صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

یونیسف: خشونت علیه کودکان در غزه باید متوقف شود

  • کد خبر: ۲۴۴۴۳۰
  • ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۱
صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد مدارس و پناهگاه‌ها باید محافظت شوند و خشونت علیه کودکان باید متوقف شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) با انتشار پستی در صفحه کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس (تویتر سابق) اعلام کرد مدارس و پناهگاه‌ها باید مورد حمایت و حفاظت قرار بگیرند چرا که کودکان نیازمند امنیت هستند و این خشونت علیه کودکان باید فورا متوقف شود.

براساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «معا»، یونیسف تاکید کرد گزارش‌های هولناکی مبنی‌بر حمله صبح روز شنبه به مدرسه‌ای در غزه که محل اسکان آوارگان است و گزارش‌هایی از شهید و زخمی شدن کودکان در مکانی که فکر می‌کردند امن است، دریافت شد.

یونیسف همچنین اعلام کرد در ۱۰ ماه گذشته، بیش از ۵۰ درصد مدارسی که به عنوان پناهگاه در غزه مورد استفاده قرار می‌گیرند، هدف بمباران مستقیم قرار گرفته‌اند که پیامد‌های ناگواری را برای کودکان و خانواده‌ها به دنبال داشته است.

بامداد روز شنبه، ۲۰ مرداد، رژیم صهیونیستی با هدف قرار دادن مدرسه «التابعین» در محله الدرج واقع در شهر غزه، به کشتار عامدانه آوارگان فلسطینی دست زده است. در پی این جنایت، دست‌کم ۱۰۰ نفر به شهادت رسیدند و ده‌ها نفر زخمی شدند.

«انس الشریف» خبرنگار شبکه خبری الجزیره در غزه گزارش داد: رژیم صهیونیستی نمازخانه مدرسه را در حالی که آوارگان در آن در حال اقامه نماز صبح بودند با سه موشک هدف قرار داد که منجر به کشته و زخمی شدن ده‌ها نفر شد، طوری که اجساد روی هم انباشته شده بود.

در این راستا، «ریاض منصور» نماینده دائم فلسطین در سازمان ملل در نامه‌ای به شورای امنیت خواهان مداخله این شورا و مجمع عمومی سازمان ملل برای توقف جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه شد.

از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون، جنگ رژیم صهیونیستی تحت حمایت آمریکا علیه مردم غزه همچنان ادامه دارد و علاوه بر شهادت و زخمی شدن بیش از ۱۳۱ هزار نفر در این جنگ، بیش از ۱۰ هزار فلسطینی هم مفقود شده‌اند.

رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا و کشور‌های اروپایی همچون انگلیس، با نادیده گرفتن ۲ قطعنامه شورای امنیت برای متوقف کردن فوری حملاتش به نوار غزه و نیز احکام دیوان بین‌المللی دادگستری درباره لزوم اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از نسل‌کشی و تلاش برای بهبود شرایط انسانی در غزه، به حملات خود ادامه می‌دهد.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.