صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مدیر آموزش و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با توجه به گرمای این روز‌ها در عراق، بر پیاده‌روی در ساعات خنک‌تر صبح و عصر تأکید داریم.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر محمدجعفر صادقی اظهار کرد: یکی از موضوعات اصلی در راستای حفظ سلامت در زمان پیاده‌روی اربعین، پیشگیری از قرارگرفتن در معرض نور شدید آفتاب بوده تا فرد دچار مشکل گرمازدگی نشده و با مشکلاتی همچون سردرد، تب بالا، افزایش دمای بدن و کندشدن سیستم تنفسی مواجه نشود.

وی تصریح کرد: اگر فردی دچار این علائم شد، از ادامه پیاده‌روی خودداری نموده و به نزدیک‌ترین محل سایه مراجعه نماید و در صورت نیاز، به نزدیک‌ترین پزشک در مسیر مراجعه کند. بهتر است که دور بدن فرد ملافه خیس پیچیده شود و اگر هوشیار است، نوشیدنی خنک به او داده شود.

دکتر صادقی با بیان اینکه گروه‌های آسیب‌پذیر باید مصرف مرتب و مستمر نوشیدنی‌های خنک و ترجیحاً بسته‌بندی‌شده را داشته باشند و از خوردن خوردنی‌ها و نوشیدنی‌هایی که از سالم‌بودن آن اطمینان ندارند، پرهیز نمایند، خاطرنشان کرد: همچنین در این ایام استفاده از لباس روشن و نازک، کفش مناسب پیاده‌روی و کلاه و عینک آفتابی و چتر به‌عنوان سایه‌بان مورد تأکید است. ضمن اینکه بهتر است که در این هوای گرم هم از کرم‌های ضدآفتاب استفاده نمایند و با توجه به گرمای شدید هوا، با پای برهنه و بدون کفش پیاده‌روی نکنند.

وی اضافه کرد: بیمارانی که دارو مصرف می‌کنند، دارو‌های مصرفی‌شان را به میزان کافی به همراه داشته باشند تا در صورت مواجه با مشکل افزایش فشارخون و دیگرمشکلات، به‌موقع دارو‌های موردنیازشان را مصرف کنند.

مدیر آموزش و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در راستای پیشگیری از گزش پشه آئدس و انواع حشرات، استفاده از لباس آستین‌بلند، پشه‌بند و پماد‌های دفع‌کننده حشرات موردتأکید است و اگر در جایی، آب راکد مشاهده کردند، به عنوان یک سفیر سلامت تذکر لازم را بدهند.

دکتر صادقی با ذکر این نکته که به افراد زیر ۱۵سالی که می‌‎خواهند وارد عراق بشوند، توصیه می‌شود قبل از خروج از کشور واکسن سرخک دریافت کنند، تأکید کرد: توصیه بسیار مهم در این خصوص این است که ترجیحاً این کار را در شهر مبدأ داشته باشند و انجام آن را به نقطه صفر مرزی موکول نکنند.

مدیر آموزش و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در پایان گفت: بهتر است که در هر کاروان و گروه یک رابط سلامت معین شود تا مطالب مؤثر در حفظ سلامت را که در سایت و پیام‌رسان‌های داخلی دانشگاه علوم پزشکی مشهد موجود است، دریافت نموده و این نکات و توصیه‌های مهم را به همراهیانش منتقل نماید.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.