صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: بیماران تنفسی با توجه به شرایط و علائم بیماری، پس از مشورت با پزشک معالج، برای حضور در پیاده‌روی اربعین اقدام کنند. 

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر شهاب‌الدین سروری گفت: باتوجه به هم‌زمانی ایام راهپیمایی اربعین با فصل گرم سال و ازدحام جمعیت، حضور در این راهپیمایی برای بیماران تنفسی که علائم آن‌ها کنترل‌نشده، ممکن است مخاطراتی ایجاد کند.

وی اظهار کرد: بیماران تنفسی که علائم آن‌ها کنترل‌شده نیست و علائم شدید دارند یا نیازمند به اکسیژن‌رسانی هستند، با توجه به گرما و آلودگی‌ها، ریسک عفونت‌های ویروسی در بدن آن‌ها بیشتر می‌شود. پس این بیماران باید از حضور در این اجتماع پرهیز کنند. 

وی با بیان اینکه برای بیماران تنفسی که علائم آن‌ها کنترل است و تحت درمان هستند، شرکت در این راهپیمایی بلامانع است، اما باید به نکات پیشگیرانه توجه داشته باشند، اظهار کرد: این بیماران حتماً در زمان شرکت در راهپیمایی، اسپری (افشانه) تنفسی خودشان را به همراه داشته باشند و با توجه به شیوع بیماری تنفسی مثل کووید، زمانی که در تجمعات و محیط بسته هستند، از ماسک استفاده کنند و در صورت تشدید علائم، با پزشک مستقر مشورت کنند. 

دکتر سروری با بیان اینکه قبل از شرکت در راهپیمایی‌، با متخصص ریه برای اطمینان از مناسب‌بودن علائم تنفسی ارتباط بگیرند تا با خاطر آسوده‌تری در راهپیمایی شرکت کنند، تصریح کرد: باتوجه به گرمای هوا، اطمینان از مصرف میزان مناسب مایعات ضرورت دارد. از همین رو به همه زائران توصیه می‌شود از مصرف میزان مناسب آب و مایعات اطمینان حاصل کنند تا دچار دهیدراته‌شدن (کم‌آبی بدن) نشوند. 

وی با اشاره به اینکه بیماران تنفسی به دنبال کاهش آب بدن ممکن است علائم شدیدتری را تجربه کنند، گفت: در صورت ابتلا به عفونت تنفسی، درمان مناسب را از پزشک مستقر دریافت کنید و در طول راهپیمایی، افشانه و دارو‌های تجویزی را مصرف کنید.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.