صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

همسر رئیس‌جمهور شهید آیت‌الله رئیسی گفت: شهید سلیمانی و شهید رئیسی ۲ معلم مسیر مبارزه و مقاومت بودند که مسیر مقاومت و ایستادگی را به جوانان امروز آموختند‌.

به گزارش شهرآرانیوز، «جمیله علم‌الهدی» همسر رئیس‌جمهور شهید آیت‌الله رئیسی در مراسم افتتاحیه دوره دانش افزایی و توانمندسازی اساتید بسیجی و اعضای شورای بسیج اساتید کشور که امروز (۱۴ مردادماه) در مشهد برگزار شد، خاطرنشان کرد: دستاورد بزرگ جمهوری اسلامی، تربیت هزاران عارف بزرگی است که به مقام عالی شهادت رسیدند و این میزان، قابل مقایسه با تمام دوران تاریخ اسلام است. در جمهوری اسلامی، سکوی بزرگی برای پرواز انسان فراهم شد.

وی در ادامه ضمن ارایه تحلیلی از انواع مختلف نظم در قرآن و جامعه، از «تربیت سیاسی» به عنوان مهمترین ساحت تعلیم و تربیت نام برد و خاطرنشان کرد: از نظر من مفهوم «پدر» از جمله مفاهیم سیاسی اسلام است. اگر کسی در خانواده مفهوم «پدر» را درک کند و «ولایت» را بیاموزد، می‌تواند در نظام ولایی هم مفهوم ولایت را ادراک کند. اگر کسی بخواهد معنای «انما المومنون اخوه» را ترک کند، باید مفهوم برادری را در خانه بفهمد.

علم‌الهدی در ادامه گفت: در یک محیط عاطفی به نام «خانواده» است که ارزش‌ها و به خصوص ارزش‌های سیاسی معنا پیدا می‌کند. نهادی که باید در آن تربیت سیاسی اتفاق بیفتد و ولایت در آن به خوبی درک شود، خانواده است. در این خانواده، نقش مادر هم در تبیین ولایت تعریف می‌شود.

وی تاکید کرد: در نظم ولایی، تربیت از درون خانواده و در یک محیط سرشار عاطفی شکل می‌گیرد و سایر محیط ها مانند مدرسه و دانشگاه به کمک خانواده می‌آیند. از همین رو است که نقش خانواده در آیات قرآن بسیار پررنگ است.

علم‌الهدی در بخش دیگری از سخنان خود از شهید سلیمانی و شهید رئیسی به عنوان ۲ معلم جریان مبارزه و مقاومت نام برد و گفت: شهید سلیمانی و شهید رئیسی ۲ معلم بودند که مسیر مقاومت و ایستادگی را به جوانان امروز آموختند‌.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.