صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

نگرانی دامداران از سرکوب قیمت‌ها

  • کد خبر: ۲۴۳۸۹۳
  • ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۸
روز گذشته رئیس اتحادیه دامداران استان خراسان‌رضوی در بازدید از روزنامه شهرآرا به مناسبت روز خبرنگار و تبریک این روز گفت: حوزه دام به‌عنوان یکی از زیربنا‌های اقتصاد مقاومتی در استان و یکی از ریل‌های اصلی حوزه امنیت غذایی، بسیار موضوع پراهمیتی است که باید دولت و حاکمیت توجه خاص و ویژه به آن داشته باشند.

به گزارش شهرآرانیوز، مجید مهدوی با اشاره به خشک‌سالی‌های چند سال گذشته و به‌دلیل دیگر مشکلات حوزه دام از جمله نهاده‌های دامی، افزود: در چندسال اخیر به‌دلیل مشکلاتی که بار‌ها به آن پرداخته شده است، بخش مهمی از دام مولد استان را از دست دادیم که تبعات آن را در چند ماه اخیر با افزایش قیمت گوشت مشاهده کردیم.

او با بیان اینکه اکنون در زمانی قرار داریم که حوزه پرورش دام دارای یک انتفاع اقتصادی شده است اظهار کرد: این امیدواری وجود دارد که در دو سال آینده، جمعیت دام استان به‌ویژه دام مولد که از بین رفته بود، احیا شود و به ثبات پایداری در حوزه تولید دام و گوشت قرمز برسیم. 

رئیس اتحادیه دامداران استان خراسان‌رضوی افزود: امیدواریم که از سمت دولت سرکوب قیمت صورت نگیرد و اطمینان خاطر برای شهروندان و مردم ایجاد شود که دوباره افزایش شدید در قیمت نداشته باشیم.

مهدوی درباره واردات گوشت نیز اظهار کرد: هرچند در جایگاه حرفه‌ای شغلی خود باتوجه‌به اینکه تولیدکننده هستیم با واردات مخالفیم و معتقدیم که باید به این حوزه توجه بیشتری شود، اما در راستای تعدیل در فشار تقاضا و کمک به تولید، موافق آن هستیم، البته تاکنون واردات باعث اندکی کاهش در قیمت گوشت شده است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.