صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: ۳۶۶۱ چشمه سرویس بهداشتی تعبیه شده که ۲۲۰ چشمه نسبت به سال قبل افزایش داشته است. ۷۷۱ چشمه از این سرویس‌های بهداشتی پیرامون حرم مستقر بوده که ۵۳۳ چشمه ثابت و ۲۳۸ چشمه سیار است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ احسان نجاری‌مقدم امروز، ۲۴ مردادماه، در ستاد دهه آخر صفر که در شهرداری مشهد برگزار شد، اظهار کرد: اعضای کمیته خدمات شهری مدیرعامل‌ها، مدیرکل‌ها و رؤسای ستادی هستند. تأمین سرویس بهداشتی و حمام‌ها، فضای‌سبز، ایمنی شهر و مقابله با حوادث، مدیریت بحران، تأمین غرفه‌های ارزاق عمومی، اطلاع‌رسانی و پیگیری مصوبات است.

وی بیان کرد: کارگروه‌‎هایی داریم که هرکدام وظایف و مأموریت‌هایی دارند. در کارگروه بهداشت و سلامت اهم اقدامات در حوزه رفت‌وروب، نظافت، وضوخانه، آبخوری، راهنمای زائر، آذین‌بندی و تأسیسات بهداشتی است. اقدامات ما برای چهارم شهریور که اربعین و پیاده‌روی جاماندگان اربعین بوده به صورت مداحی، تواشیح و صلوات خاصه، استقرار یک خودروی مه‌پاش، نظافت توسط ۲۴۰ پاکبان و ۲۲۵ پاکبان به عنوان نیروی معین، ۱۸ خودروی حمل پسماند، شست‌وشوی خیابان امام‌رضا(ع)، نصب ۴۰۰ حلقه پلاستیک سفید، ۱۰ وضوخانه، ۶۰ چشمه سرویس بهداشتی و ۱۰ آب‌سردکن برنامه‌ریزی‌ شده است.

نجاری‌مقدم با بیان اینکه کل نیرو‌های خدمات شهری آماده‌باش صددرصدی خواهند بود، عنوان کرد: ۵۸۰۰ پاکبان سه شیفت فعال هستند. مخازن در خیابان‌های فرعی استقرار خواهد یافت. ۱۲ خودروی پسماند خشک اطراف موکب‌ها مستقر خواهد شد. پاک‌سازی معابر ورودی شهر مشهد در هفت محور شامل جاده قدیم و جدید قوچان، کلات، میامی، سرخس، فریمان و ورودی نیشابور تا عمق ۱۰ کیلومتر انجام خواهد شد.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد افزود: نیرو‌ها در حال نصب ۱۲۲۱ آبخوری هستند. استقرار ۳۵ وضوخانه سیار در معابر منتهی به حرم مطهر را داریم. راهنمایان زائر مستقر خواهند بود. ۳۵ اکیپ سدمعبر در منطقه هفت و ثامن و ۲۸۵ نیرو در آن محدوده فعالیت خواهند داشت. بیش از ۷۰ هزار متر آذین‌بندی در سطح شهر داریم.

وی ادامه داد: ۳۶۶۱ چشمه سرویس بهداشتی تعبیه شده که ۲۲۰ چشمه نسبت به سال قبل افزایش داشته است. ۷۷۱ چشمه از این سرویس‌های بهداشتی پیرامون حرم مستقر بوده که ۵۳۳ چشمه ثابت و ۲۳۸ چشمه سیار است. اگر نقدینگی به سازمان مپ برسد، سه سرویس بهداشتی به صورت تریلر در تهران آماده تحویل‌گیری است. راه‌اندازی ۳۷ دوش حمام سیار و ۷۸۰ چشمه سرویس بهداشتی مشارکتی را نیز در برنامه داریم.

نجاری‌مقدم خاطرنشان کرد: به‌روزرسانی اطلاعات مکانی سرویس بهداشتی، آبخوری و غرفه‌های ارزاق عمومی انجام شده است. سازمان مپ برای آن ایام خاص پنج مخزن آب شرب و سه تانکر آب‌رسانی، هشت بالابر برای آذین‌بندی، خودروی مه‌پاش، اعزام جرثقیل، ۸ خودروی تانکر فشار قوی خاص معابر منتهی به حرم، پنج خودروی جمع‌آوری پسماند، دو خودروی دودر برای مبادی ورودی، خودرو‌های جاروب مکانیزه و ۱۶ خودروی پسماند خشک در نظر گرفته است.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد اضافه کرد: مراسم شام غریبان را داریم که مستمر ارائه خدمت خواهیم داد. صددرصد نیرو‌های فضای سبز آماده هستند. ۵۸۰۰ پاکبان در سه شیفت کاری داریم و ۱۰۰ باغبان نیز در منطقه هشت در اطراف موکب‌ها به پاکبان‌ها کمک خواهند کرد. ۶ نانوایی پیرامون حرم و یک نانوایی در بوستان غدیر مستقر شده است.

وی با اشاره به اینکه ۶ خودرو تازه رسیده است و در سازمان مپ قرار دارد، تصریح کرد: این خودرو‌ها به منطقه ثامن منتقل می‌شوند که ارائه خدمت خواهند کرد. تفویض اختیارات برای مناطق لازم است که هنوز چالش دارند. نقدینگی پیمانکاران خدمات شهری موضوع دیگری است که ۱۱۸ میلیارد تومان از ابتدای خرداد طلب دارند و فقط دوازده‌سیزده‌ میلیارد دریافت کردند؛ بنابراین دچار چالش شدند. باید پیمانکاران سطح مناطق شارژ مالی شوند. امروز تا ظهر جزئیات مناطق معین با تعداد نفرات را به مناطق اعلام می‌کنیم تا اگر دغدغه‌ای داشتند، تغییر دهیم.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.