صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به نقل از معاون نیروی قدس گفت:‌ او به این موضوع تاکید کرد که ترور شهید هنیه حاصل نفوذ نبوده و اقدامات لازم در حال انجام است.

به گزارش شهرآرانیوز، ابراهیم رضایی درباره نشست امروز یکشنبه(۱۴ مردادماه) کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به خبرنگاران گفت: دومین نشست کمیسیون به منظوربررسی ترور شهید اسماعیل هنیه امروز در محل کمیسیون با حضور معاون اطلاعات نیروی قدس، معاون امنیت وزیر اطلاعات، معاون امور مجلس سپاه پاسداران و معاون امور حقوقی و مجلس وزارت اطلاعات برگزار شد.

وی افزود: معاون نیروی قدس در این نشست تحلیلی از وضعیت منطقه بعد از عملیات طوفان الاقصی که بزرگ و پیچیده بود تا امروز و جزئیاتی از حادثه تروریستی شهادت شهید هنیه به اعضای کمیسیون ارائه کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: معاون نیروی قدس اعلام کرد طوفان الاقصی جهش راهبردی در مبارزات جبهه مقاومت بود و این عملیات سرعت نابودی رژیم صهیونیستی را تسریع کرد. همچنین اعلام کرد که برای نخستین بار در تاریخ رژیم صهیونیستی، موجودیت و هویت این رژیم تهدید شد.

رضایی افزود: او تاکید کرد که رژیم صهیونیستی به فروپاشی نزدیک تر شده و صهیونیست ها چاره ای جز پذیرش شکست ندارند، چرا که به هیچ یک از اهداف خود در ماه های اخیر نرسیدند و ۱۰ ماه جنگ، ارتش صهیونیستی را دچار فرسایش کرده است.

وی با اشاره به بخش های دیگری از تحلیل معاون سپاه قدس، گفت: وی یادآور شد که رژیم صهیونیستی در این مدت به دنبال بازگشت اسرا، انهدام حماس و بازگشت نوارغزه به کرانه باختری بود که به هیچ یک از اهداف خود نرسید. همچنین در نتیجه طوفان الاقصی حداقل ۲۰۰ هزار صهیونیست آواره شدند و رژیم صهیونیستی بعد از شکست در غزه به دنبال تغییر صحنه است بر همین اساس به ترور روی آورده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه اسماعیل هنیه میهمان رسمی جمهوری اسلامی ایران بود که به صورت رسمی به تهران سفر کرد، یادآور شد: معاون نیروی قدس تاکید کرد ترور شهید هنیه حاصل نفوذ نبوده و در این حادثه موضوع نفوذ مطرح نیست. اما اقدامات لازم در خصوص ترور و تکمیل اطلاعات آن در حال انجام است که به بررسی دقیق و زمان نیاز دارد.

رضایی با اشاره به ارائه گزارش معاون امنیت وزارت اطلاعات در این خصوص گفت: او گفت که اشراف اطلاعاتی مناسبی وجود دارد و از همه امکانات برای بررسی ابعاد ترور شهید هنیه استفاده شده و اقدامات میدانی وسیع و بزرگی در حوزه آفندی علیه رژیم صهیونیستی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه طبق گفته معاون امنیت وزارت اطلاعات، رژیم صهیونیستی در شرایط سختی به سر می برد، تصریح کرد: همچنین وی به این نکته اشاره کرد که شبکه جاسوسان موساد از گذشته تا امروز در داخل و خارج از کشور شناسایی و منهدم شده اند. معاون امنیت وزارت اطلاعات تاکید کرد که روحیه ارتش صهیونیستی و مسوولان آنها بسیار ضعیف شده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: در بخشی دیگر از این نشست برخی از اعضای کمیسیون و سایر نمایندگان حاضر در جلسه، ‌نظرات و دیدگاه های خود را بیان کردند. از جمله حمایت جدی از نیروهای نظامی، انتظامی، اطلاعاتی و امنیتی کشور، تجلیل از تلاش ها و مجاهدت های آنها، لزوم اقدام متقابل در خصوص جنایت رژیم صهیونیستی در ترور شهید هنیه، لزوم اقدام پیش دستانه در جنگ روایت ها و اطلاع رسانی به افکار عمومی برای کسب مرجعیت رسانه ای در حوادث از جمله این دیدگاه ها بود.

رضایی گفت: همچنین به ضرورت تدبیر و اقدام جهت پیشگیری از حوادث مشابه، اتحاد بخش های مختلف جهت مقابله با توطئه دشمنان، لزوم برخورد با عوامل سهل انگار احتمالی، لزوم ارتقاء سطح حفاظت از شخصیت ها و اماکن حیاتی، ‌پر کردن خلاء های امنیتی کشور با کمک دستگاه های مختلف و لزوم جلوگیری از شیوع احساس ناامنی در جامعه مورد تاکید نمایندگان در این نشست قرار گرفت.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.