صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس پیشگیری از بیماری‌های واگیردار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: باتوجه به اینکه بیماری تب دنگی در کشور‌های مجاور افغانستان و پاکستان شیوع بالایی دارد، در مرز‌های ورودی برای زائران خارجی که قصد عبور از کشور ما را برای عزیمت به کربلا دارند تمهیدات مراقبتی ویژه‌ای در نظر گرفته شده است. 

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر زهرا نهبندانی با اشاره به اینکه افزایش تمهیدات مراقبتی برای زائران خارجی که قصد ورود از مرز‌های کشور را دارند و دارای علائم احتمالی بیماری‌های سندرومیک از جمله تب دنگی هستند در دستور کار قرار گرفته است، خاطر نشان کرد: به مناسبت ایام پیش رو در دهه اخر ماه صفر و زائران خارجی که کشور‌های همسایه وارد کشور ما می‌شوند، تعداد اکیپ‌های مرزی، تجهیزات بهداشتی و کیت‌های تشخیصی در شهرستان‌های مرزی افزایش یافته است. 

وی ادامه داد: در مرز شرقی کشور با توجه به شیوع بیماری‌های واگیردار مانند سرخک، فلج اطفال، مالاریا، تب دنگی و التور در کشور‌های همسایه، مراقبت‌های مرزی تشدید شده است. 

دکتر نهبندانی با بیان اینکه همه مسافرانی که از مرز‌های مجاز قصد ورود دارند تحت ۱۶ مراقبت سندرومیک قرار می‌گیرند، گفت: افراد مشمول واکسیناسیون، واکسینه می‌شوند. 

رئیس پیشگیری از بیماری‌های واگیردار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه درصورتی که کیت تشخیص سریع بیماری تب دنگی مثبت شود با هماهنگی بیمارستان‌های مرزی، بستری و اقدامات درمانی برای زائر انجام می‌شود، گفت: برای سایر بیماری‌ها نیز بعد از اطمینان عدم ابتلا زائر به بیماری، اجازه تردد صادر می‌شود.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.