باقری کنی در پیامی به یحیی السنوار: به برکت جهاد مردم فلسطین، مقاومت به گزینه راهبردی تبدیل شده است کنعانی: تنها فشار و اقدام قاطع اسرائیل را ملزم به تمکین از قوانین بین‌المللی می‌کند ضرورتِ جبهه سازی علیه ترور و جنایت پیگیری ویژه موضوع برخورد با دو خانم بدحجاب در تهران توسط سازمان قضایی نیرو‌های مسلح وزیر کشور با حضور در مرز چذابه از زیرساخت‌های مرزی بازدید کرد (۱۸ مرداد ۱۴۰۳) مدافعان حرم در نگاه رهبر انقلاب: آنها شگفت‌انگیز هستند + فیلم بایدن: بعید است در صورت شکست ترامپ انتقال قدرت مسالمت‌آمیز انجام شود مکرون از نتانیاهو خواست از مناقشه در خاورمیانه اجتناب کند نمایندگی ایران: اولویت ما هم‌زمان جلوگیری از تکرار تجاوز اسرائیل و آتش‌بس در غزه است استقبال حماس از پیوستن ترکیه به پرونده شکایت از رژیم صهیونیستی تبریک رئیس جمهور به مدال‌آوران المپیک پاریس اطلاعیه وزارت هوانوردی مصر درباره استفاده از حریم هوایی ایران همسر شهید رئیسی: از دشمن صهیونیستی انتقام می‌گیریم عربستان: ترور «اسماعیل هنیه» نقض آشکار حاکمیت ایران است سازمان همکاری اسلامی ترور «اسماعیل هنیه» را به شدت محکوم کرد حمله موشکی و پهپادی حزب الله به منطقه الجلیل علیا سرزمین‌های اشغالی (۱۷ مرداد ۱۴۰۳) ارتش اسرائیل: به جستجوی السنوار ادامه می‌دهیم ساعت کار ادارات قم فردا پنجشنبه (۱۸ مرداد ۱۴۰۳) تغییر کرد یمن: سه عملیات نظامی در دریای سرخ انجام دادیم (۱۷ مرداد ۱۴۰۳) پیام فرمانده کل سپاه به «یحیی سنوار» رئیس جدید دفتر سیاسی حماس
سرخط خبرها

مدافعان حرم در نگاه رهبر انقلاب: آنها شگفت‌انگیز هستند + فیلم

  • کد خبر: ۲۴۳۸۹۰
  • ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۶
مدافعان حرم در نگاه رهبر انقلاب: آنها شگفت‌انگیز هستند + فیلم
رهبر معظم انقلاب اسلامی مدافعان حرم را شگفت‌انگیز توصیف کردند و معتقدند شهدا و خانواده‌های آنها برای انقلاب و ملت ایران آبرو درست می‌کنند و در حفظ نظام اسلامی سهم‌ زیادی دارند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ حضرت آیت‌الله سید علی خامنه‌ای در دیدار با خانواده شهدای مقاومت و مدافعان حرم، دست اندرکاران همایش‌ها و بزرگداشت مقام شهدا به نکات مهمی اشاره کردند که در این گزارش به بیان برخی از آنها می‌پردازیم.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با اعضای ستاد برگزاری کنگره بین‌المللی شهدای مقاومت و مدافع حرم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت به‌ویژه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، مدافعان حرم را یک پدیده شگفت‌انگیز، مهم و یکی از مظاهر جهان‌نگری نظام جمهوری اسلامی خواندند و تاکید کردند: حضور جوانانی با ملیت‌های مختلف در قالب مدافعان حرم نشان داد انقلاب اسلامی بعد از گذشت بیش از چهار دهه، قدرت بازآفرینی همان شور و حماسه اول انقلاب را دارد.

اینجا ببینید:


ایشان دفاع از حرم را یک جنبه نمادین در دفاع از تفکر و آرمان‌های صاحب آن حرم و اهل‌بیت (ع) دانستند و فرمودند: آرمان‌های بلند مکتب اهل‌بیت (ع) همچون عدالت، آزادی، مبارزه با قدرت‌های ظالم و ایثار و فداکاری در راه حق، همواره در میان وجدان‌های پاک طالب دارند. (۱۴۰۳/۳/۳۰)

