صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

هوای امروز مشهد آلوده است (۲۸ مرداد ۱۴۰۳)

  • کد خبر: ۲۴۵۸۲۴
  • ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۲
مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان‌ رضوی گفت: کیفیت هوای کلانشهر مشهد امروز ۲۸ مردادماه در شرایط «ناسالم» و وضعیت «هشدار» قرار دارد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ مهدی اله پور افزود: میانگین شاخص کیفیت هوا در ۲۴ ساعت گذشته با عدد ۱۷۰ نشانگر هوای ناسالم و وضعیت خطرناک است و شاخص‌های یک تا ۲ ساعت گذشته با عدد ۱۲۴ از شرایط ناسالم و وضعیت هشدار هوای این کلانشهر خبر می‌دهد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان‌ رضوی با بیان این که هوای منطقه وحدت با شاخص ۲۴۳ در وضعیت "خطرناک" قرار دارد گفت: کیفیت هوای سایر ۲۲ منطقه دیگر دارای ایستگاه سنجش مشهد در شرایط "ناسالم برای تنفس تمامی افراد" است.

اله پور افزود: توصیه می شود شهروندان علاوه بر رعایت بحث حفاظت فردی و استفاده از ماسک با محدود کردن یا حذف ترددهای غیرضروری در فضای باز و حتی تردد با وسیله نقلیه شخصی از درگیر شدن با پیامدهای پدیده گرد و غبار پیشگیری کنند.

وی اضافه کرد: جلوگیری از تردد افراد دارای بیماری زمینه‌ای تنفسی و قلبی، کودکان، افراد سالخورده، مادران باردار و افراد دچار حساسیت‌های پوستی در سطح شهر به شدت توصیه می شود و می بایست از پیاده روی و ورزش های عمومی در فضای باز خودداری و خرید و یا پیگیری سایر امور به وقت دیگری موکول شود.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.