اعمال‌قانون ۲۵۰۶ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۷۵ خودروی متخلف توقیف شدند (۱۷ مرداد ۱۴۰۳) جزییات آزمون سردفتری سال ۱۴۰۲ در سال جاری منتشر شد جانشین فراجا خراسان رضوی: خط ویژه ارتباط پلیس با شهرآرا ایجاد خواهد شد شهریه برخی مدارس غیر دولتی از ۸۶ تا ۹۸ میلیون است نتایج آزمون مدارس سمپاد و نمونه دولتی دوره دوم متوسطه اعلام می‌شود زمان تامین ارز اربعین ایرلاین‌ها برای اربعین ۱۴۰۳ مشخص شد ورود دادستان نظامی تهران به موضوع برخورد با دو دختر بر سر حجاب و احضار مأموران در کشور، هزار و ۶۰۰ مرکز مراقبت پرستاری در منزل فعالیت می‌کنند ثبت نام اینترنتی خروج از کشور مشمولان خدمت وظیفه برای اربعین آغاز شد ۲۵ میلیارد لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق در تهران کشف شد خشکی مفاصل در ابتدای روز یکی از مهمترین علائم روماتیسم مفصلی است  خراسان رضوی در بین استان‌هایی با بیشترین کمبود نیروی انسانی بیش از ۱.۴ میلیون نفر در سامانه «سماح» ثبت‌نام کرده‌اند کاهش توقف زائران اربعین در مرز‌ها به ۴ ثانیه برقراری پرواز اراک به مشهد پس از وقفه چهارماهه (۱۷ مرداد ۱۴۰۳) نخستین عمل قلب باز در بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد مشهد با موفقیت انجام شد (۱۷ مرداد ۱۴۰۳) باند اجاره کارت‌های بانکی برای شرط‌بندی در المپیک پاریس منهدم شد همه چیز درباره شهروند خبرنگاری دستور فرماندار مشهد برای رسیدگی به وضعیت نیرو‌های شیرخوارگاه حضرت علی اصغر (ع) بازار داغ رمالی در فضای مجازی | تجارت پرسودی که زندگی‌ها را می‌سوزاند
سرخط خبرها

آمادگی کامل بهداشت خوزستان برای کنترل پشه آئدس در پایانه‌های مرزی

  • کد خبر: ۲۴۳۶۷۳
  • ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۱
آمادگی کامل بهداشت خوزستان برای کنترل پشه آئدس در پایانه‌های مرزی
مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت خوزستان گفت: تقویت مراقبت حشره‌شناسی آئدس مهاجم در شهرستان‌های مسیر زائران خارجی و در پایانه مرزی چذابه یکی از مهمترین اولویت‌ها در اربعین حسینی ۱۴۰۳ است.

به گزارش شهرآرانیوز، همایون امیری بیان کرد: در این راستا وبینار هماهنگی مراقبت بیماری‌های واگیر در اربعین حسینی با حضور مسئولین و کارشناسان اعزامی حوزه بیماری‌های واگیر مراکز بهداشت تابعه دانشگاه اهواز و به منظور بررسی اولویت‌های مراقبت بیماری‌های واگیر در ایام اربعین حسینی، چگونگی مراقبت سندرمیک، نحوه حضور و چیدمان کارشناسان بهداشتی در مرز چذابه و سایر موارد لازم در اهواز برگزار شده است.

وی افزود: با توجه به تردد اتباع خارجی از مرز چذابه، مهترین اولویت، تقویت مراقبت حشره شناسی آئدس‌های مهاجم در شهرستان‌های مسیر زائران خارجی و در پایانه مرزی چذابه است.

بیماری تب دنگی، یک بیماری ویروسی است که بر اثر گزش پشه آئدس مهاجم از یک فرد مبتلا به فرد سالم منتقل می‌شود. مهمترین علامت این بیماری تب شدید است که به تب استخوان شکن معروف است. تب، سردرد، درد پشت چشم، جوش‌های روی صورت و خونریزی از لثه از جمله مهمترین علائم این بیماری است که ممکن است با علائم بیماری‌های دیگر مشترک باشد.

این بیماری اکنون در ۱۲۰ کشور دنیا دیده شده و رو به گسترش است. میزان مرگ و میر آن در صورتی که افراد مبتلا زود شناسایی شوند و تحت درمان قرار بگیرند کمتر از دو درصد است، اما در صورت شیوع بالای این بیماری در یک جامعه و ابتلای افراد دارای ضعف ایمنی یا بیماری زمینه‌ای ممکن است موارد مرگ این بیماری نیز افزایش یابد.

وزارت بهداشت از اوایل تیر امسال با مشاهده پشه آئدس در چند استان کشور زنگ هشدار را به صدا درآورد و در ابتدا برای ۸ استان کشور وضعیت قرمز اعلام کرد. اکنون با گذشت زمان و تخمگذاری و افزایش پشه آئدس و و همزمان ورود بیشتر افراد مبتلا به تب دنگی از خارج، نگرانی‌ها بیشتر شده است.

«دکتر شهنام عرشی» رییس مرکز مدیریت بیماری‌های غیر واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره آخرین وضعیت بیماری تب دنگی در ایران به پژوهشگر ایرنا گفت: بر اساس آخرین آمار تاکنون ۱۵۲ مورد ابتلا انسانی به تب دنگی در کشور داشته‌ایم. ۱۳۰ مورد از این افراد از امارات به ایران آمدند و ۷ نفر سابقه سفر به پاکستان، یک نفر سابقه سفر به عمان و یک نفر سابقه سفر به کشور بنین (غرب آفریقا) داشته‌اند. ۱۲ نفر نیز در ایران مبتلا شدند و سفر خارجی نداشتند. یک نفر هم که یک خانم ۸۰ ساله بود و سابقه سفر به امارات داشت بر اثر این بیماری فوت کرد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->