حضرت آیت الله خامنه‌ای افزودند: اگر بخواهیم به مسأله شهادت نگاه کنیم، شهید ما در واقع مصداق و مظهرِ «اِنَّ اللهَ اشتَریٰ مِنَ المُؤمِنینَ اَنفُسَهُم وَ اَموالَهُم بِاَنَّ لَهُمُ الجَنَّة» است، یعنی جان خودش را با خدا معامله می‌کند، شهید این است. یا آن آیه شریفه «مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللهَ عَلَیهِ فَمِنهُم مَن قَضیٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِر»، اینها با عهد خود، پیمان خود، با خدای متعال صادقانه رفتار کردند، شهید این است، یعنی این پیمان بستن و معامله کردن با خداست. شما می‌بینید که رزمنده در میدان جهاد فی‌سبیل‌الله با رزمنده‌های متعارف دنیا فرق دارد. در میدان جنگ کسانی از شما‌ها که بودید حتماً مشاهده کردید، بعضی‌ها هم در کتاب‌ها خوانده‌اید که رزمنده مومن در دوره دفاع مقدس، همچنین در برخی از خطوط دفاعی دیگر مثل دفاع از حرم یا امثال اینها وقتی که در حال مجاهدت در میدان جنگ است، اخلاصش بیشتر از حالت معمولی است. توکل و تواضعش بیشتر و مراقبتش از حدود الهی بیشتر است. (۱۴۰۰/۰۸/۳۰)

شهدا و خانواده‌های آنها برای انقلاب و ملت ایران آبرو درست می‌کنند

رهبر معظم انقلاب در دیدار با خانواده شهدای مدافع حرم نیز فرمودند «یکی از معجزات انقلاب اسلامی شتافتن جوان‌های ما در این دوره برای مقابله و مواجهه با دشمنان عنود و خبیث در خارج کشور بود؛ جوان شما در خان‌طومان، زینبیه و در حلب می‌جنگد و به شهادت می‌رسد، او جلوی چشم آمریکا و رژیم صهیونیستی است. آنها این انگیزه، شجاعت و نیروی عظیم را مشاهده می‌کنند و از ملت ایران حساب می‌بَرند. خدمت بزرگی که جوان‌های شما و خانواده‌های شهدا و خود شهیدان به انقلاب و به کشور ایران می‌کنند این است که برای انقلاب و برای ملّت ایران آبرو درست می‌کنند».

حضرت آیت الله خامنه‌ای افزودند: وقتی رزمنده‌ای به شهادت می‌رسد به معنای واقعی کلمه نورانیتی در جامعه، خانواده و اشخاص ایجاد می‌کند. آنهایی که بفهمند؛ وجود شهیدی مثل شهید شما یک عیدی است به خانواده و در درجه بعد به همه ملّت ایران. واقعاً وجود اینها یک عیدی و هدیه الهی است که به این ملّت داده شده این چیز کمی نیست. اگر ما آنچه را اینها انجام دادند در تاریخ می‌خواندیم برایمان عجیب بود منتها این‌قدر در دوران ما تکرار شده که برای ما عادی شده، اینها عادی نیست اینها خیلی باعظمت و باارزش است. یک نفر با داشتن همسر، مادر، فرزند، زندگی راحت، بلند شود برود جانش را کف دستش بگیرد و برای احساس تکلیف و وظیفه جانش را بدهد؛ خیلی کار بزرگی است. ما‌ها حرفش را می‌زنیم، اینها عملش را انجام دادند. کارشان خیلی باارزش است. خدا ان‌شاءالله که عیدی‌های بزرگ‌تر را در دنیا و آخرت به شما بدهد. (۱۳۹۷/۱۲/۲۲)

شهدا و خانواده‌های آنها در حفظ نظام اسلامی سهم‌های زیادی داشتند

رهبر معظم انقلاب اظهار داشتند: به همه شهدا و خانواده‌های آنها افتخار می‌کنیم، چون شهدا و خانواده‌های آنها هرکدام به نحوی در حفظ نظام اسلامی و برافراشتن این پرچم پرافتخار سهم‌های زیادی داشتند. به شهدای حرم و دفاع از حریم اهل‌بیت (ع) به‌طور ویژه افتخار می‌کنیم. علت هم این است که در زمان دفاع مقدس امام خمینی (ره) و همه ما‌ها دائماً جوان‌ها را تشویق می‌کردیم که برای دفاع مقدس بروند، جوان‌ها هم می‌رفتند و در راه خدا جانشان را کف دستشان می‌گرفتند و شهید می‌شدند، پدر مادر‌ها هم با سخاوت و ایثار این هدایا را در راه خدا می‌دادند. امروز آن کسانی که برای دفاع از حریم اهل‌بیت می‌روند، به ما التماس می‌کنند. ما می‌گوییم نروید، اجازه نمی‌دهیم، اما آنها التماس می‌کنند. در نامه‌هایی که این جوان‌ها از سرتاسر کشور به من می‌نویسند التماس می‌کنند؛ این خیلی اهمیت دارد، این واقعا حادثه‌ی عجیب و بی‌نظیری است.

