صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد گفت: پس از ارسال طرح ساماندهی کرانه شمالی مشهد به جشنواره بین المللی فرهنگی مکزیکوسیتی با عنوان" برنامه ریزی منطقه‌ای برای جهان شهر مشهد: شهری فراگیر برای همه (مهاجران و شهروندان) " این طرح در دسته بندی بهترین تجارب انتخاب شد.

به گزارش شهرآرانیوز، "جمال حسن بارانی" با اعلام این مطلب در خصوص انتخاب طرح ارسالی مشهد در دسته بندی «بهترین تجارب» گفت:این طرح با توجه به رویکردش نسبت به مهاجرین و شهروندان مورد تقدیر قرار گرفته است.

وی در ادامه اظهار کرد: در این پروژه تلاش شده تا با توجه به زمینه‌های فرهنگی مهاجرین با تمرکز بر اقوام غیرایرانی زمینه همزیستی و رضایتمندی اجتماعی ساکنان منطقه شمال شهر کلانشهر مشهد فراهم شود. بارانی در پایان با اشاره به اینکه یکی از اساسی‌ترین مشکلات در محدوده کرانه شمالی مشهد، موضوع اسکان غیررسمی است گفت: این امر علاوه بر ایجاد بافت‌های شهری ناایمن و مخاطره آمیز، امکان توسعه خدمات و دسترسی به امکانات را دشوار می‌سازد و از همین رو هیات ژوری جشنواره مکزیکوسیتی طرح ارسالی شهرداری مشهد را از حیث ترویج حقوق فرهنگی و نقش آن در توسعه پایدار جوامع محلی به عنوان «تجربه برتر» برگزیده است.

گفتنی است جشنواره بین المللی فرهنگی مکزیکوسیتی هر دو سال یک بار توسط مجمع عمومی سازمان شهر‌ها و دولت‌های محلی متحد (UCLG) برگزار شده و در سطوح مختلف به طرح‌های برتر ارسالی از سوی شهر‌های دنیا جوایزی را اهدا می‌کند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.