صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیش از ۶۰ مرکز مداخله‌گر سلامت در حوزه زیبایی، طب سنتی و دندان‌پزشکی از ابتدای سال جاری تاکنون در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در خراسان رضوی شناسایی و مهر و موم شدند.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر محمد دهقانی روز دوشنبه افزود: معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در قالب کمیته مبارزه با مداخله‌گران سلامت با جدیت و قاطعیت پرونده‌های شکایاتی که از طریق سامانه ۱۹۰ و سامانه جامع نظارت ثبت می‌شود را پیگیری می‌کند.

وی ادامه داد: همچنین به منظور جلوگیری از فعالیت آنان و صیانت از سلامت شهروندان، جزای نقدی تمامی جرایم مرتبط با مداخله‌گران سلامت به روزرسانی شد و به میزان ۱۲ برابر افزایش یافته است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: پیرو مصوبه دولت جزای نقدی مداخله گران سلامت برای هر بار تخلف از ۵۸۰ میلیون ریال تا پنج میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال متغیر است که از تاریخ پنجم آبان ماه سال جاری این قانون قابلیت اجرایی دارد.

وی با بیان اینکه در صورت تکرار تخلف جزای نقدی به ۱۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال می‌رسد، بیان کرد: تا قبل از این جریمه نقدی برای مداخله‌گران سلامت ۵۰ میلیون ریال بوده که بازدارندگی لازم را نداشته است.

دهقانی با تاکید بر اینکه عموم مردم قبل از مراجعه به هر مرکز درمانی و زیبایی از احراز صلاحیت حرفه‌ای و پزشکی فرد اطمینان حاصل کنند، افزود: مردم باید توجه داشته باشند که حتما نام پزشک را در سایت سازمان نظام پزشکی استعلام و در صورت داشتن تخصص به پزشک مربوطه مراجعه کنند.

به گفته وی، همچنین توصیه می‌شود پروانه فعالیت هر مرکز در معرض دید بیماران قرار گیرد.

طبق ماده ۲۸ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲، هر سه سال یک بار تمام جرایم و تخلفات از جمله مجازات نقدی به تناوب نرخ تورم اعلام شده از سوی بانک مرکزی به پیشنهاد وزیر دادگستری و تصویب هیات ویزان تعدیل می‌شود.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۷ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، نیشابور و دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام است.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.