غلامرضا نوری، وزیر پیشنهاد جهاد کشاورزی کیست؟ + بیوگرافی و سوابق احمد میدری، وزیر پیشنهادی کار کیست؟ + بیوگرافی و سوابق محمدرضا ظفرقندی وزیر پیشنهادی وزارت بهداشت کیست؟ + بیوگرافی و سوابق عباس عراقچی، وزیر پیشنهاد وزارت امور خارجه کیست؟ + بیوگرافی و سوابق عبدالناصر همتی کیست؟ بیوگرافی و سوابق سردار سرتیپ پاسدار اسکندر مومنی وزیر پیشنهادی کشور کیست؟ + بیوگرافی و سوابق سیداسماعیل خطیب، وزیر پیشنهادی وزارت اطلاعات کیست + بیوگرافی و سوابق سید ستار هاشمی، وزیر پیشنهادی ارتباطات کیست؟ + بیوگرافی و سوابق امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده، وزیر پیشنهادی دفاع کیست؟ + بیوگرافی و سوابق «ابوالفضل کیانی» به عنوان رئیس‌دفتر معاون‌اول رئیس‌جمهور منصوب شد + سوابق و بیوگرافی بیماری سل در بین مردم سیستان در پی طوفان‌های گردوخاک شیوع پیدا کرد یونیسف: خشونت علیه کودکان در غزه باید متوقف شود شورای امنیت برای بررسی کشتار مدرسه التابعین در غزه نشست اضطراری برگزار می‌کند ناظران کمیسیون‌ها و هیئت‌های نظارتی مجلس دوازدهم انتخاب شدند بایدن در رابطه با تهدید پاسخ به رژیم صهیونیستی، به ایران پیام داد باقری در گفت‌وگو با وزیر خارجه اندونزی، اقدام متقابل را حق ذاتی و مشروع ایران دانست رئیس مجلس: رژیم صهیونیستی بی‌آبرو و لکه ننگ بشریت است حمله پهپادی به نیروهای آمریکایی در سوریه چند زخمی بر جای گذاشت خبرنگار اسرائیلی: حزب الله هفته جاری حمله می‌کند حزب الله مرکز تجمع نظامیان صهیونیست را با پهپاد درهم کوبید حملات خمپاره‌ای مبارزان مقاومت به اشغالگران در غزه
سرخط خبرها

شورای امنیت برای بررسی کشتار مدرسه التابعین در غزه نشست اضطراری برگزار می‌کند

  • کد خبر: ۲۴۴۴۲۴
  • ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۳
شورای امنیت برای بررسی کشتار مدرسه التابعین در غزه نشست اضطراری برگزار می‌کند
منابع دیپلماتیک اعلام کردند شورای امنیت ‌سه‌شنبه نشستی را درباره کشتار مدرسه التابعین در غزه به دست رژیم صهیونیستی برگزار می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ منابع دیپلماتیک به شبکه الجزیره اعلام کردند شورای امنیت سه‌شنبه نشست فوق العاده‌ای را به درخواست الجزایر درباره کشتار مدرسه التابعین در محله الدرج شهر غزه برگزار می‌کند.

بامداد روز شنبه، ۲۰ مرداد، رژیم صهیونیستی با هدف قرار دادن مدرسه «التابعین» در محله الدرج واقع در شهر غزه، به کشتار عامدانه آوارگان فلسطینی دست زده است. در پی این جنایت، دست‌کم ۱۰۰ نفر به شهادت رسیدند و ده‌ها نفر زخمی شدند.

«انس الشریف» خبرنگار شبکه خبری الجزیره در غزه گزارش داد: رژیم صهیونیستی نمازخانه مدرسه را در حالی که آوارگان در آن در حال اقامه نماز صبح بودند با سه موشک هدف قرار داد که منجر به کشته و زخمی شدن ده‌ها نفر شد، طوری که اجساد روی هم انباشته شده بود.

در این راستا، «ریاض منصور» نماینده دائم فلسطین در سازمان ملل در نامه‌ای به شورای امنیت خواهان مداخله این شورا و مجمع عمومی سازمان ملل برای توقف جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه شد.

وی گفت: شورای امنیت باید فورا درخواست آتش‌بس در غزه برای توقف کشتار، گرسنگی، آوارگی و نابودی ملت فلسطین و نجات بقیه چیزی را که از اعتبار سازمان ملل و نظام قانون بین‌المللی مانده است، بدهد.

ریاض منصور گفت: شورای امنیت، مجمع عمومی و تمام کشورهای حامی صلح باید اکنون برای توقف جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین و تمام منطقه وارد عمل شوند. جهان نباید در قبال این وحشی‌گری بی‌توجه باشد. صد تن از کودکان، زنان و مردان فلسطینی در مدرسه التابعین در شهر غزه به شهادت رسیدند. ما خواهان مجازات اسرائیل به خاطر این جنایت شنیع و دیگر جنایت‌های ضد بشری علیه مردم غزه هستیم.

وی افزود: کسانی که از این نسل‌کشی حمایت کرده و به اسرائیل سلاح می‌دهند شریک این جنایت‌ها هستند و موجب طولانی شدن این جنگ و ریخته شدن خون مردم می‌شوند. این کشورها باید از دادن سلاح به اسرائیل و حمایت از جنگ اسرائیل علیه مردم فلسطین دست بردارند. اسرائیل خواهان آتش‌بس نیست و با یک نیت صادقانه با گروه‌های فلسطینی در غزه برای توقف جنگ و تبادل اسرا مذاکره نمی‌کند. سیاستمداران و رهبران ارتش رژیم اشغالگر هر روز با اظهارات و اقدامات خود ثابت می‌کنند که ترجیح می‌دهند به قتل و کشتار مردم غزه با حمایت سیاسی و مالی کسانی که این اقدامات وحشیانه را توجیه می‌کنند، ادامه بدهند.

از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون، جنگ رژیم صهیونیستی تحت حمایت آمریکا علیه مردم غزه همچنان ادامه دارد و علاوه‌ بر شهادت و زخمی شدن بیش از ۱۳۱ هزار نفر در این جنگ، بیش‌ از ۱۰ هزار فلسطینی هم مفقود شده‌اند.

رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا و کشورهای اروپایی همچون انگلیس، با نادیده گرفتن ۲ قطعنامه شورای امنیت برای متوقف کردن فوری حملاتش به نوار غزه و نیز احکام دیوان بین‌المللی دادگستری درباره لزوم اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از نسل‌کشی و تلاش برای بهبود شرایط انسانی در غزه، به حملات خود ادامه می‌دهد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->