صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

برخی از ویتامین‌ها برای جلوگیری از تضعیف حافظه مفید هستند.

به گزارش شهرآرانیوز، تحقیقات نشان می‌دهد که ویتامین‌های خاصی مانند ویتامین‌های E، D و مکمل امگا ۳ به تقویت عملکرد مغز، به ویژه در افرادی که مبتلا به زوال عقل هستند، کمک می‌کنند.

ویتامین E

برخی شواهد نشان می‌دهد که ویتامین E می‌تواند برای ذهن و حافظه افراد مسن مفید باشد. منابع غذایی حاوی ویتامین E عبارتند از: آجیل، دانه‌ها، روغن‌های گیاهی سبزیجات، مانند اسفناج و کلم بروکلی.

ویتامین D

بر اساس تحقیقات سال ۲۰۲۳، ویتامین D ممکن است با مسیر‌های سیگنالینگ مغزی مرتبط با بیماری‌های عصبی مانند آلزایمر یا بیماری پارکینسون تداخل داشته باشد و از بروز آنها پیشگیری کند. ویتامین D را می‌توان از طریق قرار گرفتن در معرض نور خورشید و خوردن برخی مواد غذایی مانند ماهی‌های چرب یا تخم مرغ دریافت کرد.

امگا ۳

در کنار مصرف دو ویتامین فوق، تحقیقات انجام شده در سال ۲۰۲۲ نشان می‌دهد که امگا ۳ نیز به کاهش علائم زوال شناختی خفیف، که می‌تواند شامل از دست دادن حافظه باشد، کمک می‌کند. گنجاندن امگا ۳ در رژیم غذایی منجر به یادگیری بهتر، تقویت حافظه، بهبود عملکرد شناختی و افزایش جریان خون به مغز شود. ماهی‌هایی مانند سالمون و ماهی خال مخالی غنی‌ترین منابع امگا ۳ و شامل دوکوزاهگزانوئیک اسید (DHA) و ایکوزاپنتانوئیک اسید (EPA) هستند.

منبع: خبر آنلاین

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.