اطلاعیه ستاد اربعین: زائران در صورت مفقودی گذرنامه، با شماره ۱۲۸ تماس بگیرند انتقاد وزیر پیشنهادی آموزش‌وپرورش از رتبه‌بندی ناقص معلمان؛ «کام معلمان شیرین نشد» درگیری مرگبار در زندان قزلحصار کرج انتخاب اولویت‌های دوم هدایت تحصیلی دانش‌آموزان به کجا رسید؟ عادت‌های غلط که علت بروز نیمی از سرطان‌هاست زائران پیاده‌روی اربعین دارو‌های مصرفی خود را حداقل به‌اندازه مصرف ۱۰ روز به همراه داشته باشند بازگشت یک میلیون زائر اربعین به کشور اعطای وام پیش ثبت‌نام خودرو روی میز سازمان بازرسی کل کشور ایرانی‌ها صاحب پلتفرم جدید سلامت شدند | راه اندازی اپراتور ملی سلامت افزایش بدهی بیمه‌ها به داروخانه‌ها زائران پیاده برای پیشگیری از ضعف بدنی، از مصرف زیاد سردی‌ها پرهیز کنند  گلایه شهروندان از قطعی چندساعته جریان برق در برخی محلات مشهد| خاموشیِ «چراغ‌خاموش»! ایجاد اتاق سرما برای جلوگیری از گرمازدگی زائران اربعین تداوم خیزش گردوخاک در شرق کشور تا ۲ روز آینده (۲۹ مرداد ۱۴۰۳) هشدار اورژانس درباره شیوع سرخک در عراق هشدار یک استاد دانشگاه: شنا کردن با «لنز» ممنوع است
سرخط خبرها

تداوم خیزش گردوخاک در شرق کشور تا ۲ روز آینده (۲۹ مرداد ۱۴۰۳)

  • کد خبر: ۲۴۶۰۳۵
  • ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۰۹
تداوم خیزش گردوخاک در شرق کشور تا ۲ روز آینده (۲۹ مرداد ۱۴۰۳)
طوفان گردوخاک شنبه (۲۷ مرداد) از ترکمنستان وارد ایران و مشهد شد و شعاع دید افقی در فرودگاه این شهر را به ۱۰۰۰ متر کاهش داد. علاوه بر مشهد برخی مناطق دیگر استان خراسان‌رضوی نیز با گردوخاک ناشی از این طوفان مواجه شدند.

به گزارش شهرآرانیوز، در روز‌های اخیر، وزش باد شدید و خیزش گردوخاک تنفس را در شرق کشور دشوار کرده است. این طوفان گردوخاک شنبه (۲۷ مرداد) از ترکمنستان وارد ایران و مشهد شد و شعاع دید افقی در فرودگاه این شهر را به ۱۰۰۰ متر کاهش داد. علاوه بر مشهد برخی مناطق دیگر استان خراسان‌رضوی نیز با گردوخاک ناشی از این طوفان مواجه شدند.

صبح روز گذشته (۲۸ مرداد) نیز گردوخاک گسترده بسیاری از مناطق استان‌های خراسان‌جنوبی و سیستان‌وبلوچستان را فراگرفت و شاخص کیفیت هوا در بیرجند را به بالاترین سطح آلودگی یعنی ۵۰۰ واحد رساند. میانگین روزانه شاخص کیفیت هوای زاهدان نیز بالاترین سطح آلودگی را تجربه کرد. گردوخاک شدید شهر مرزی میرجاوه در فاصله ۷۰ کیلومتری زاهدان را نیز فراگرفت و سبب شد تا شعاع دید افقی در محدوده ایستگاه هواشناسی این شهر به ۳۵۰ متر کاهش یابد.

صادق ضیاییان درباره علت وقوع طوفان گردوخاک در شرق کشور اظهار کرد: باد‌های ۱۲۰ روزه به مدت طولانی می‌وزند و گاهی اوقات شدت می‌گیرند. میزان شدت این باد‌ها به نحوه تعامل کم‌‌فشار حرارتی که روی پاکستان قرار می‌گیرد با پرفشاری که از عرض‌های شمالی وارد می‌شود، بستگی دارد.

وی اضافه کرد: طی دو روز آینده احتمال افزایش آلودگی هوای جنوب استان‌های خراسان‌جنوبی و سیستان‌وبلوچستان به ۵۰۰ واحد یعنی بالاترین سطح آلودگی وجود دارد، ولی میزان آلودگی هوای خراسان‌رضوی کمتر خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت‌بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی در پاسخ به این پرسش که «منشأ گردوخاک بیشتر داخلی است یا خارجی؟» اظهار کرد: منشأ گردوخاک این روز‌های شرق کشور قابل تفکیک نیست؛ البته نسبت به سال گذشته گردوخاک کمتر است چراکه پارسال خیلی شدیدتر بود ولی بارش به‌گونه‌ای نبوده که بتواند مانع خیزش گردوخاک شود.

ضیاییان در پایان، تأکید کرد: بارندگی که بهار امسال در شرق کشور روی داد و منجر به وقوع سیل شد، مربوط به بلوچستان بود و قسمت سیستان و مناطق شمالی آن از کانون‌های گردوغباری متأثر هستند و بخشی از آن از دریاچه هامون نشئت می‌گیرد که به علت خشکی به کانون گردوغبار تبدیل شده است.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->