حضرت آیت الله خامنه‌ای ادامه دادند: شهدای مدافع حرم که در این دوران با این همه تبلیغات مخالف و معاند و جورواجور، دلشان پر می‌کشد به سمت منطقه جهاد و شهادت، مقامشان خیلی بالا است. فرق است بین آن وقتی‌که رادیو و تلویزیون و مردم همه شعار می‌دهند یک عده به جبهه می‌روند و به شهادت می‌رسند البته آنها هم مقامشان خیلی بالاست با آن وقتی‌که این خبر‌ها نیست. اینها با اصرار، با التماس که ما هم موافق نیستیم، نمی‌گوییم بروند، می‌آیند مکرر، این را می‌بینند، آن را می‌بینند، واسطه می‌تراشند برای اینکه بروند مثلاً در سوریه، در حلب یا در زینبیه مبارزه کنند و می‌روند و مبارزه می‌کنند و جانشان را در این راه می‌دهند. اینها خیلی مقامشان بالا است.

ایشان تصریح کردند: جوان‌های شما در خلال هزاران نفرِ دیگر رفتند این بلا را از سرِ اسلام و مسلمین در واقع رفع کردند؛ کار بزرگی که جوان‌های شما انجام دادند، این است؛ و این برای خدا بوده؛ وَالّا ما که کسی را تشویق نکردیم برود؛ مثل دوره جنگ که تشویق می‌کردیم و امام دستور می‌دادند و مارش عملیات می‌زدند؛ این خبر‌ها نبود، اما درعین‌حال این جوان‌ها با شوق، با التماس و با علاقه‌مندی بلند شدند رفتند؛ این اخلاص است. این اخلاص را خدای متعال برکت می‌دهد. ان‌شاءالله در آینده نه‌چندان دوری برکات اینها را دنیای اسلام خواهد دید.

حضرت آیت الله خامنه‌ای تاکید کردند: این را بدانید که هرکدام از جوان‌های شما در هر جای سوریه و عراق که به شهادت رسیدند، در مقام دفاع از حرم اهل‌بیت (ع) به شهادت رسیدند؛ فرق نمی‌کند کجای عراق و کجای سوریه باشد، چون جوان‌های شما در مقابل کسانی ایستادند که اگر آنها مسلط می‌شدند، می‌خواستند اثری از آثار اهل‌بیت را باقی نگذارند. چه کسی مانع شد؟ همین جوان‌های فداکار از جمله بچه‌های شما، همسران شما که رفتند، ایستادند و شربت شهادت نوشیدند. باب شهادت این جور بر روی کسانی که این سعادت را دارند، باز است حتی برای آن کسانی که در مقام پشتیبانی بودند و در جنگ هم نبودند. (۱۳۹۷/۱۲/۲۲

جمهوری اسلامی با شهدا باقی مانده است

رهبر معظم انقلاب فرمودند: اگر این شهادت‌ها و فداکاری‌ها نبود این نظام باقی نمی‌ماند، این نهال مورد تهاجم طوفان‌های سخت بود. علت اینکه این نظام باقی ماند و این نهال از بین نرفت و بحمدالله به این درخت تناور تبدیل شد فداکاری‌ها، ایثارگری‌ها، شهادت‌طلبی‌ها و واردمیدان‌شدن‌ها بود؛ این را باید نگه داشت. دشمن را باید شناخت. (۱۳۹۵/۰۹/۱۵)

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با برخی از خانواده‌های شهدای مدافع حرم و شهدای مرزبان، امنیتِ کنونی کشور را مرهون مدافعان حرم و مدافعان مرز‌های ایران دانستند و افزودند: امنیت مرز‌ها و شهر‌های کشور به برکت تلاش‌های مرزدارانی است که با همه وجود از ایران دفاع و همچنین از ورود مواد مخدر جلوگیری می‌کنند، البته این تلاش‌ها به‌خوبی دیده نمی‌شود و مرزداران و شهدای مرزی مظلوم هستند.

ایشان، شهیدانِ فعالیت‌های امنیتی و اطلاعاتی را از جمله دیگر فداکاران در تأمین امنیت، جلوگیری از اقدامات تروریستی و کشته‌شدن مردم بی‌گناه خواندند و گفتند: خدمت به کشور فقط تأمین آب و نان نیست بلکه بالاتر از آن، تأمین امنیت است و شهیدان و مدافعان حرم و مرز‌ها و شهر‌های کشور، با تأمین امنیت، حق حیات بر گردن کشور دارند. (۱۳۹۶/۰۳/۲۸)

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->