صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

وعده مسولان استان برای تشکیل باشگاه و تیمداری در لیگ‌های برترکشور به کجا رسید؟

به گزارش شهرآرانیوز، اول شهریورماه سال گذشته بود که بعد از یک دهه جلسه شورای عالی ورزش استان برگزار شد تا مسئولان ورزش خراسان‌رضوی این اتفاق را توی بوق و کرنا کرده و وعده‌وعید‌های آنچنانی بدهند. همان موقع در آن جلسه که با حضور استاندار خراسان‌رضوی و همه مدیران ارشد استان و ورزش برگزار شد، مقرر گردید که ۳ اتفاق مبارک برای ورزش این خطه رخ بدهد. ۳ اتفاقی که مهم‌ترینش از نظر مردم باشگاه‌داری حرفه‌ای مجموعه ورزش خراسان بود. وعده‌ای که در آن جلسه مقرر گردید و مدیرکل ورزش و جوانان هم مامور پیگیری آن شد. طبق مصوبه آن جلسه قرار شد یک باشگاه حرفه‌ای ورزشی از سوی مدیریت عالی ورزش استان ایجاد شده و صنایع و بنگاه‌های اقتصادی اسپانسر‌ها و سرمایه‌گذاران آن باشند. باشگاهی که در چند رشته ورزشی تیم‌داری حرفه‌ای کنند و به این مطالبه بزرگ جامعه ورزش و ورزش‌دوستان استان که حضور تیم‌های خراسانی در لیگ‌های برتر است، پاسخ دهند. اتفاقی که تا امروز که نزدیک یکسال از آن وعده می‌گذرد، هنوز عملی نشده است.

فصل رقابتی از راه می‌رسد

با فرا رسیدن شهریورماه آرام آرام لیگ‌های برتر رشته‌های مختلف ورزشی در کشور آغاز می‌‎شود. فوتبال از آخر همین هفته قطارش به حرکت در می‌آید و والیبال، بسکتبال و هندبال هم دیر یا زود از میانه‌ها یا اواخر شهریور کارشان را شروع می‌کنند. با این همه هنوز ورزش خراسان‌رضوی برای تیمداری در این لیگ‌های مهم که هواداران بسیار دارد، اندر خم یک کوچه است. فوتبال که قطع به یقین همچنان تیمی در سطح بالا نداریم. والیبال یک وعده روی هوا وجود دارد و تیمی که اگر باشد باید دستکم یک ماه قبل پیش فصلش را آغاز می‌کرد و بالاخره بسکتبالی که ظاهرا بدجور کارش گره خورده و بعید است حالا حالا‌ها دیگر تیمی در لیگ برتر داشته باشیم. در وعده مدیرکل ورزش و جوانان استان و جلسه شورای عالی استان نام رشته‌های دیگری، چون کشتی، فوتسال و هندبال هم برای تیمداری حرفه‌ای وجود داشت که البته هر ۳ این رشته‌ها امسال در لیگ برتر تیم دارند. اما چگونه و با حمایت چه کسی؟

بدون قرابت با واقعیت!

واقعیت آن است که نه فرش‌آرا در لیگ برتر فوتسال، نه پیکان در لیگ برتر هندبال و نه صنایع غذایی معینی‌پور در کشتی هیچ ربطی به جلسه شورای عالی ندارند. این تیم‌ها فقط و فقط توسط خودشان به عنوان بخش خصوصی راهی لیگ‌های برتر شدند و ورزش استان هیچ کمکی به آنها نکرده است. به شکلی که به هیچ عنوان نمی‌توان حضور آنها را در لیگ‌ها دستاورد جلسه شورای عالی و وعده مدیرکل دانست. جالب آن‌که حتی از دل آن وعده یک‌بار کمک مالی از سوی صنایع یا بنگاه‌های اقتصادی مورد تاکید شورای عالی ورزش و استانداری به این تیم‌ها نرسید و حتی جلوی پای برخی، چون فر‌ش‌آرا در شروع لیگ هم سنگ‌اندازی شد!

تاج‌فیروز: ۱۰ آینده تعیین تکلیف می‌شود

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان‌رضوی پاسخ به این سوال که مطالبه مردم در خصوص تیمداری حرفه‌ای به کجا رسید، به شهرآراورزشی می‌گوید: «راجع به این موضوع جلسات متعدد با استانداری برگزار کردیم و آقای استاندار مقرر کردند معاون اقتصادی وقت ایشان، ابوالفضل چمندی پیگیر این ماجرا باشند و با صنایع و بنگاه‌های اقتصادی مذاکره کنند.» وی می‌افزاید: «ایشان هم الحق و والانصاف مذاکرات خوبی با برخی صنایع و بنگاه‌های اقتصادی داشتند، اما خب با تغییر معاون اقتصادی قضیه به تعویق افتاد.» علیرضا تاج‌فیروز تصریح می‌کند: «دو سه هفته پیش من با معاون جدید اقتصادی استانداری جلسه‌ای داشتم و به ایشان گفتم که کار تا به اینجا چطور پیش رفته و ایشان هم از علاقه‌مندان به ورزش هستند و گفتند حتما ماجرا را پیگیری می‌کنند.» وی خاطرنشان می‌کند: «ما قضیه را رها نکردیم و انشاءا... بنا داریم این باشگاه که تشکیل می‌شود در ۶ رشته فوتبال، فوتسال، کشتی، بسکتبال، والیبال و هندبال تیمداری کنیم. انشاءا... این قضیه تا ۱۰ روز آینده تعیین تکلیف می‌شود.» همه این‌ها در حالی است که لیگ برتر از فوتبال از پنج شنبه این هفته آغاز می‌شود و مدیرکل و بقیه مسولان اگر قرار باشد کاری هم بکنند به امسال نمی‌ذرسد و بازهم فوتبال جای فوتبال خراسان بزرگ در سطح اول کشور خالی است

حیدری: در عمل نه جلسه‌ای برگزار شد و نه خروجی داشتیم

دبیر هیئت فوتبال خراسان‌رضوی در واکنش به عدم تیمداری استان در لیگ برتر می‌گوید: «ما بار‌ها گفته‌ایم اگر کرمان و اصفهان در لیگ‌های برتر اینقدر تیم دارند به خاطر نگاه مجموعه کل استان به این مسئله است و وقتی سال گذشته مدیرکل محترم این وعده را دادند ما هم خوشحال شدیم.» محسن حیدری می‌افزاید: «اما در عمل نه جلسه‌ای برگزار شد و نه خروجی داشتیم. در سایر رشته‌ها هم همان تیم‌های لیگ برتری که داشتیم از دست دادیم!» وی خاطرنشان می‌کند: «ما همان موقع هم یک خواهش داشتیم و گفتیم الان تیم فوتسال فرش‌آرا تنها تیم لیگ برتری فوتبال و فوتسال مشهد است. بیایید یکی از همین صنایعی که می‌گویید بیاورید به این تیم کمک مالی کند تا بتوانند یکی دو تا بازیکن بگیرند. الان هنوز هم دیر نیست و فرش‌آرا در ته جدول لیگ برتر فوتسال است، اما با جذب یکی دوبازیکن خوب می‌تواند در لیگ برتر فوتسال شرایط بسیار بهتری به دست آورد.»

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.