تجربه کرد. در پایان این تیم عنوان پنجمی فصل قبل را تکرار کرد.

ملکوتی: با ۹۰۰ میلیون تیم جمع و جور می‌شود

مدیرعامل تیم فوتسال بانوان مشهد گفت: به هرجایی که حتی احتمال کمی بود تا حامی مالی پیدا شود، مراجعه کردم؛ از شهرداری و شورای اسلامی شهر تا اداره خزانه استان و شهرک‌های صنعتی و کارخانجات. در هیچ‌جا یک اسپانسر که دست‌کم ۶۰۰میلیون تومان برای ورزش بانوان شهر هزینه کند، پیدا نشد. جواد ملکوتی افزود: به اداره‌کل ورزش‌وجوانان استان مراجعه کردم و کمک خواستم. نه‌تن‌ها رئیس اداره کمک نکرد، بلکه بار هم روی دوشمان انداختند که برای تیم هندبال بانوان هم اسپانسر پیدا کنید! وی تصریح کرد: آخرین مذاکره‌ام با جمعی از خیران بوده که قرار است نتیجه را امروز و فردا خبر دهند. اگر کسی پیدا شود که بخشی از هزینه‌ها را متقبل شود، همچون فصل‌های قبل، من نیز از جیب خودم هزینه خواهم کرد، ولی به‌عنوان مربی از پس هزینه‌های کامل تیم‌داری برنمی‌آیم. ملکوتی بیان کرد: تیم را می‌توانیم با حدود ۹۰۰میلیون برای یک فصل راهی مسابقات کنیم؛ هرچند که بازیکنان جوان ما با کمترین دستمزد ممکن و حتی قرارداد سفید به میدان می‌روند. پارسال استعدادیابی خوبی انجام دادیم و بازیکنان بسیار خوبی را شناسایی کردیم که برای تیم مشهد به میدان رفتند و حتی به اردوی ملی دعوت شدند.

حیدری: هیئت فوتبال امکان تیم‌داری ندارد

دبیر هیئت‌فوتبال خراسان‌رضوی، درباره وضعیت تیم بانوان استان گفت: همه تلاش ما در این مدت پیداکردن حامی مالی در استان برای فوتسال دختران بود که متأسفانه مذاکرات به نتیجه نرسید. در صورت پیدانشدن حامی مالی، تیم لیگ‌یک را از دست خواهد داد و منحل می‌شود، یا اگر خارج از استان متقاضی خرید امتیاز باشند، مجبور به فروش خواهیم بود. حیدری درباره احتمال تیم‌داری هیئت‌فوتبال استان نیز گفت: هیئت‌فوتبال امکان تیم‌داری ندارد.

وقتی به مدت سه‌سال (یک‌سال در دوره قبل و دو سال در زمان مدیریت اصولی) تیم‌داری کردیم انتقادات نابجای زیادی به این موضوع صورت گرفت. حالا کسانی که انتقاد کردند، ببینند این تیم در چه وضعیتی قرار گرفته است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->