صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

کدام نوع تن ماهی هم سالم و هم خوشمزه است؟

  • کد خبر: ۲۴۲۹۵۵
  • ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۰
تن ماهی یک غذای خوشمزه، سریع و سالم است، اما تمام تن ماهی‌ها سالم نیستند در این مطلب نحوه تشخیص تن ماهی سالم و خوشمزه را برایتان آماده کرده ایم.

به گزارش شهرآرانیوز، تن ماهی یک ماده‌ی غذایی خوشمزه و مغذی و در دسترس است که هنگام کمبود وقت و نداشتن فرصت کافی برای آشپزی می‌تواند ناجی ما باشد. با تن ماهی می‌توان انواع غذا‌های خوشمزه و سریع را در کمترین زمان ممکن تهیه کرد. تن ماهی‌ها انواع و اقسام مختلف، چون کنسرو تن ماهی ساده، کنسرو ماهی تن با شوید، تن ماهی با روغن زیتون، کنسرو ماهی تن با فلفل و... دارند، اما کدام یک از انواع تن ماهی‌ها سالم‌تر است و کدام نوع تن ماهی را بهتر است مصرف نکنیم.

سالمترین نوع تن ماهی چیست؟

سالمترین نوع تن ماهی، تن ماهی در نمک است، این تن ماهی‌ها داخل آب نمک تولید می‌شوند و هیچ روغن افزوده‌ای در آنها وجود ندارد. این نوع تن ماهی‌ها که سرشار از پروتئین هستند، کم کالری بوده و برای افراد دارای رژیم کاهش وزن و افراد ورزشکار مفید هستند.


بهتر است تن ماهی‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم با احتیاط مصرف کنید:

تن ماهی در روغن زیتون

ترکیب ماهی و روغن زیتون برای بسیاری افرباد دلچسب است، اما معمولا کیفیت روغن زیتون‌هایی که با ماهی ترکیب می‌شوند، پایین است بنابراین توصیه می‌شود از مصرف این نوع تن ماهی‌ها اجتناب نمایید.

تن ماهی در روغن گیاهی

پرفروش‌ترین تنهای ماهی روغن‌های گیاهی دارند و این روغن‌ها کیفیت پایینی داشته و از دانه‌های تراریخته مثل آفتابگردان، ذرت، سویا، کانولا و... گرفته می‌شوند. این دانه‌های تراریخته موجب التهاب در بدن انسان شده و می‌توانند دلیل انسداد عروق و سرطان در بدن باشند.

تن ماهی طعم دار

تن ماهی‌های طعم‌دار معمولاً با طعم شوید یا فلفل در بازار ارائه می‌شوند، روغن‌های این تن ماهی‌ها هم از دانه‌های تراریخته گرفته می‌شوند و سبزیجاتی هم که در این تن ماهی‌ها استفاده می‌شوند، کیفیت پایینی دارند.

منبع: سلامت نیوز

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.