صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

همزمان با سالروز گرامیداشت شهدای مدافع حرم، آیین رونمایی از کتاب «الشام» و «عشق چرا ندارد» در فرهنگسرای عطار نیشابوری برگزار می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ همزمان با سالروز گرامیداشت شهدای مدافع حرم و شهادت حضرت رقیه «س»، آیین رونمایی از کتاب «الشام» و «عشق چرا ندارد» از انتشارات روایت فتح روز یکشنبه ۲۱ مردادماه ساعت ۱۷ با حضور مریم شیدا نویسنده کتاب، علی مقوا ساز مسئول فرهنگی بسیج مستضعفین، خانواده مدافع حرم شهید محمدرضا جبلی و جمعی از مقامات فرهنگی و شهری در فرهنگسرای عطار نیشابوری برگزار می‌شود.


در این برنامه که با مشارکت انتشارات روایت فتح برگزار می‌شود، حمیده صدیق همسر شهید محمد صاحب کرم و جمعی از مقامات فرهنگی و شهری نیز حضور خواهند داشت.

مداحی محمد حسین مهدی پناه و سخنرانی از دیگر بخش‌های این مراسم خواهد بود.

کتاب «عشق چرا ندارد!» روایت همسر محمد صاحب‌کرم شهید مدافع حرم و «کتاب الشام» خاطرات حسین عباسی در ۴۵ روز سفر به سوریه است.

هر دو کتاب به قلم مریم شیدا نوشته شده و توسط انتشارات روایت فتح به چاپ رسیده است.

دربخشی از کتاب «الشام» آمده است: به گمان اینکه فراموشش شده، گفتم: تیمم. دست میذاریم روی خاک و... نشست و هر دو دستش را توی خاک فرو کرد و بیرون آورد. آنجا بود که فهمیدم واقعا بلد نیست. تیمم بدل از وضو و غسل در آن اوضاع جنگی و بی آبی خیلی به کار رزمنده‌ها می‌آمد. شروع کردم به یاد دادن و در عین حال توضیح دادم تیمم چه موقع به کار می‌آید. بعد از توضیح من و چند بار که امتحان پس داد و فهمیدم یاد گرفته است، به او عطر دادم. در همین حین، بچه‌های دیگر خیبر۹ دور ما حلقه زده بودند. رو کردم به بقیه. - هرکی عطر میخواد باید اول تیمم کنه. بعد بهش عطر میدم

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.