آغاز فروش فوق العاده یکی از محصولات سایپا اعلام شد+ جزئیات (۱۳ تیر ۱۴۰۳) قیمت امروز میوه و صیفی جات در مشهد اعلام شد (۱۳ تیر ۱۴۰۳) | انگور عسکری کیلویی ۶۰ هزار تومان توصیه وزیر صمت به مردم برای خرید خودرو | این روز‌ها وقت مناسبی برای خرید خودرو است؟ مهلت اظهارنامه مالیاتی ۱۴۰۳ اعلام شد برگزاری نمایشگاه تخصصی صنعت و اتوماسیون صنعتی در مشهد (۱۲ تیر ۱۴۰۳) کشف ۲۸ هزار دستگاه ماینر غیرمجاز شماره‌گذاری نیسان آبی متوقف شد (۱۲ تیر ۱۴۰۳) تورم تولیدکننده از ۱۰۳ درصد به کانال ۳۹ درصد رسید خروج پول حقیقی با وجود بازار مثبت! | گزارش وضعیت بورس (۱۲ تیر ۱۴۰۳) سکه امامی وارد کانال ۴۳ میلیون تومان شد | طلا در مشهد گران‌تر شد (۱۲ تیر ۱۴۰۳) قیمت جدیدترین گوشی‌های پرچم‌دار (۱۲ تیر ۱۴۰۳) آرامش در بازار طلا و ارز | قیمت امروز طلا، سکه، دلار و ارز دیجیتال (۱۲ تیر ۱۴۰۳) بهترین کولر گازی برای شهر تهران کشف بیش‌از ۲۳۰۰ قرص و کالا‌ی آرایشی تقلبی از یک لباس‌فروشی در مشهد (۱۲ تیر ۱۴۰۳) خودرو‌های خارجی صفرکیلومتر را در مشهد چند بخریم؟ (۱۲ تیر ۱۴۰۳) بررسی قیمت خودرو‌های صفر داخلی در مشهد (۱۲ تیر ۱۴۰۳) ثبت‌نام جاماندگان سهام عدالت از چه زمانی آغاز می‌شود؟ خرید تضمینی گندم مازاد کشاورزان خراسان‌رضوی به ۳۲۵ هزار تُن رسید (۱۲ تیر ۱۴۰۳) پیش‌فروش خودرو هایما 7x ایران خودرو از فردا (۱۳ تیر ۱۴۰۳) + جدول و قیمت خودرو ۱۶۲ تُن تخمه آجیلی در خراسان‌رضوی تولید شد جریمه راه‌اندازی کاریابی‌های غیرمجاز اعلام شد مرخصی کارمندان و کارگران در قانون کار چگونه محاسبه می‌شود؟ عقب‌نشینی قیمتی مالکان از رقم‌های پیشنهادی اجاره (۱۲ تیر ۱۴۰۳) شرایط دریافت وام خودرو در سال ۱۴۰۳ + مدارک لازم برای درخواست وام خودرو قیمت انواع میوه‌ها در مشهد | طالبی ارزان شد (۱۲ تیر ۱۴۰۳) فروش قسطی خودروی برقی کرمان موتور آغاز شد + جزئیات (۱۲ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

قیمت «دام زنده» برای عید قربان ۱۴۰۳ چند؟

  • کد خبر: ۲۳۳۶۵۹
  • ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۲
قیمت «دام زنده» برای عید قربان ۱۴۰۳ چند؟
رئیس شورای تامین‌کنندگان دام کشور در مورد قیمت دام زنده سبک در آستانه عید قربان گفت: قیمت نقد هر کیلوگرم بره نر کشتاری بالای یک سال برای مصرف‌کننده در آستانه عید قربان بین ۲۳۰ هزار تا ۲۵۰ هزار تومان تعیین شد.

به گزارش شهرآرانیوز، منصور پوریان در مورد تفاوت قیمت دام در تهران و سایر استان‌های کشور به همشهری آنلاین بیان کرد: قیمت‌ها در تهران و استان‌ها چندان تفاوتی نمی‌کند، اما به صورت کلی قیمتی که ما با مشورت برخی از دامداران تعریف کردیم در شرایط فعلی برای دامداران خوب است تا به این صورت بتوانند حجمی از دام زنده‌ای که روی دستشان مانده را در روز عید قربان که پیک مصرف به شمار می‌آید، بفروشند.

پوریان با بیان اینکه در حال حاضر حجم زیادی از دام سبک در کشور داریم که حجیم شده و روی دست دامداران مانده است، عنوان کرد: قیمت‌گذاری دام به صورت کلی به توافق بین خریدار و فروشنده بستگی دارد، اما ما سعی کردیم یک قیمت مناسب تعیین کنیم تا هم به نفع دامدار باشد و هم تقاضا در بازار افزایش یابد. البته با توجه به اینکه دام در بسیاری از استان‌ها زیاد است ممکن است برخی دامداران دام خود را حتی پایین‌تر از این قیمت هم عرضه کنند.

او ادامه داد: در حال حاضر برآورد می‌شود میزان دام موجود عرضه شده در کشور بالای ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار رأس است و پیش‌بینی ما این است که نزدیک به ۷۰۰ هزار رأس در روز عید قربان امسال جذب بازار شود.

پوریان با بیان اینکه وضعیت ما نسبت به سال گذشته خیلی متفاوت است و دام سبک آماده کشتار بسیار زیادی داریم، افزود: در سال‌های قبل به طوری معمول تقاضا برای خرید عید قربان حدود ۵۰۰ هزار دام بوده است، اما با توجه به اینکه امسال دام زیاد است پیش‌بینی ما این است در این روز پرمصرف ۷۰۰ هزار رأس دام به فروش برود که امیدواریم این عدد محقق شود تا فشار از روی دامداران برداشته شود و بتوانند بخشی از دام خود را بفروشند.

رئیس شورای تامین‌کنندگان دام کشور در پاسخ به اینکه مردم از چه مراکزی می‌توانند دام زنده تهیه کنند؟ گفت: در تهران سازمان میادین غرفه‌هایی را مخصوص عرضه دام سبک تعیین کرده است و علاوه بر آن مراکز دیگری هم وجود دارد و حدود چند هفته است که عرضه دام در این مراکز افزایش یافته است تا مشکلی در روز عید قربان به وجود نیاید. در دیگر استان‌ها هم مراکز مخصوص وجود دارد و مردم نگرانی بابت عرضه نداشته باشند چرا که همانطور که اشاره شد میزان عرضه خیلی زیاد است.

منبع: همشهری

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->